A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 440, 460 (1988-1996)

440, 460 1,7 injection GLT 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Lehet, hogy csak mázlim van???

Szöveges ítélet

Kezdjük először azzal, hogy soha életemben nem gondoltam arra, hogy Volvóm legyen. Elsősorban a 90-es évek első feléből származó Colt-Lancer-Sunny-Civic-Corolla csapatból kerestem kocsit magamnak. Japán párti vagyok.
A hosszas keresgélés során 2,5 éve bukkantam rá véletlenül egy topikon erre az autóra. A topik egyik vezérürüjének becses autója volt. Ezúton is szeretnék a nyilvánosság előtt köszönetet mondani Palaczknak és barátosnéjának, hogy ennyire korrektül karban tartott autót vehettem tőlük.
Tapasztalataim alapján a típust a magyar „szakirodalomban”, azaz a különböző topikokban kicsit lenézett, álvolvonak tartják tervezési és gyártási körülményei miatt. Ebben biztosan van némi igazság, de az akkoriban azért még kimagaslóan tartósra tervezett Volvók között megállja a helyét. Direkt említek tartósságot, ami nem feltétlenül azonos a megbízhatósággal. Ennek a típusnak a megbízhatóságáról hallani sok rosszat, de ezzel kapcsolatban (is) pozitív tapasztalataim vannak: kopó alkatrészek, meg pár apróság.
Ami különösen tetszik benne:
- erős, alul is nyomatékos (renault) motor (óra szerint, hátszélben, lejtőn, 4 emberrel 215 is volt, de persze ebben minden csalás benne van. Stabilan a 160 bárhol tartható vele)
- hiába pille könnyű 1035 kg, ad némi biztonságérzetet
- egészen kiváló futómű. Könnyen érezni a határokat. Extra gyors ívben leheletnyit sodródik mind a négy keréken, csak direkt gáz elvételre legyez be a feneke :)
- elképesztő svéd gondoskodás és tervezői figyelmesség. Pl: hány 80-as évekbeli konstrukcióban van bal oldali aszferikus tükör? Első hangszórók már szettesek! Még a nyavalyás ablakmosó folyadéknak is van ellenőrző lámpája.
- Kényelmes elöl-hátul külön emelhető (sport) ülések. Bár elvileg állítható deréktámaszos, de nem eléggé pótderéktámasszal megoldottam, így tökéletes.
- Hátul a külső méreteket meghazudtoló lábhely.
- Ez persze egyedi dolog, de a napfénytető csodálatos
- Bárki bármit mond, ez az autó gyönyörű.
- 160 körül sem fogyaszt többet, mint városban (10-11)
Ami kevésbé:
- 10 liter alá nehezen vihető (benzin) fogyasztás. (ritkán megyek vele országúton egyenletesen 90-nel)
- A műszerfal és az ajtókárpitok anyaga méltatlan a márkához, de még egy zsigulihoz is.
- Meleg hatására még inkább zörgő műszerfal.
- Apró elektronikai problémák állandóan jelen vannak. Kontakthibák, izzók foglalatainak hibái stb. Ezek sohasem akadályozták eddig a használatot.
- Egyenetlen alapjárat. Ez állítólag típushiba.
- 185cm vagyok és lehetetlen az alapvetően alacsony ülőhelyzet + kormány-pedál-váltó hármas miatt az igazán kényelmes elhelyezkedés. Túl közel van a pedálokhoz a kormány. Mivel a kormányhoz állítom be az ülést, ezért mindig széttett és felhúzott lábbal kell, hogy vezessek. Egyébként, mint sok minden más, ez is megszokható.
- Fáradó gumitömítések, műanyagok.
- Korrózió a hátsó kerékjárati íveknél. 16 évesen???

Most jutott eszembe, hogy megvásárlás után egy ultramodern Lovato injektoros gáz szettet szereltettem bele közel 300000Ft-ért. Úgy gondoltam, hogy max 3 év alatt megtérül, mivel akkor még úgy tűnt, sokat kell használnom a kocsit. A helyzet megváltozott, így a rendszer kihasználatlan maradt, valószínűleg sohasem térül meg  Azért ennek is van tanulsága: hiába ígérnek azonos fogyasztást a modern injektoros cuccal, ez nem igaz. Közel 20% fogyasztásnövekedésem van gázból. A teljesítmény is érezhetően kevesebb így, bár ez nem vészes. Persze nem vittem padra, de kb. 10 ló tűnhet el a gázban.
Ha tényleg sokat használnám a kocsit, biztosan jó lenne - 30-40000km alatt megtérülne -, de így nem. Nem baj, azzal vígasztalom magam, hogy gázos üzemmódban nagyságrenddel kevésbé szennyezem a környezetet, mint benzinnel.

Az autóval talán az a legfőbb tanulság, hogy nem a típus a legfontosabb, hanem az előélet.

Hibalista

- alapjáratmotor, gyertyakábelek, féktárcsák, betétek, folyadékok, középső dob, kontakthibák, beázó tető, logó ajtótömítések

Ide hordtam szervizbe

Bragmeyer mester, Tétényi út. Korrekt iparosok, még szerelik (!) az autókat. Teljesen elfogadható ár. Megbízhatók. Néha több kárt okoznak, mint hasznot, de lelkesek. Elektonikához nem értenek.

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Barna Lászó, Érd
Ő nem szerelő, hanem alkatrész kereskedő, de nagyon rendes és majdnem minden fontosat be tud szerezni

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1991
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 170000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? 305 GRD Következő autója? Yaris, Swift, vagy Bmw735 :) mi más
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 440, 460 1988

További ítéletek (35 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)