A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 480 (1986-1996)

480 Turbo 1.7 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szegény ember Porschéja

Szöveges ítélet

Első autóm volt ez a volvótlan Volvo. Azelőtt nem is hallottam róla. Egy ismerőst kérdeztem, van-e eladó autója, és ezt mutatta. Megláttam és beleszerettem. 700 ezer forint volt 10 évesen, papíron 125 ezer km-rel... bár az utóbbi két infóért nem kezeskedem, Magyarországról beszélünk.

Érdekes, 80-as évekbeli futurisztikus külseje van. A bukólámpákat nagyon lehet szeretni. Legalább látod, hol a kocsi eleje. (A hátulja meg ott ér véget, ahol az ablak, szóval parkolni nem nehéz). Oldalt és hátrafelé döbbenetesen jó a kilátás, szinte nincsenek B és C oszlopok. Ma már sajnos nem divat az ilyen.

Meglepően sok extra volt hozzá, majd´ mind szériatartozék. Napfénytető (bár nem tolható, csak dönthető). Infocenter, külső hőmérséklettel, pillanatnyi és átlagfogyasztással. Elektromos ablakemelők (mármint elől, a hátsók nem nyithatók). Turbónyomásmérő. Elektromosan állítható, fűthető külső tükrök. Központi zár, távirányítóval; két riasztó is (gondolom, csak egy a gyári). Na, ezek kergettek már első nap őrületbe: a kereskedő haverjai, akiktől átvettem, mindkettőt rázárták, és senki nem tudta, mi a teendő. (A gyárit külön kellett hatástalanítani, de mire rájöttünk a módjára, könyörtelenül teledudálta az éjszakát vagy 10-szer 1 percre.) Most már örülök nekik. Mindenki elámul, ahogy a riasztó felhúzza az ablakokat.

Még pár apró figyelmesség: ha megy az első ablaktörlő, tolatáskor automatikusan bekapcsol a hátsó. Kis zöld fények jelzik, hova dugd a kulcsot. Ha felkapcsolod a fényszórót mielőtt levennéd a gyújtást, fél percig világít neked.

Az ülések nagyon kényelmesek. Nem egyszer vezetek benne 9-12 órákat, sőt egyszer 16-ot, és a világon semmi bajom nincs. A szervó nem túl puha, elég sportos. Kapaszkodni kell kicsit a kormányba. De ez rendben is van. A kuplungja baromi kemény, az egész 400-as szériának. Egy hosszabb dugó felér egy kiadós combedzéssel. A hátsó ülések nem rosszak, kicsit szokatlan, hogy nem kanapé van, hanem két fotel. Általában nincs rá panasz az utasaimtól (én nem ültem még ott útközben). Viszont aludni igen nehéz az autóban: nem nagyon lehet vízszintesig hátradönteni az ülést (barátnőm régi Swiftjében jobban lehetett aludni). A megoldás: álmosodj el annyira, hogy ülve is elalszol! Nekem működött.

A csomagtartó egy vicc. 160 liter, írd és mondd. Rövid egy kocsi ez, alig 4 méter 25 (ha jól tudom), de ebből sokat elvisz a normáis méretű utastér és a hatalmas motorház. A hátsó ülések előredönthetők, egyenként is, olyankor azért lehet pakolni bele.

Még a belsőről: nagyon gagyik és törékenyek a műanyagok. A térképtaróra ránézel, máris elreped. Van két biztonságiöv-tartó is, ami garantáltan letörik az első pár évben, és szúrós műanyag csonk marad a helyén.

A lényeg: valami hihetetlenül jól megy. Nem hangzik soknak a 121 lóerő és az 1721 köbcenti, de könnyű a kasztni, nincs 11 mázsa. Nagyon dinamikusan lehet vezetni, akár 2000-res fordulatszámon is szépen gyorsul. Aztán 2500-nál belép a turbó. Padlógáz esetén (egyesben 60-ig) az ülésbe présel a gyorsulás. 9-en belül van százon. Van bőven erőtartalék 140-nél is. Autópályán ritkán megyek 160-180 alatt, olyankor a fordulatszámmérő 4000 környékén pihen.

Mindez persze óra szerint értendő, a valóság biztos nem ilyen fényes. A gyári végsebesség 205 km/h, óra szerint ment már 220-at is.

Azt mondják, nem megbízható. Azért ez így nem igaz. 1993-ra már megtanulták összerakni rendesen (1986-os fejlesztés). A legtöbb gondomat, ami csak volt vele, emberi hiba okozta, pl. a váltót is az vágta haza, amikor egy alattomos, hegyes kősziklára parkoltunk rá. Megemeltük a kocsit, emelte magával a sziklát... Onnantól vagy rükverc nem volt, vagy csak az volt. Aztán néha vontatás...

Ami kifogott rajtam, az a légtömegmérő hibája volt. 2500 fölött nem gyorsulni kezdett, hanem lassulni és fulladni. Emelkedőn nem indult el. 120-ra fél perc alatt gyorsult, már ha sikerült megfelelően kicsi gázt adnom, nehogy fulladozzon. Egy nyaralást (jó hegyes-völgyes vidéken) végigszenvedtünk így, rettegtünk, mikor csúszunk szakadékba emelkedőn indulásnál... Aztán otthon valaki megsúgta, mi a teendő (lásd lentebb, a hibáknál).

Egyébként meg csak megy, megy, megy, megy és megy. 1200 km-es utakat teszek meg vele. A legutóbbit 9 és fél óra alatt. Bámulatos egy autó. A szívem megszakad, hogy meg kell válnom tőle: kicsit sokat fogyaszt ekkora utakra (180-as tempónál megkéri a 12-13-at), meg azért ilyen távokra már kicsit fárasztó vezetni. Sportos egy dög, nem egy luxusbálna.

Hibalista

- Sebváltó sérült (tengerparti kőszikla által), pár szerelő próbálta javítgatni (15-20 körül), de pár hét után vontatás lett belőle mindig. Végül csere (40 ezer bontóból).
-
- Bal ablakemelő egyszer csak eldurrant. Rejtély. Épp nem is használtam. (15 ezer bontóból).
-
- Egyszer alacsony olajszinttel hajtottam... motorhalál lett a vége. Motor 150 ezer bontóból, 50 munkadíj (de abban a váltó is benne volt).
-
- Műszerfalvilágítás rosszul van bekötve (már így vettem), pár ezer forint után sem sokkal jobb (most máshol nem világít).
-
- Légtömegmérő csatlakozója néha kontakthibás. Maga a mérő elvileg jó, ha jelentkezik a hiba, meg kell piszkálni (széthúz, összetol), 5 mp, és pár hétig megint jó lesz.
-
- Hátsó ablakmosó fúvókája néha eltömődik.
-
- Belső ventilátor zörög.
-
- A generátor kábele letörött (gyenge konstrukció, nem csoda), jól lemerült az aksi. Mindez vidéken, épp begurultam egy benzinkúthoz. Ott szerencsére egy irreálisan rendes járókelő hazaugrott a bikázókábeléért, sőt mielőtt tiltakozni tudtam volna, meg is szerelte... Ezúton is köszönöm neki még egyszer :)

Ide hordtam szervizbe

Szerelő helyett hadd írjak bontóst: a Vasi Impala Bt. (http://www.volvoalkatreszek.hu/)

Korrektek, vérprofik, szinte ijesztően :) Kicsit katonás stílusban tárgyalnak, türelmetlenek, ha lassú a felfogásod, de mindent beszereznek. Miattuk mondom azt jó szívvel: legenda, hogy ne lenne alkatrész Volvóhoz.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Simon Ferenc (11. ker, Kondorfa utca, a Galvani felől). Ő cserélte a motort, voltak kontaktjai, fényezést is szervezett, a villamosságit is ő intézte... Megcsinálta a melót, már amit tudott meg amihez kedve volt. Szeretett felfelé kerekíteni, és nagy Andersen-rajongónak is tűnt... Nem egy nagy szám.

Értékelése: 4

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1993
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója? Audi A6 Avant Quattro 2.5TDi
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 480 1986 (1992 - 1996)

További ítéletek (18 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

A ReVolvo480ution

480 Turbo - 1990
2010.06.01 50000   5,0

Asszonykám kedvence

480 S 2.0i - 1994
2016.11.20 35388   5,0

Az 1721ccm-es Turbo-s Mercedes alázó

480 1721ccm Turbo - 1989
1999.11.30 126000   -

Banyeg, méromlasszelmegin, pedigénannyiraszeretlek

480 Turbo - 1988
1999.11.30 50000   -

Ez egy Tünemény :)

480 1.7 Turbo - 1992
1999.11.30 70000   -

Gazdaságos szerelem

480 1.7 ES - 1988
1999.11.30 20000   -

Ha sok az ember szabadideje, majd a 480 es megoldja:D

480 Volvo 480 es 1.7i - 1987
2010.10.28 0   -

Igényesen kényes hercegnő!

480 1.7 ES - 1990
1999.11.30 105000   -

Imádnivaló kis szutyok

480 Turbo - 1992
1999.11.30 30000   1,0

Kicsi, gyors, szép de legf?képpen VOLVO!!!

480 1.7 TURBO - 1990
1999.11.30 8000   5,0

Kuriózumautó

480 480ES turbo tuning - 1992
1999.11.30 40000   -

Mintha az első kocsid lenne - mi az a 480?

480 1.7 ES - 1991
2015.01.16 18000   4,8

Ritka szép Volvo

480 1.7turbo - 1989
1999.11.30 212000   -

Sportosság skandináv módra, individualistáknak

480 Turbo - 1989
2010.10.01 32   5,0

Svéd narancs - kicsit savanyú, és mégis édes

480 Turbo - 1992
2009.09.28 40000   -

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)