Az irigyelve lesajnált...
Szöveges ítélet
Amikor egy éve autót kerestem, Opel kategóriában gondolkodtam, de szerettem volna biztonságos autót (légzsákok, ESP), és némi kényelmet (tempomat, ülésfűtés, stb.). Mire végigjártam a standard márkákat, rájöttem, hogy ha ezekből felszerelem az autómat, annyiba kerül, mint egy prémiummárka (amiben alapból benne vannak ezek).
Eleinte S40-ben gondolkodtam, de mikor megjelent a C30, némi hezitálás után az utóbbit választottam, és azóta sem bántam meg.
Főképp Budapesten, rövid utakon használom (ezért írtam ilyen magas átlagfogyasztást), valamint autópályán. Ide (nekem) bőven elég az 1.6-os motor (persze egy sportkocsihoz képest lomha, node a szabályokhoz képest....). A motor érdekessége, hogy eltérően a szokásos 16 szelepes motorkarakterisztikáktól nagyon egyenletes a nyomatékleadása, ez azt jelenti, hogy alacsony fordulaton (2000 alatt is) használható, viszont 4000 felett sem ugrik meg (nem érdemes nagyon visszaváltani). A futóműve kissé sportos, de bőven bírja a pesti utakat. A váltó remek, zörögni nem nagyon zörög semmi, kivéve néha speciális útfelületen a kesztyűtartó (most csináltak valamit vele, megfigyelés alatt tartom), és érdekes módon az utastér felmelegedésekor (téli fűtés) ill lehűlésekor (nyári klíma) átmenetileg kicsit hőtágulnak (percegés) a műanyag elemek. De ez nem veszélyes, alapvetően jól viselte a belső tér az egy év BP-et.
További érdekességek:
- a kormányon ill. ajtón levő megvilágított gombok kicsit melegednek, ilyet eddig más autónál nem tapasztaltam (téli üzem skandináviának :o)
- a csomagtartó tényleg nagyon, szinte viccesen kicsi
- a szalon által ajánlott rolót pénzért kellett megvenni, szerintem ez szégyen. A roló amennyire praktikus (kivehető, állítható), annyira macerás is használni.
- első 15000 km-en elfogyasztott kb 1 l olajat, de azóta ez megállt.
- a klíma mint minden autóban ebben is kifújja a szemünket.... (automata)
- hátul nagyon jó a helykínálat, végre egy autó, amelyik bevállalja, hogy hátul csak ketten férnek el (4 személyes az autó)
- automata ablaktörlő az esetek 80-90%-ában tök jó (szerintem ez nagyon jó arány)
- alap rádió szerintem bőven elég, bár egy kicsit magasszegény, az eggyel nagyobb szerintem csak döng (plusz mélynyomó), én a sajátomon is letekertem a mélyeket.
- most vagyok túl az első szervizen, kb annyiba került mint az Opelé anno, pedig beparáztattak a kollégák, hogy horror árak vannak. Ez kellemes meglepetés volt.
Most ennyi jut eszembe, alapvetően és egészében elégedett vagyok vele.
A cím azért van, mert mindenki megnézi, de lesajnálják hogy milyen kicsi a csomagtere, de azért látszik az embereken, hogy legszívesebben ők is ilyet vennének a családi mikrobusz (kombi, kalapos limuzin, stb.) helyett, ha az asszonytól meg a sivító csemetéktől egyszer megszabadulhatnának :o) (jó, ez főleg vicc, de azért van benne valami)
Hibalista
- Ööö. Semmi eddig (kop-kop).
- Bár olajat utána kellett tölteni, de ez állítólag normális....
Ide hordtam szervizbe
Volvo galéria
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | Jó lesz ez egy darabig, osztán majd meglátjuk |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
