A ReVolvo480ution
Szöveges ítélet
Legeloszor Matchboxban talalkoztam a 480al. Rogton megfogott a Rob Koch, Harm Lagaay(Porsche) es Peter Horbury(Volvo C70) tervezte szimpatikus formavilagu 2+2es borni kombicoupe. Akkor meg csak a formaja keltette fel kivancsisagomat, fogalmam se volt a felszereltsegerol, felsorendu Lotus futomuverol, vagy a Porsche altal kezelesbe vett Renault motorjarol...
1986ban gordult ki az amerikai piacra keszult elso kompakt kombicoupe a Holland borni uzembol. A sors ironiaja, h soha nem jutott el az allamokba. Az uj koncepcio megformalasara kiirt palyazatra, patinas design studiok jelentkeztek, koztuk a Bertone is, megis ugy tunt, h a Holland terv bizonyul a legjobbnak. Igy is volt. Robert Koch, Harm Lagaay es Peter Horbury verhetetlenek voltak. a Volvo szallitotta a terveket, a minoseget es a lelkesedest, a Renault a motorhoz valo alapot, a Porsche a szakertelmet es a hengerfejeket, mig a lotus a semleges uttartast. Ilyen szulok segitettek a kis Volvo vilagrajottet. Megszentelt vervonala a kekveru P1800ESig vezetheto vissza. Igyhat van benne kis szinesz, kis sportkocsi es kis adag versenytechnika. Mennyi a kis adag, azt a 0,95G majd elmondja. Nem csak a nemes os szent filmfoszerepere vonatkozik szini kepessege, hanem arra, h kitunoen, alakitja a sportkocsit is. Persze ehhez, meg hozza kell tenni, h van benne egy jokora skandinav hidegver is, ugyanis kulonosen huvosen viselkedik forro helyzetekben. H ez a joneveltsegehez tartozik e, vagy a kompakt grandturismo elvarasokhoz, azt mindenki dontse el sajat maga:)
A hosszu motorhaztetot tobbnyire kivancsisagbol nyitjak fel, a szokasos dolgokon kivul nem igenyelt kulonosebb javitast. Mikor az "ezek romlottak el rajta" mezot toltottem ki, percekig gondolkoztam, h most mit irjak ide. A bal oldali ablaktorlot csereltem ki, azonfelul meg a kipufogot szakitotta le a kozpenzbol gondosan rendbentartott uthalozat egyik godrosebbik szakasza. A jobb tukor mar vasarlaskor se volt allithato, az elektronika jovoltabol. Az auto imadja a kanyarokat (0,95G), fogyasztasa labmerettol fugg es tag keretek kozott mozog. Nekem sikerult 5ot is elerni, de a 10se lehetetlen mikor izzaszt a turbo. Teljesitmenye kiemelkedo, nincs turbolyuk(!), inkabb sporlos amit nem kis mertekben az alig 1040kgjanak koszonhet. Kulonlegessege az Infocenter ami a motor, olaj, kulso homerseklet, pillanatnyi, atlag fogyasztas, uzemanyag hatotav pillanatnyi laballas fuggvenyeben, szal mindenrol tajekoztat. Az auto 2+2s, ami annyit jelent, h hatul ket kulonallo fotel allithato hattamlaval talalhato. Mint mar utaltam volt ra, a P1800ES es a C70 kozott hivatott betolteni az urt a 80as evekben. Igazan huseges tars tud lenni ez a kompakt granturismo. Es eletmento is. Ha roviden kellene jellemeznem: Ketten gyorsan messze. Epsegben.
Tovabbi infok a www.freewebs.com/andonisite/volvo.htm cimen talalhatok
Hibalista
- Ablaktorlo (az uj az Bosch) - 3x kipufogo...a tukorsima utak miatt - Jobb oldali tukor elektronika - Infocenter kontakthiba (miutan az auto egy even keresztul allt) - Valtoszimering - Olajszivattyu - baleset miatt (egy kamion segitsegevel Szoboszlo kornyeken, termeszetesen elmenekult a tette szinhelyerol) - Bolcso csere (baleset miatt) - Fekpofak - Kormanymu -
Ide hordtam szervizbe
Magan szemelyek, ismerosok Altalaban csak megcsodaljak:)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1990 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 143000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Sunbird, E34, W201 | Következő autója? | AMV8, P1800ES, Mcoupe, Khamsin, 356 speedster, 365GTB4, EspritV8, 3500GT, Sagaris, Shamal, FlyingSta |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.6/10) |
