Sakálbolha
Szöveges ítélet
Hmm...említsek jó és rossz tulajdonságokat? Nem említek. Miért? Nem vagyunk egyformák. Egyszer az életben lesz lehet?sége kipróbálni akkor tegye meg. Két lehet?ség van. Vagy érezni fogja a Volvo nyújtotta életérzést vagy nem. Engedjék meg, inkább a Most meséljen! felszólításnak tennék eleget.
Az 1970-es évek közepén felmerült, az árak és benzinköltségek emelkedésével, a 240-es Volvo-nál kisebb autó. De az 1975-ben bemutatott Volvo 66-nál nagyobb legyen. A Volvo saját formatervez?je, Jan Wilsgaard adott neki küls?t, mely a gyár többi kocsijához ígazított. A Volvo a biztonsági tapasztalatait is beles?rítette a kis Volvóba. Minden mást a franciák és hollandok keze munkája. Miért? Azért mert megvették a hollandiai Daf gyárat. A bolha motorja francia. B14 -es számot kapta.
Négyhengeres, soros, vízh?téses, láncos vezérléssel. Könny?fém hengerfej, öt helyen csapágyazott f?tengely. 1397 cm3 70/5500 LE/min-1. Egyébként ez a motor debütált 1976-ban a Renault R12 TS tipusban is. 1976-tól 1979-ig csak automata váltóval(Variomatic) gyártották. A váltóról röviden annyit, hogy az áttételek változását a fordulatszám és a terhelés szerint önm?köd?en szabályozzák a röpsúlyos bordázott szíjjal összekötött különleges tárcsák.
Orrmotoros, hátsókerékhajtású, elöl független kerékfelfügesztés (Mc Pherson), a hátsó De Dion híd. Elöl tárcsa, hátul dobfék.Kétkörös fékrendszer, szervóval
Max. sebesség 145 km/h. Tapasztalataim alapján a fogyasztás 9-11 liter/100km. Röviden ennyi.
Hibalista
- Ü.a szintjelz?
Ide hordtam szervizbe
K.Z.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1977 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 173000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 77000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Volvo |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
