Életem legjobb befektetése - a svéd páncélos
Szöveges ítélet
2003-ban vettem 10 évesen 1,5 millióért, 12 éve napi szinten járok vele, az autó egyszerűen elpusztíthatatlan, persze vigyázok is rá, és rendesen szervizeltetem.
Sok középkategóriás céges kocsit volt módom vezetni, Astra, Corolla, Focus, Megane, de azt a vezetési élményt, amit az öreg Volvo tudott, egyik sem tudta. Csak egy apró példa: itt nem takar bele az A oszlop a kanyarban a kilátásba, mert ez a kocsi széles. Nemrég próbáltam tesóm DSG-s 170 lovas dízel Passatját, elismerem, hogy az utóbbi 20 évben rengeteget fejlődött a technika, a Passat a Volvóhoz képest "űrtechnika", de utána mégsem volt rossz érzés visszaülni a Volvóba.
Az autó kényelmes, erős, nagy, otthon érzem magam benne. Kora ellenére van egyfajta presztízse, tetszeni szokott az utasoknak a kényelem, a helykínálat.
Van benne klíma, amin csak a hőmérsékletet kell beállítani, mindent vezérel az automata. Az ülésfűtés sajnos már elromlott. A tetőablak remek találmány, tavasszal és ősszel lehet egy kis cabrio-utánérzést varázsolni vele (nyáron kinyitott tetőablakkal megfő az ember). A kedvenc műszerem az analóg turbónyomás-mérő.
Alapvetően egy nyugis limuzin, de ha rálépek a gázra, húz, mint egy mozdony, a turbó jó hatással van a nyomatékra. Egy bő gázas indulásnál nem sokan tudják tartani a lépést, egy előzés annyi, hogy rálépek a gázra, és "kikerülöm" az áldozatot.
A körforgalomba behajtva nem az van, mint a kicsi dízeleknél, amiket csak a turbó tart életben, hogy kettesben motorfékkel begurulsz, gázt adsz, majd vársz 1 idegtépően hosszú másodpercet a turbónyomásra, és közben azt nézed, hogy belédjön-e már a másik. Ez ugyanis benzines, és a 2.3-mas motor turbónyomás nélkül is fürge!
140-es tempónál 3200-at forog a főtengely, 160 sima ügy, de a 180-as utazót is elviszi, ekkor azonban már hangosabb, és 1-2 literrel több benzin fogy.
A 165 lóerőhöz képest mérsékelten fogyaszt, országúton 9 liter, autópálya 140-nél 10 liter, csak Budapesten használva 12-13, megyeszékhely és vegyes használat mellett 10 liter.
A hátsókerék hajtás nyáron szuper, az autó nagy mérete ellenére könnyű vele parkolni, mert az első kerék nagyon jól befordítható. Télen azonban vigyázni kell, elég egy kis meggondolatlan gázadás, és megindul a fara, rossz esetben piruett is lehet belőle.
Könnyű letakarítani róla a havat, nem szorul be a hó az ablaktörlőknél. A csomagtartó lecsukásához nem kell összekoszolni a kezet, van egy fogantyú. A parkolójegy tartására van egy kis műanyag fül. Ezek mind apróságok, de ilyeneken múlik, hogy egy autó szerethető-e a hétköznapokban.
Az autó fenntartása nem drága, ritkán romlik el, és általában vannak hozzá utángyártott alkatrészek. Mellesleg ebben még tudok magam izzót cserélni.
195/65-15-ös gumikon gurul, ez is még a megfizethető kategória.
A szerelők kedvelik, mert van hely a motortérben, hozzá lehet férni a dolgokhoz.
Sosem fogom eladni, inkább elteszem a garázsba, és kivárom, míg oldtimer lesz. :)
Hibalista
- Kupplung, kupplungcilinder, klímahűtő, termosztát, gyújtáselosztó rotor, lengéscsillapítók, tetőablak, vízhűtő, kézifék bowden, kipufogódobok, gyújtókábelek, ablakmosó szivattyú. - Az olajcsere félidejénél kell beletölteni egy liter olajat.
Ide hordtam szervizbe
RPM-MAX Szerviz Győr
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 12 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 138000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 289000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Nexia GL | Következő autója? | A5 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
