Té Öt
Szöveges ítélet
Minimál design. Gyönyörű tégla sedan. Gyakran kicsit kehes. Most is. De hát 12 év az 12 év. No meg nem japán. De amikor ütközik, akkor sem. És nagyon megy.
Teljesítmény, nyomaték: 166 kW, 300 Nm, asszem nekem ölég. Turbóhoz képest elég alulról tol és 240 km/h a vége (automata váltóval). A váltó nagyon jól harmonizál a motorral. Mivel gyorsításkor a legnagyobb nyomaték ébredezéséig forgatja a motort, ami eléggé lent van, valamivel 2000 felett, nem érezhető rajta a turbokra oly jellemző "turbo lyuk". A motorja meglepően halk. Fogyasztása zseb irányból közelítve durva, power/literrel mérve teljesen normális. A városi dugót gyűlöli, ilyenkor 13 és 14 l között szürcsöl be. Enyhe gyorshajtással, kevés "büntetéssel" országúton beéri 9-10 l között.(édesapám 1600-as Ladája ugyanígy üzemelt ha elmászott a beállítása, ez pedig gyakran előfordult) Gyanítom, ólomlábbal nincsenek határok.
Futómű: inkább kényelmes hangolású, mint sportos. Nekem bejön, akinek nem tetszik, annak ott az R. Csöndes, puha léptű, a kormány-szervoból viszont túl sok, ettől kicsit érzéketlen. Nem a kanyarvadászat a legjobb felhasználási területe.
Kényelem: pazar. Apró figyelmességek a Volvotól (akinek volt, ismeri): Télen a fűtés nem fúj pofán a cudar hideggel, megvárja, míg a motor bemelegszik. A világítás kapcsolót nem kell kapcsolgatni folyton. Gyújtás le, lámpa off, és ilyenkor még működik: a szivargyújtó - telefon töltő, ablakemelők törlők, zene. Aztán, nemcsak a hátsó üléseket lehet ledönteni, hanem az elsőt is, igy minden IKEA-s doboz belefér 0-250 cm-ig (pedig nem kombi). A bőr ülésekben nem tudom mennyi időt lehet egyszerre eltölteni, még sosem gémberedtem el bennük. Az integrált, könyöklőből kihajtható gyerekülés pedig elképesztő egy mérges sportlimuzinban. Végül is ez egy jó versenyharckocsi. Csak ajánlani tudom a típust.
Hibalista
- ülésfűtés, torony szilentek, féltengely gumiharangok, ablaktörlő mechanika, szelepszár szimeringek, első trapéz, önindító,légtömegmérő, no meg ami fogyik-kopik. - - 080121: nem rég a hátsó keresztstabilizátor mekkent meg, most meg az ABS hol elszáll, hol visszajön, stabpálca csere - - 0901: generátor megdöglendett aksistúl. (300000 km környékén állítólag illik az ilyesmi), másik trapéz is kihullott ( Budapest, Budapest de csodás) - - 0906: biztonsági öv kampeca, jobb ülésfűtés nem műxik. - - 0911: Mivel kiderült, hogy van egy félmilliót érő 13 éves luxusautóm, amire vastagon kell majd adózni és tekintettel az amúgy sem túl gazdaságos üzemeltetésére, az eladása mellett döntöttem. Lehet, hogy hiba volt. A nejemmel együtt megkönnyeztük, amikor elvitték. - -
Ide hordtam szervizbe
Seres mester
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 240000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 29000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | ignis 4wd | Következő autója? | Astra F Caravan '93 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
