A VOLVO ÖRÖK !!!
Szöveges ítélet
Kezdeném az elején 1995 írtunk ugye nem most volt, friss jogsi, rutin nulla, hozzáértés annyi sem! Ha nem lett volna a főnököm kedvenc autója, talán soha nem szerzek be eggyet! Óva intett tőle mindenki, jelzem azok közül még egy sem látott ilyet, nemhogy véleményt alkosson róla(hangsúlyozom 1995)!!
Utólag visszagondolva a 17 évre nem hogy nem volt rossz döntés, talán életem legjobb döntése, persze a feleségemen kívül!
Már a vásárlás is úgy alakult hogy a családba kivertem a biztosítékot, egy évi munkám és egy nagy csomó kölcsön felvétele után benyögtem.:Olaszországból hozok autót, ráadásul töröttet, és bontóból!! Néhai édesanyám mindent színt játszott, de végül beletörődtek!
Másnap indultunk (ugye én már jó előre lefoglalóztam a kiszemelt autót egy ismerős nepperen keresztül)! Már a kezdet is jól alakult, osztrák határról hátra arc, a tréler forgalmija otthol maradt! Nyolc óra késéssel ki is értünk Pordenon-ba, délután három, árnyékban 40-fok, bontó zárva , szieszta!
Másnap kellemes meglepetés, jobb állapotban volt mint ahogy a képekről megítéltem, egy sárvédő, fényszóró, apróságok és mehet!80 márka fejében összeszedhettem az alkatrészeket,hurráá! Autó felrak, vicenzaba spedíció, irány haza, osztrák-magyar határ: határőr elvtárs morog, nem jó a spedícios papir, egy nagy G helyett 6 volt írva az alvázszámba, elírta az olasz speditőr, a szívinfartus kerűlgetett, na mindeggy ,50 márka jatt, volvo haza. Ezek voltak a kezdeti lépéseim az autózás világába, még nem is ültem benne de már szinte a gatyám is rá ment!
Kezdeti stresszhelyzet néhány napos lankadása után kezdtem el eggyáltalán felfogni hogy mi is van nekem, lehet hülyén hangzik de kint még azt sem néztem meg hogy mi van benne! Na akkor.: Szervó kormány, elektromos ablak-tető-tükör-ülés-antenna, fűthető ülés-tükör,abs,digit klíma,külső hőfok mérő,vaj bőrbelső, scarabeus gyöngyház fényezés(ezzel rá is fargtam,nem találtam volna fényezőt aki lefújja a bontott elemeket, ugye 1995),gyári hifi,vonóhorog, meg még sorolhatnám, és ekkor még árban csak ott tartottam mintha megvettem volna egy fél új astrát!
Család visszhangja sem maradt el,életükben először láttak ilyen autót nem kicsi volt a meglepetés, apám ladájának készített garázsból csupán egy métert lógott ki! Össze lett rakatva egy aránylag korrekt karosszériással! Na innen jött a fekete leves, apám rá vett hogy csak jobb volna egy márka szervízben elvégezni az alapvető cseréket,akkor a legjobb tudomásom szerint csak az az egy volt az országban, kár volt,soha többet, két havi keresetem ment rá!
Viszont ezután királynak éreztem magam, nem sok diesel autó volt abban az időben az utakon ami felvehette vele a versenyt, soha nem volt vele balyom! Nyugalomban telt el egy év, dehát az ember hiú, nem jó alkalmazottnak lenni vállalkozni kell, bevallom nem is volt rossz döntés. Kis idő multán kezdtem rá jönni hogy szinte az autó viszi a céget, lassan jöttek a gondok klíma elengedte a gázt, 97-ben volt 25000ft/töltés, féktárcsa 98-ban 40000ft/db,lengéscsillapító 102900ft/db, közben szép lasan bejártam fél európát átlag 7L gázolajjal!Próbálkoztam több szerelővel-szervízzel de egy sem jött be, pláne mikor egy vezérlés csere egy nap volt,és lebontották a fél autó elejét, téboly! Szép lassan magam kezdtem el szerelgetni, beszereztem egy angol nyelvű szakkönyvet ezután már nem volt gond. Meglátásom szerint olyan 99-2000 től kezdtek ezekhez az autókhoz felnőni a kis házi szerelők. 2000 tavaszán klagenfurt-ból jöttem haza, addig soha nem tapasztalt jelenség jött elő, a vízhőfok mérő elkezdett kúszni a piros felé, megálltam a leálló sávban, motorháztető felnyit,semmi, viszont a gumi vízcső olyan fura tojás alakú volt, letekertem a kiegyenlítő tartály fedelét és kb. két rész levegőt egy rész vizet nyomott ki, közben a hőmérséklet visszaált a normál állasba! Kilazított tartálykupakkal simán leautóztam még 300km-t, és másnap vittem a szervízbe a leszerelt hengerfelyet, ekkor voltunk a 160 ezredik eggyütt töltött km-nél! Hengerfelytömítés 24000ft(elring), szelepszárszimering(götze)280ft/db,szelepfedél tömítés(elring)3450ft, tőcsavarok(scneider)400ft/db, síkbahúzás 2500ft,nyomáspróba 1500ft, munkadíly:26500ft
2000 nyarán arculat váltást végeztem a cégben, még többet kapott a tanker, és már ekkor kezdtek az ismerőseim unszolni miért nem cserélek autót, kapásból válaszoltam, szó sem lehet róla! 2001 ben volt az első balesetem vele,budapesten a mexikói körúton egy Bkv busz megtolt hátulról, belökött a kereszteződés közepéig! Még betétlap sem kellett, a löklap-hély műanyagját összekarmolta kissé, hihetetlen volt számomra! Biztonságról ennyit!
2002 zsúfolt év volt, lakásépítés, családalapítás! Tetőcsomagtartón hordtam az összes faanyagot, futón meg az olcsó cementet,nem volt akadály,aztán meg jöttek a gyerekek, szó sem lehetett autócseréről kombiban úgy sem találtam volna nagyobbat.
2003 telén jött el az a pillanat ami addig soha, hajnali -17ben nem indult,csak nagy nehézségek árán, habár ekkor már csípett az olajból is egy keveset, ekkor jártunk 260-ezer kilométernél! Kapott egy részleges motorfelújítást,kuplungszerkezetet, valamint kicseréltem néhány apróságot(löklaphély,olajszivattyú,gumibak,kipufogórendszer)!
Ezután ismét táltos lett, én meg a király :-))! 2005 tavaszán megindúlt a szélvédő közepétől felfele egy repedés,csere 19500ft!
2006 tól kissé visszább vettem a tempót, így jóformán csak a kopó alkatrészeket kellet cserélnem és néhány relét.
Kényelemről csak annyit írnék hogy 2008-ban csináltunk egy európai családi túrát (4550km) két felnőtt, gyerekek plusssz egész pereputty, két hét után úgy száltam ki az autóból mint ha csak pest-békéscsaba távot autóztam volna!
Visszagondolva soha nem voltam egy autó buzi, bármikor lecserélhettem volna akár új autóra is, de mivel nyújtanának többet?? Ha az elmúlt 17 év alatt összegyűlt szervízköltséget összeadom plussz az autó árát, nem éri el egy új swift értékét, tehát akkor miről is beszélünk?
Viszont mindezektől eltekintve senkinek sem ajánlanám, sajnos csak leharcolt példányokat lehet itthol kapni, kintről meg kész anyagi csőd behozni!
Ha 10 évvel kevesebbet írnánk akkor igen, nyugodt szívvel javasolnám mindenkinek!
Az én szubjektív véleményem nem mérvadó, de csak kívánni tudom hogy mindenkinek legyen szerencséje egy ilyen megbízható és igénytelen autóhoz mint ez a tipus.
Meg valahogy úgy tünt számomra az évek során mintha tudat alatt nyugtatná az embert, nem akar bírka módjára hajtani, nem dudál a másikra, nem furakszik be, magának a járműnek van egy nyugtató kisugárzása!
Ismétlem nem vagyok fanatikus, csak ezt figyeltem meg a volvosokról.
Egyépként a mai napig is tökéletes, viszont az idei évtől nyugdijba vonult,hétvégenként megjáratom egy kissé aztán megy vissza a garázsba!
Hibalista
- Kerékcsapágy,Kuplungszerkezet,Szélvédő repedés,Szervószivattyú,Overdrive kapcsoló reléje,Világítás relé,Hengerfely-felújítás egyszer,Klíma kompresszor,motortartó bak,lengéscsillapító, Szokásos kopó alkatrészek. -
Ide hordtam szervizbe
Kezdetben szakszervíz, majd a sok lehúzás és hozzá nem értés miatt salyát magam! Főbb darabok hordtam csak el egy megbízható mezőgazdasági gép szakszervízbe!
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Zöld Autó Kft KondorosKorrekt preciz és főként rettentően képzett embereket alkalmazó cég!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 17 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 124000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 360000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | S90 (amerikai kivitelű 960 sedan) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
