Megnyugtató gépsakál
Szöveges ítélet
El kellett adnom a kettesvolvóm - a szívem szakadt meg, és pár hét után ott álltam autó nélkül. Csakis Volvo - ez volt a jelszó! Hamár választhatok, elkezdtem nézelődni, de nem nagyon volt olyan, amelyik a pénztárcámat is szerette volna. Aztán meghirdetett egy ismerős egy ilyen gépet, és lecsaptam rá még aznap. Keményen alkudtam, nem volt vesztenivalóm!
Húúú, szegény autó, hogy nézett ki! Leszakadva a hátsó ütköző, a bal tükör összetörve ( kemény környéken lakott, a tulaj meg xart rá, nem viselte gondját, csak használta), sok kis apró karc. A motorjából mindenhol ömlött az olaj, a turbónál is, régi gumik, kopott felnik, klíma nem működött, kiégett izzók, lógó kábelek, kipuff rozsdás, a jobb ajtózár berhelve ( nem működött). Gyakorlatilag nem volt ép porcikája, DE! Ment a gép, húzott is, és nem volt több pénzem, gondoltam lassanként rendberakom.
Így is történt. Még a megvétel napján ment a szervízbe, ott egy héten át dolgoztak rajta, kicserélték a tömítéseket, megjavították a leszakadt elemet.
Azóta -két éve- a rendbehozatalával vagyok elfoglalva. Most már minden működik, gyári extrákat is kapott, szép felnik, működő klíma, italtartós könyöklő, el. külső tükrök, olvasó lámpa, tempomat. És megy, rendíthetetlenül... Több mint 330 ezer km után is. :o)
Megjavítottam/tattam mindent, viszonylag olcsón rendbe lehet tenni egy ilyen gépet, ha az ember észnél van, és nyitott szemmel jár, böngészi az internetet, meg kellően pofátlan. :o)
A kopásból és elhanyagoltságból adódóan párszor megállt az első évben, indítómotor csere, új gyertyakábel készlet, elektromos zárlat, alapjárati motor tisztítás, új katalizátor.
Marad amíg megy, úgysem kapnék nagy pénzt érte, meg különben is, magamnak építettem újra. Ilyen kényelmet egy új autóban sem kapnék milliókért. És 15 éves!
Ha találnék emberi árban egy 190 vagy 200 lóerős változatot, esetleg gondolkodnék rajta, de nem sok esélyem van rá. Ez a teljesítmény (155 LE) is elég a tempós közlekedéshez.
Hibalista
- Gyakorlatilag minden, de benne volt a pakliban. Számítottam rá, mert céges verda volt. :o(
-
- tömítések, kipuff és katalizátor csere, szilentek, klíma beüzemelés, gyertyakábel, indítómotor csere, alapjárati motor csere, szervószivattyú,
Ide hordtam szervizbe
Seres mester
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Zay utcai Duna Autó 7
késöbb barátok és SK.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 317000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10600 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Volvo 240 GL | Következő autója? | Amíg lehet, megtartom, esetleg kombicsere még bejátszhat! |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
