Mindörökké hetes Volvo!
Szöveges ítélet
Elvakultan vettem meg ezt az autót. Pedig nem szabadott volna, le volt nyúzva, de nekem kellett egy 7-es!!! Olyan volt mint egy férfi-női kapcsolat (tudom, sokan azt gondolhatják: ez hülye, pedig vmi ilyesmire hasonlít) Nagyon imádtam, de annyit kellett szerelni, hogy a pokolba kívántam időnként. De vezetni... senki ilyen autót nem fog összehozni még 1x az életben. Nagyon fordulékony, hihetetlenül jobb kis autónál is!!! Parkolás soha nem probléma (csak annak, aki egyébként sem tud)! Hasítja az utat, ezer km feletti utazás után sem gémberedtem el. Akármilyen céges, barát autójában nem érteztem magam ilyen jól. Mindig felüdülés volt beleülni, otthon éreztem magam benne. A motorja keveset fogyaszt, a hangját messziről megismerni (6 henger), de nem ebbe az autóba való. Sajnálom, hogy ezt kell mondanom, de méltatlan ehhez az autóhoz. Sem erejével nem tud megfelelő dinamikát biztosítani egy ilyen karosszériának, sem tartósságával nem büszkélkedhet. Elvégre ez egy teherautó motor, nem világos miért választhatta a gyár ezt az erőforrást (mint import motort a VW-tól). A benzinesek sokkal tartósabbak, a 2.3-as motor örök darab, de az újabb 2.0-es is megállja a helyét.
Sok-sok öröm kötött ehhez az autóhoz, csak "gazdaságilag" nem érte meg megvenni, nagyon sokat költöttem rá. Egyébként jó lenne egyet vadi újonnan összerakni. Örök 7-es fan maradok!
Hibalista
- Ez egy hosszú lista lenne teljes egészében. VW motor lévén tartósság 0, így motorgenerállal kezdődött, rá egy hónapra rögtön főtengely szimmering csere. Az utángyártott tömítéskészlet némi kívánni valót hagy maga után. Az egyik hajtókart is cserélni kellett, elgörbült :) Természetesen hengerfej felújítás is történt, gátrepedés (mint a dieseleknél általában), szelepszárszimmeringek cseréje, síkbaköszörülés stb. Kuplungtárcsa felújítás. Később aztán rengeteg apróság jött. A műszerfal szinte az összesnél ratyi, nem mutat a sebességmérő, nem mér a kilométer számláló, javítva. Tetőkárpit kárpitos unokatesóval felújítva, persze az új ragasztott vászon nem marad a helyén, gombostű rásegítéssel "üzemel" tovább. Motorbölcső csere (dieseleknél mind elreped), ezzel együtt a motortartó bakok cseréje is. Nincs fék, vákumpumpa felújítva. Kipufogó dob 100x javítva (azóta is jó már egy újabb tulajnál). Eredeti(!) lengéscsillapítók cseréje, ami nagy szó ennyi kilométernél (nem is értem). Vízpumpa csere (szintén az eredeti!!). Még száz apróság javítva lett, nem jövök rá miért is adtam el később :) Igazából sohasem hagyott ott, még generátor nélkül is hazajöttem egyszer. Persze megy ez generátor nélkül is, de világítás azért jó ha van. Ja persze a fesszabályzó szénkeféi mindig elkopnak :) Ezeken kívül a használatból eredő összes futóműves, fékes alkatrészt cseréltem és ki tudja még mit.
Ide hordtam szervizbe
Barátom az Óbudai VW Szervízből. Talán az egyetlen megbízható szerelő ott (is), meg egyáltalán akit ismerek.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Seres Károly. Segítőkész, nagyon sokan járnak hozzá, 3 hétre előre be kell jelentkezni.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | 940, 960, 850(?), S70, V70 (meglátjuk mi jön össze) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
