A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 440, 460 (1988-1996)

440, 460 440 GLT 1,7i 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A kocka nincs elvetve :)

Szöveges ítélet

Rémségesen olcsón (200 E) vettem az autót er?sen lelakott beltérrel, kissé ütött-kopott kasztnival. A korábbi tulajdonos szerintem semmit sem foglalkozott vele, úgyhogy a legrosszabra is fel voltam készülve. A motor rendben lév?nek t?nt, de a futóm?t?l nagyon tartottam.

Ehhez képest az autó kellemes meglepetéssel szolgált: nem halt meg, nem hagyott ott, egészen addig, amíg egy téli reggelen a jobb hátsó fék elengedte a fékolajat. A Gazsó szervízbe betrélerezték és mivel láttam, hogy nem lehet tovább lespórolni az érdemi a karbantartást rászántam magam.

A vétel utáni átnézés, javítás mindennel együtt 80 E forint volt, a nagygenerál 120 pöng?, azzal együtt, hogy id?közben 80 E-ért vettem egy komplett klímát és szervót, ami nagyon hiányzik az autóból és azt is beszerelték. Hátsó kerékívek lakatolása 25 E, a fényezést még nem tudom, de ha sikerül, megírom.

Az autó nagyon megbízható és kényelmes, nagyon nagy a beltér és okosan van elosztva. Az anyósülésen akkora lábtér van, hogy egy kosárlabdázó is elférne - cserébe viszont nincs légzsák az autóban. (Igaz, ezért kárpótol a komoly passzív védelem.) A csomagtér normális, de alig van pereme, ezért jól pakolható és jó benne a két kis zseb a kerekeknél.

A teljesítménye egészen meglep?. Az 1,7-es injektoros blokk 105 LE, ami az 1050 kilós kasztni ellen 10 mp-es 100-ra elegend?. Igaz, még soha nem próbáltam versenyezni vele :), de nem is érdemes: a külseje van annyira tekintélyt parancsoló, hogy nem parasztok veled az úton (pl. nem próbáltak soha leszorítani). A könny?ség el?nyei rossz terepen is kijönnek. Az alapjárat retardáltan alacsony (800/p körüli), de mindig pöccre indult, -10 fokban is, zúzmarás ködben. A fogyasztással kapcsolatban kötelez? az igazmondás: nekem megette a 10 litert városban és országúton 180-as utazótempó mellett sem megy 8 liter alá, viszont olajat alig eszik. (Hiába a Renaultnál (ahol a motorblokk készült) csak az utóbbi id?ben felejtettek el tisztességgel tervezni és lelkiismeretesen gyártani...) A tipushiba.hu szerint az autóból szökik a h?t?víz. Ezt én nem észleltem, mindig méregettem, de ha fogyott is, csak jelentéktelen mérték? lehetett. A fékek az ABS hiánya ellenére nagyon jók (elöl-hátul tárcsa), a könny? test itt is jól jön, ugyanis az autó nagyon jól, csúszásmentesen lassul. Állítólag az ABS-es modellek még jobbak. A futóm? kényelmes, úgy is van hangolva: a kezdeti csuklásom elmúlt, amikor alánéztem az autónak és láttam, hogy 250000-nél még az els? futóm? gyári, a hátsó traktusban pedig egy lengéscsillapító csere volt. A csillapítás olyan, hogy 40-nel még nyugodtan át lehet rongyolni a fekv?rend?rön, és elviszi a kisebb kátyúkat is: szóval Magyarországra, sz?kebben pedig Budapestre ideális :P Ennek ellentételezéseként viszont a gumik meglehet?sen alacsony profilúak, így viszont a kanyarstabilitás meglehet?sen jó. A váltó nem egy katarzis, de tisztességesen teszi a dolgát, nekem a rükverccel voltak eleinte gondjaim: megolajozták, azóta tökéletes. A kuplung eleve hosszú jár, ez nem típushiba, egyszer?en így tervezték (nyilván kimért családapáknak :D)

A beltér lelakottságán csak részben tudtam segíteni: import specialista ismer?söm (khm... vámtisztek forduljanak el) 15 E forintért szerzett komplett ülésszettet. Ez sajnos a beltér megereszkedett m?anyag elemein nem segített, amelyeket végül leszedtem, megpucoltam és színtelen sziloplaszttal viszzaragasztottam: a sufnituning diadala! Azóta a beltér nem nyüszög, de alaposan nézve azért látszanak az eldolgozások... A kemény m?anyagok viszont sajnos lassan amortizálódnak, a leglátványossabb pont: a f?t?/klíma konzol gombjai, a légbeömlök és a váltógomb. A szélzaj 140-150 körül kezd?dik, de egészen 180-ig nem zavaró (pedig tekintélyes tet?ablak is van). M?köd? klíma illetve légbefúvás mellett a vákuumszívattyú zörög: ez volt az egyetlen kezelhetetlen baja az autónak, valószín?leg nem is lehet rajta segíteni. Mivel az autó meglehet?sen hosszú (4,4 m), ezért nem árt belülre egy jó tükör és érdemes jó ablakmosó folyadékot adni neki, mert én egyszer nagyon megjártam egy balkáni termékkel (konkrétan eltömte az ablakmosó folyadék csöveket). A kapcsolók, konzolok, stb.. szeretete mindig izlés dolga, én személy szerint beleszerettem a skandinávosan dizájnolt mutatókba, a sok analóg m?szerbe.

A kasztni jól bírja a strapát, a szomorú kivétel a hátsó kerékív: ha ez még nem rozsdás, akkor ne sajnáld rá a néhány 10 E forintért kapható kerékív véd?t, mert megspórolható vele a jóval drágább lakatosmunka és fényezés. A motor hang- és h?szigetelése így 16 év után mállik, de ez már valahogy nem zavar... Végtére is nem Rollsot vettem :))

A többi elektronikus hókuszpókusz (elektromos tükör, ülésállítás, fedélzeti számítógép ésatöbbi) soha, egyetlen percig sem hiányzott, a lusta sof?rök pedig menjenek a sunyiba: a miattuk vannak tele a megbízhatatlan új autók értelmetlen elektronikai megoldásokkal. Ez még épp annyira bonyolult, hogy jó legyen, de 10-es kulcssal is lehessen javítani és ne csak teljes számítógépes diagnosztikai laborral.

Összefoglalva: a 440-es odafigyel? kiválasztással és egy kis gondoskodással még sokáig h?séges társ, kényelemben, helykínálatban a mai Volvók versenytársa. A teljesítménye a külsejéhez képest meglep?en jó, de nem civic crx, úgyhogy ne is kezeld úgy... A beltér hibáit igazából csak házilagosan lehet kibarkácsolni: erre érdemes odafigyelni (hisztis háziasszonyok kíméljenek). A javításnál érdemes megszívlelni az ismert szabályt: 5 évesnél id?sebb autóval parszeknyi ívben kerüld el a márkaszervízeket. Ha abszolút szakértelemre vágysz, akkor Seres Károlyhoz érdemes menni, de ha ?t választod, akkor nem árt ha türelmes vagy, mert nagyon be van táblázva... :)

Kocka Volvo forever!

Hibalista

- - jobb hátsó kerékcsapágy (11E anyag / 5 E munka)
- - jobb hátsó féknyereg (10 E anyag / 7 E munka)
- - beltér és ajtójavítás (beltér világítás, kalaptartólemez, keszty?tartó zár, szóval kis biszbaszok) (15 E munka)
- - kilométer számláló (nem emlékszem)
-

Ide hordtam szervizbe

Gazsó Bt. (XXI. ker. Csepel, Mikes Kelemen u.) (www.gazso.hu)
Tisztességes családi vállalkozás, igazándiból Fiat, Alfa és Lancia szervíz, de minden további nélkül t?rték a hülyeségemet...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1989
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 256000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? Következő autója? régi volvo, régi saab vagy jó karban lév? régi citroen
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 440, 460 1988

További ítéletek (35 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)