Valamiért nagyon jó
Szöveges ítélet
1.3-as Suzuki után kellett egy nagyobb autó a családnak. Kritériumok: a Suzuki árába beférjen, legyen biztonságos, megbízható, ne fogyasszon nagyon sokat, legyen olcsó az alkatrész. Népítélet, autósoldalak áttanulmányozása után kidobta a gép ezt a típust. Többek szerint valamit nagyon elnéztem, mások szerint nem. Korábban semmit nem tudtam az adott típusról, így a nagy erőfeszítések ellenére is eléggé sötétben tapogatóztam. Így történt hogy végül is egy nagyon szép, és mint kiderült nagyon ép állapotú 1.6-ost vettem meg. Ma már csak nagyobb motorral kéne, mert ez a nyolcvan egynehány ló – legalábbis ennyi volt fénykorában – nagyon kevés neki. Lehet vele tartani a forgalom tempóját, de nem esik jól, autópályán is megy 160-al is, de a 120-130-at szereti, ennél a sebességnél még igen csendes is. A 120Nm nyomaték leheletnyi. Én mondjuk nem vagyok egy kapkodós típus, nyugis autózáshoz kellemes. Ami viszont nagyon jó az autóban, az a belső tér miliője, legalábbis engem nagyon megfogott (egy idő után). Vezető felé fordított középkonzol, kényelmesen kezelhető kapcsolók, hihetetlenül kellemes ülések, plüss kárpit amely leginkább csak fakul, de nem kopik. Az egyetlen dolog ami zörög az autóban az az utólag beépített Blaupunkt rádió kazetta fedele, egyébként minden csöndes még rossz úton is. Megvétel után szíjak, olajak, fékbetétek, stabilizátor pálcák cseréje, és egy rejtélyes nem indulás miatti tréleren végzés volt a szervizköltség, utóbbit a benzinpumpa reléjének hibája okozta, 10 perc alatt orvosolható volt. A típusra jellemző ingadozó alapjáratot a rendszer néhány kritikus pontjának megtisztításával lehetett kezelni. Az elkövetkező 3 évben meghibásodás nem volt, olaj és szűrőcserék, szokásos átnézések következtek, valamint apróbb felújítások, lengéscsillapítók cseréje, kipufogó dobok. 3 év használat után olajszivárgás miatt egy főtengely szimering csere következett, igaz az olajat itt már régóta eresztette, csak ekkor szántam rá magam a szervízelésre. Sajnos a típus legsúlyosabb jellemző hibája is bekövetkezett a váltó Debrecen-Budapest útvonalon sípolni kezdett, majd kidobálta a sebességeket és alacsonyabb fordulaton iszonyú hangok jöttek ki belőle. Hazajött saját lábán így is, de csere lett a vége, másik használt darab került bele. Valószínűleg elkerülhető lett volna a baj, ha a már jóval előbb jelentkező sípolásnál elviszem egy felújításra, meg talán sípolni sem kezdett volna ha megfelelő olajjal van feltöltve. A Volvo ehhez a típushoz csak a saját gyári készítményét ajánlja, könyvek szerint, meg a márkaszerviz szerint is, pedig sok egyéb dologban nem ragaszkodnak a Volvo feliratos cuccokhoz. Fogyasztása városban 9-10 között van télen nyáron, autópályán 120-130-as tempónál 7-8 l között eszik. Csendes nagyon jól autózható, igazán kényelmes. A futóműve nem a legsimulékonyabb a városi kátyukat eléggé megérzi. Én az együtt töltött évek alatt nagyon megszerettem. Az interneten böngészve a www.volvo4xx.hu-n hamar megtalálható az a lelkes csapat akik a 4-esekről nagyon sok mindent tudnak és igazi közösségbe verődve segítik egymást. A honlap pedig igazi kincsesbánya. Alkatrészforrások, szerelők, típustörténet, szervizkönyvek és sok egyéb más is megtalálható. Aki ilyen típust vesz és szereti, vagy csak érdekli a típus annak érdemes benéznie ide.
Hibalista
- Benzinpumpa relé. - Főtengely szimering. - Váltó-használt darabra csere. - Más nem romlott el mert időben cserélve lett: lengéscsillapítók, kuplung, fékbetétek, tárcsák, szíjak, kipufogó dobok.
Ide hordtam szervizbe
Szabó Róbert, Lestyán Pál
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Hozzáértő márkatársak
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 153000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Swift 1.3. | Következő autója? | Opel Astra G |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.7/10) |
