Luxustank - az első szerelem
Szöveges ítélet
Apám venni akart egy ´92-´93-as diesel Passat Variantot, de a pénzünkért csak egy fapadosra futotta volna. Lapozgatom az újságokat, mondom neki egyszer: „Hallod, itt ez a Volvo…”
Felcsillant a szemünk. Nem volt visszaút.
Tehát 960 kombi, de nem a gyárilag szerelt benzines motorral, hanem egy – egyébként annyira nem idegen – 2.4-es, soros, hathengeres, VW-Audi turbodiesel erőforrással (hosszában beépítve). Régi konstrukció, de egyszerűségében rejlik nagyszerűsége. 115 ló, bár egy ekkora batár kockában ez nem érződik soknak, mindenesetre jól végzi a dolgát, dinamikája még megfelelő, az én vezetési stílusomhoz meg egyenesen tökéletes. A nyomatékáról csak sejtéseim vannak, én 250 Nm körülire saccolnám. Fogyasztása szélsőségesen alakulhat; nyugisan, vegyesben akár 7,5 literig is le lehet szorítani, különösebb erőlködés nélkül, de bizony pályán, 120-nál, klímával nem ismer kegyelmet, szigorúan ragaszkodik a 10 literhez. Sajnos a tankja viszonylag kicsi, így csak 800 km körüli a hatótávolsága.
Hidegben is indul, -20 fok alatt is legkésőbb másodikra, ami egy közel 20 éves dízelmotornál azért dicséretes.
Több mint 4,8 méter, de gyakorlatilag helyben megfordul, köszönhetően a hátsókerék-hajtásnak. Jól fekszi az utat, pontosan és élvezetesen (!) vezethető, és ezalatt nem elsősorban a száguldást értem. Annál is inkább, mert a gyors váltásokat nem kedveli, ráadásul 120 felett már rendesen van szélzaj - hiába, a kocka=tér elv ezt megköveteli.
Ez egy biztonságos, nagy, kényelmes utazóautó, afféle „családi óvóhely” – vagy maradjunk ennél: „luxustank”. Szinte minden földi jóval felszerelve, ABS, klíma, elektr. ablak-tolótető-tükör-fotelok, melyekben állítható deréktámasz van, állíth. kormánymagasság, plüsskárpit, 12 V csatl., és a műszerfal megvilágításának fényereje is szabályozható.
Sajnos azonban van 2 olyan hiányosság, amit nem tudok megbocsátani. Az egyik, hogy az első tulaj annak idején légzsák nélkül rendelte meg. A másik, hogy se egy szintszabályzó, se fényszóró-magasságállítási lehetőség nincs. Valamelyik nagyon kéne bele, mivel ha megpakolom a tehervagon méretű csomagteret, elvakítom az összes szembejövő kamion vezetőjét.
5 éve van a családnál, én két és fél éve hajtom, nagy örömmel, büszkeséggel és elégedettséggel. Öt év alatt elfogyasztotta az alant felsorolt dolgokat, ami egy 15 éves autónál bőven belefér.
Szívünk szerint sose adnánk el, de talán nem is lenne érdemes. Nem a legértéktartóbb márkák közé tartozik, van némi fényezési hibája, ráadásul 3 éve ~60-nal belerohantak a bal oldalába (hozzáteszem, a verda talán millimétereket ha mozdult jobbra, ott maradt szépen a 205/65-ös tappancsain. Annyira masszív erősítései vannak, hogy az ütközés után a vezetőoldali ajtó [ahol a becsapódás érte] nyitható maradt, és az elektromos fotelek is szépen mozogtak a sínjeiken, pedig csúnya sérülést szenvedett a küszöb is). Nekünk, nekem, többet ér ez az autó, mint amennyit akárki is adna érte. És ezt még az örökkévalóságnak építették….
Szerelem ez, igazából szerelem, amit ennyi pénzért egyetlen Passat se nyújthat…
Hibalista
- klíma kompresszor
- overdrive relé
- izzítógyertyák
- fesz.szabályzó
- szénkefék
Ide hordtam szervizbe
régi ismerős autószerelő bütyköli - szerencsére ritkán
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 31000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Volvo V70 D5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
