A nyugdíjas cirkáló
Szöveges ítélet
Nagy, nehéz cirkáló és automata. A mai napig is élmény beleülni, jó érzés vezetni, de nem csábít száguldozásra. Az egész konstrukció mostmár meglehetősen elavult, különösen az automata váltó viccesen unintelligens, de természetesen minden tökéletesen működik benne. A kényelmet inkább a bőséges beltér adja, de pl. ergonómiából nincs egészen a toppon. Fantasztikusan masszív biztonságérzetet ad egy konyhakredenc méretű motorház mögül vezetni. Cserébe nem lehet kilátni előre rendesen, de nem is kell, nincs ott semmi látnivaló.
Így 15 évesen a legnagyobb problémám vele az, hogy a beltér műanyag-gumi alkatrészei elöregedtek, szütyögnek-nyöszörögnek mint egy öreg taxiban, a gumitömítések már sok helyen eresztenek, gépi mosáskor a tetőablak mellett beázik.
Ja, és kiesett a hamutartó.
--- Update 2012 ---
Az autót végelgyengüléses állapotban, 19 éves korában eladtam (a képek az eladásra készültek - milyen szép volt még ekkor is!).
Nagyon sajnálom, ma már tudom, hogy jobb lett volna, ha megtartom és felújítom, nagyon hiányzik az igényessége.
Vasazó cigányok vették meg 150ezerért végül, másnap csöngettek a rendőrök, hogy bűncselekményt követtek el az autómmal, mit tudok felhozni a mentségemre. A cigányok soha nem iratták a nevükre, azóta engem basztat az autópályakezelő, a parkolótársaságok, nameg a rendőrség.
Hibalista
- Féktárcsa, fékcsövek, fékbetétek (200e km körül normális a fékrendszer elhasználódása, pláne automatánál) kb. 60e volt a teljes felújítás. - - Elektromos tartozékok: zárak, riasztó, antenna, ülésfűtés (alapból gagyi beszállítói tartozékok). - - Az 5-ből 2 henger a gyűrűk kopása miatt már ereszt, eszi az olajat, de a teljesítményén nem látszik, úgyhogy nem fogom megcsináltatni. - - Első spirálrugók 210e km.-nél (teljesen normális elhasználódás). - - Indítómotor 220e km.-nél adta meg magát, csere 26e ft. - - Leszakadt az aljáról egy motorvédő lemez, de nem izgat. - - Igen lájtosan szivárog a szervóból az olaj, erre időnként kormányozáskor durva röfögő hanggal figyelmeztet, ilyenkor lehet szervóolajat utánatölteni, 3500 ft/liter. - - -- Update 2012 -- - - Az öt hengerből már csak kettő ad teljesítményt, a többi orrán-száján köpi az olajat meg a nyomatékot. - - Kormányszervó gyakorlatilag kaputt. - - Központizár, távirányító elhalálozott. - - Automata váltó négyesbe váltáskor ijesztően ránt egyet.
Ide hordtam szervizbe
Aranykezű Seres Károly XIV. Cserebogár u., nélküle nem lenne volvóm
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Autómentő Jenő és fia Gábor Éjjel-nappal 06-20-9516806 tök rendesek
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 180000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 13 l |
Előző autója? | Ford Escort | Következő autója? | Skoda Octavia (de volvóra gyűjtök) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
