S 70 T-5 kontra 850 T-5 - Volvo for life
Szöveges ítélet
Azt hiszem, helytelen a múlt id?, mivel 2003. januárja óta mai napig használom és szeretem. Eldöntöttük (családi körben), hogy új(abb) vásárlása esetén a feleségemé lesz.
Az autó az id?k folyamán csinosodott. Belekerült: fabetét az ajtókba, fa sebváltógomb, motoros, memóriás b?rülések (hátul gyereküléssel), fényszóró törl?-mosó és legutóbb: xenonlámpa. Így a kocsi most full extrás (kivéve automata váltó és napfénytet?, mely utóbbit ?szintén sajnálok).
Az elmúlt 31 hónap - és 85000 megtett km. - alatt igazán jó tapasztalatok alakultak ki bennem az autóról (pedig 850 T-5 240 LE-sb?l - Allvall tuning - ültem át!).
Ezek:
1. Országút: elég sokat járok pályán és határon túl (Erdélyben). Pályán már az els? napokban felt?nt, hogy a motorja sokkal nyugodtabb, mint a 850-é. Míg az el?z?ben 180 km/h-s sebességnél sikerült elérni a 4500-as fordulatot, ebben 190 fölött tartok ugyanott. Ebb?l következ?en magasabb a tartható, ún. utazósebesség is. Fogyasztásban is sokkal kiegyensúlyozottabb.
2. Az erdélyi utak: gondolom sokak el?tt ismertek. Igaz, az utóbbi években már javít(gat)ják a mokányok, de ez csepp a tengerben. A másodrend? utak nem egy esetben még mindig földb?l készülnek. Ezeken sem volt semmi gondom (míg a 850-es a 6-ik erdélyi túra után sürg?sen ment különböz? izgalmas (és pénzes) alkatrészek cseréjére. A 70-esnél most (152000 km-nél) kellett cserélni az els? stabilizátorokat.
3. Város: Csöndesebb az el?z?nél (bár kétségtelen, hogy nem a demszkypesti utakra készült), belül is komfortosabb. Városban repül?gép felszállásához hasonlíthatom, amint kettesben szinte minden más autót lehagyva el?retör. Létereje a dinamizmus. Ezt persze sokan nem nézik ki a Volvoból, mivel azel?tt az öreguras kocsikkal azonosították. Egy tény: sok esetben a 225 lóer? többnek t?nik, mint az el?z? kocsimban a 240.
Bármi egyéb kérdés esetén a kpkornel@freemail.hu címen elérhet? vagyok.
Hibalista
- A szokásos kötelez? szervizeken kívül cserélni kellett a fényszórókapcsolót, egyszer az els? féktárcsákat - mást nem!
Ide hordtam szervizbe
Volvo Ivanics
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 68112 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 85000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 850 T-5 240 LE | Következő autója? | V 70 AWD, S 60 T-5 vagy S 60 R |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
