VOLVO svédaczél
Szöveges ítélet
Azt mondják, a 400-asok a nagy Volvocsaládban nem olyan jó presztízsű autók, a nagy kettesekhez, hetesekhez/bálnákhoz képest (ami az igazság: a 4-es családdal debütált a fronthajtás a VOLVO-nál, teljes sikerrel!). Ezt jómagam csak cáfolni tudom. Ami igaz ebből, hogy a 400-asokat a márkaszervízes éra után már elhanyagolta a második tulaj és persze eladáskor a kilométeróra állását is megbuherálja a nepperkéz rendesen... No aki egy ilyen autót vesz meg, annak persze könnyen meggyűlhet a baja.
Azért döntöttem a felfrissített, phase II-es 460-as mellett, mert nem szeretem a szappan formájú "trendi" kasztnikat. A legújabb Volvók alakja sajna már kezd nagyon gömbölyödni, azért persze szó nélkül el tudnék viselni egyet ;-)
Az autóm légkondimentes; ez, most már 20. évébe lépő autónál inkább erény, mint hiányosság. Mivel használtként vettem (tulajtól, nem neppertől!), a legnagyobb benzinmotor (2.0 i) mellett döntöttem. Mivel az autó könnyű (1065 kg), meggyőző a gyorsulása, a nyomatéka átlagos körülmények között több, mint elégséges. Az utastérben épp, hogy hallani a motorhangot, ez 130 felett sem zavaró, a téligumik hangja erősebb. Szélzaj alig van; sokat javít a komfortérzeten a külön segédkeretbe helyezett motor, gázos lengéscsillapítójával...; a váltókar remegése ismeretlen fogalom.
A fogyasztása nagyvárosi araszolásban, télen értelemszerűen magasabb (8-11 l). Mivel egy vidéki kisvárosban élek, és főleg hosszabb utakra használom, nagyon elégedett vagyok a mért 5,8-8 l közötti értékekkel.
A kasztnival nem sok gondom volt/van. Előző tulaj a hátsó kerékjárati íveket elhanyagolta, ott jelent meg a rozsda, nyolcéves korában. Javítható lett volna, de én a teljes ívcsere mellett döntöttem (a két javítóív 7000 Ft volt, a csere és fényezés az már húzósabb), máshol sehol semmi gond.
Nagyon kényelmes utazóautó, a manuális váltó renault örökség, az áttételezése megfelelő. A nagyobb típusok mellett is meggyőző az utastérben a hely, még öt fő számára is. A hátul ülők lábtere nagylimuzinos; az oldalablakok nem dőlnek vészesen befele és nem veszik el a teret (a dobozforma előnye ugye), az első fotelek kényelmesek. Hosszú távok (1000 km-ek) után is pihenten szállok ki az autóból (állítható a háttámla feszessége, az ülés magassága). Sógorom kipróbálta az autót; a saját megszokott csiricsáré műfabetétes mondeójának műszerfalának látványa után megjegyezte, hogy ennek a Volvónak "olyan egyszerű a műszerfala..." Telibe talált, tényleg semmi eldugott, apró kapcsolósor, minden ott van, ahol annak lenni kell, kényelmesen elérhető, ergonómikus. A rádió helye végre ott van, ahol elérheti a vezető, anélkül, hogy a gombok körüli matatás miatt lekaszálná a szembejövő forgalmat, beakadna a sebváltóba; cserélhető szabványméretű hely van kialakítva, ide egy cd-s fejegységet rakattam be.
No és persze meg is kell állni! A négy tárcsafék, szervó és blokkolásgátló, amit volt szerencsém élesben is kipróbálni, jól szolgálnak.
Vétel előtt a neten megtaláltam a "VOLVO" topikot, itt egy népes VOLVO-mániás tábor éli mindennapjait a svédaczéllal, vagy másik nevén a "sakállal". Azóta kialakult egy, a négyes VOLVO-k köré szerveződött közösség, ennek honlapját (www.volvo4xx.hu) jómagam bütykölöm, egy fórummotorral is rendelkezik, itt a tulajok segítik egymást, baráti hangulatban.
A biztonságról külön nem is szólok, a szokásos svéd biztonság (ajtókban acélcsövek, biztonsági ülések elől, SRS rendszer, légzsák+ABS).
Hibalista
- Mivel használtként vettem, a kötelező műveletek zajlottak le: feszítőgörgők (ezek ára 20 ezer Ft körül volt) és vezérműszíj (12 ezer Ft) csere, ékszíj, vízszivattyú és gyújtógyertyák cseréje. Ennyi! Ezeket a debreceni márkaszervízben csinálták, 100 eFt volt a számla, most már megvan az olcsóbb hely is, de minőségi munkával, szintén szakszervíz. No persze olajcsere és szűrők cseréje, ez egyértelmű, ezt már én végzem, megvannak hozzá a körülmények (fedett, meleg aknás műhely). - -
Ide hordtam szervizbe
145 ezerig márkaszervízben járt a gép (DENZEL, majd IVANICS),
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Seres Karcsi következett az előző tulajnál, majd nálam már sk és egy megbízható műhely, azoknál a munkáknál, amik túllépik a lehetőségeimet.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 171000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 91000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | LADA 1500 Kombi | Következő autója? | VOLVO |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |