A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 440, 460 (1988-1996)

440, 460 2.0 i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

VOLVO svédaczél

Szöveges ítélet

Azt mondják, a 400-asok a nagy Volvocsaládban nem olyan jó presztízsű autók, a nagy kettesekhez, hetesekhez/bálnákhoz képest (ami az igazság: a 4-es családdal debütált a fronthajtás a VOLVO-nál, teljes sikerrel!). Ezt jómagam csak cáfolni tudom. Ami igaz ebből, hogy a 400-asokat a márkaszervízes éra után már elhanyagolta a második tulaj és persze eladáskor a kilométeróra állását is megbuherálja a nepperkéz rendesen... No aki egy ilyen autót vesz meg, annak persze könnyen meggyűlhet a baja.

Azért döntöttem a felfrissített, phase II-es 460-as mellett, mert nem szeretem a szappan formájú "trendi" kasztnikat. A legújabb Volvók alakja sajna már kezd nagyon gömbölyödni, azért persze szó nélkül el tudnék viselni egyet ;-)

Az autóm légkondimentes; ez, most már 20. évébe lépő autónál inkább erény, mint hiányosság. Mivel használtként vettem (tulajtól, nem neppertől!), a legnagyobb benzinmotor (2.0 i) mellett döntöttem. Mivel az autó könnyű (1065 kg), meggyőző a gyorsulása, a nyomatéka átlagos körülmények között több, mint elégséges. Az utastérben épp, hogy hallani a motorhangot, ez 130 felett sem zavaró, a téligumik hangja erősebb. Szélzaj alig van; sokat javít a komfortérzeten a külön segédkeretbe helyezett motor, gázos lengéscsillapítójával...; a váltókar remegése ismeretlen fogalom.

A fogyasztása nagyvárosi araszolásban, télen értelemszerűen magasabb (8-11 l). Mivel egy vidéki kisvárosban élek, és főleg hosszabb utakra használom, nagyon elégedett vagyok a mért 5,8-8 l közötti értékekkel.

A kasztnival nem sok gondom volt/van. Előző tulaj a hátsó kerékjárati íveket elhanyagolta, ott jelent meg a rozsda, nyolcéves korában. Javítható lett volna, de én a teljes ívcsere mellett döntöttem (a két javítóív 7000 Ft volt, a csere és fényezés az már húzósabb), máshol sehol semmi gond.

Nagyon kényelmes utazóautó, a manuális váltó renault örökség, az áttételezése megfelelő. A nagyobb típusok mellett is meggyőző az utastérben a hely, még öt fő számára is. A hátul ülők lábtere nagylimuzinos; az oldalablakok nem dőlnek vészesen befele és nem veszik el a teret (a dobozforma előnye ugye), az első fotelek kényelmesek. Hosszú távok (1000 km-ek) után is pihenten szállok ki az autóból (állítható a háttámla feszessége, az ülés magassága). Sógorom kipróbálta az autót; a saját megszokott csiricsáré műfabetétes mondeójának műszerfalának látványa után megjegyezte, hogy ennek a Volvónak "olyan egyszerű a műszerfala..." Telibe talált, tényleg semmi eldugott, apró kapcsolósor, minden ott van, ahol annak lenni kell, kényelmesen elérhető, ergonómikus. A rádió helye végre ott van, ahol elérheti a vezető, anélkül, hogy a gombok körüli matatás miatt lekaszálná a szembejövő forgalmat, beakadna a sebváltóba; cserélhető szabványméretű hely van kialakítva, ide egy cd-s fejegységet rakattam be.

No és persze meg is kell állni! A négy tárcsafék, szervó és blokkolásgátló, amit volt szerencsém élesben is kipróbálni, jól szolgálnak.

Vétel előtt a neten megtaláltam a "VOLVO" topikot, itt egy népes VOLVO-mániás tábor éli mindennapjait a svédaczéllal, vagy másik nevén a "sakállal". Azóta kialakult egy, a négyes VOLVO-k köré szerveződött közösség, ennek honlapját (www.volvo4xx.hu) jómagam bütykölöm, egy fórummotorral is rendelkezik, itt a tulajok segítik egymást, baráti hangulatban.

A biztonságról külön nem is szólok, a szokásos svéd biztonság (ajtókban acélcsövek, biztonsági ülések elől, SRS rendszer, légzsák+ABS).

Hibalista

- Mivel használtként vettem, a kötelező műveletek zajlottak le: feszítőgörgők (ezek ára 20 ezer Ft körül volt) és vezérműszíj (12 ezer Ft) csere, ékszíj, vízszivattyú és gyújtógyertyák cseréje. Ennyi! Ezeket a debreceni márkaszervízben csinálták, 100 eFt volt a számla, most már megvan az olcsóbb hely is, de minőségi munkával, szintén szakszervíz. No persze olajcsere és szűrők cseréje, ez egyértelmű, ezt már én végzem, megvannak hozzá a körülmények (fedett, meleg aknás műhely). - -

Ide hordtam szervizbe

145 ezerig márkaszervízben járt a gép (DENZEL, majd IVANICS),

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

Seres Karcsi következett az előző tulajnál, majd nálam már sk és egy megbízható műhely, azoknál a munkáknál, amik túllépik a lehetőségeimet.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1994
Kényelem (9) Használati időtartam 10 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 171000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 91000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? LADA 1500 Kombi Következő autója? VOLVO
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 440, 460 1988

További ítéletek (35 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)