Bolygó hollandi kincse
Szöveges ítélet
Egy negyven éves Merci mellé szerettem volna egy hétköznapi autót, amivel télen sem teljesen szentségtörés közlekedni. Mivel az új autók untatnak és egy sprólosabb lehetőleg automata váltós kocsit kerestem, hamar rátaláltam a daf-okra és a 340-es Volvokra. Szerencsémre édesapám (karosszériás) egy osztrák ügyfelének nem egy áll otthon a csarnokában, így kis tulzással úgy tudtam választani onnan magamnak egyet, mint más kiskutyát az alomból.
Tökéletes munkábajáros autó lett belőle, de hosszabb utakon is túl vagyok vele: Nürnberg - Sopron viszonylat már többször sikerült, de jártam már vele jól megpakolva Svájcban is. Ugyanis bár egy kis autó, de nagyon jól pakolható: hátsó ülések előre dönthetőek, ami annyi helyet csinál a csomagtartóban, hogy simán kisebb bútorokat is elszállítok vele.
A legjobban a kocsiban a kormányozhatósága és stabilitása tetszik, a holland, svéd és francia mérnökök sok energiát fektettek a megfelelő súlyelosztásba: pótkerék a motortérben, differenciálmű és a variomatic egyben (transaxle prinzip). Nagyon stabil és feszes az autó, a hátulja csak akkor csúszik meg, ha akarom: Akkor viszont látványosan :)
Szintén nagyon tetszik a variomatic is, bár volt vele dolgom. A vezérlő négy-utas vákuumszelepet kellett felújítanom: egy kis gumifej szakadt le, illetve a szelep alatti kis vezérlőelektronika ment tönkre. Szerencsére abból találtam ebay-en 60 euróért egyet, illetve a rosszat is felújíttatom egy barátommal. Németül és angolul találni elég jó leírásokat a variomaticról, aminek alapján megoldható a hibakeresés és javítás. Állandó magas fordulatszám esetén érdemes foglalkozni vele, mert ha jól megy a variomatic akkor egy k*rva jó dolog :)
Az önindító volt egy dolog ami tönkrement és javítani se tudtam: 80 EUR környékén sikerült új, utángyártott startert találni, ki- és beszerelése szerencsére elég egyszerű volt.
Hidegben azért nehezen indul, ügyesen kell játszani a szívatóval, mert azért indulás után egy-egy piros lámpánál még könnyü lefulladni vele, de ha bemelegszik szépen és biztosan jár.
Úgy ahogy van tudom ajánlani, a variomatictól se kell félni, de azért jól jön ha az ember egy nagyon picit tud szerelni, mert el tudom képzelni, hogy sok szervízben elhajtanának, ha az embernek épen a variomaticcal van baja.
Egy nagyon érdekes autó, amit tényleg nagyon meg lehet szeretni.
Hibalista
- Öndintító, - Variomatic vezérlése
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |