A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 240, 260 (1974-1993)

240, 260 Volvo 24ö GL Kombi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Sokat emlegetett jóbarát

Szöveges ítélet

Egyetemistaként vettük, mikor megszületett első gyermekünk.
Kellett a hely, és olcsó kellett hogy legyen az autó. A rendlkezésre álló összeg csak 15-20 éves autóra volt elég, és a Volvo volt az, ahol a minőség találkozott a méretigénnyel és a penzügyi kerettel.

Hatalmas csomagtartója mellett nem akkora a hatsóülés mint várnánk, sőt, a vezetőülésbe is kis ügyeskedés kellett hogy bemásszunk, a hatalmas kormány miatt, bár volt benne szervó.

Csomagtartójában, a padlóból felhajtható, menetiránnyal ellentétes két üléssel hétszemélyessé lehetett bővíteni, bár leghátul legfeljebb 14 éves gyerekek szállíthatóak. Nem volt olyan utánfutó, amit nem lett volna szabad a horgára akasztani.

2.3-as, turbó nélküli, 117 LE-s motorjával 90-100-ig úgy gyorsult, hogy fel se tűnt, onnan vettük észre, hogy a sebességmérőre kell nézni, hogy gyanúsan gyorsan kezdenek haladni mellettünk a fák. Ezt az élményt mindenki osztotta, aki próbálta vezetni.

Legszebb autós emlékeim közé tartozik, ahogy családostul utaztunk a napsütésben, a 240-esbe valahogy a nap is másképp süt be. Barátságosabban. Négyéves kisfiam, bár kétéves korában eladtuk a Volvót, azóta is ilyen, kockaalkú autókat rajzol, és meg-megkérdezi, mikor lesz újra olyan autónk.

Motorházában, a bennelévő piros motorblokk mellé beférne bőven egy másik modernebb motor is. Emiatt ragyogóan hozzáférhető minden, és eredeti tervünknek megfelelően, magunk kezdtük szervizelni. Sajnos, mivel ezt a parkoló aszfaltján kellett télen az esőben csinálni, idővel ez elmaradt, és a fellépő hibák arra késztettek bennünket hogy eladjuk, helyette egy francia csodát, egy Citroen C3-at vettünk. A Volvót két év után ugyanazon az áron tudtuk eladni mint amin vettük. Egy szerelő vette meg, aki nagyon elégedett volt a vételével.

Visszatekintve, a beleölt pénzt (kipufogót, generátort, karosszériamunkát az alján a rozsda miatt) kár volt kidobni, gyakorlatilag az új tulajnak ajándékoztuk az autó fél felújítását. Helyette még meg kellett volna csinálni a motor hibáját, ami lévén nem agyonelektronikázott motorról szó, nem lett volna lehetetlen vállalkozás. Így most negyedik éve használhatnánk ezt a végtelenül jóhangulató, nyugodt, óriási autót.

Aki ilyet akar venni, győződjön meg róla hogy ne legyen sok a rozsda, és számoljon azzal, hogy lehetnek komoly szervízköltségek. Amíg e költségek nem a karosszériára mennek, addig látszik az alagút végén a fény, némi ráfordítással soká szolgálhat az autó. Pl. a miénk 320.000-nél is alig fogyasztott olajat (1 liter / 10.000 km)! Viszont ha bizonytalanná válik hogy meddig marad egyben a karosszéria, ahogy a miénknél is volt, minden ráfordított pénz kétségessé válik.

Mindenestre kisfiammal és feleségemmel közösen osztjuk azt a tervet, hogy ha egyszer lesz elég nagy saját garázsunk, újra veszünk egyet, együtt restauraljuk és abban járunk majd nyaralni és ünnepi alkalmakkal.

Hibalista

- Generátor
- Kipufogó
- Termosztát (valószínűleg, nem derült ki)
- Motorirányítás (valószínűleg, nem derült ki)
- Rozsda (skandináv nedves, sós klímájú ifúsága miatt)
-
- A gyári generátor elkopott 310.000 km után, ahogy a kipufogó is elfáradt, ki kellett cserélni. Mikor a hűtővíz melegedni kezdett autópályán és langyos motorral nem akart indulni, eladtuk.

Ide hordtam szervizbe

Ide NEM hordtam: márkaszervíz. Csak és kizárólag kis, független szervizekben dolgoztattam.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 1989
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 307000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? ZX 1.4 Következő autója? Citroen C3, bármi más jobb lett volna!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 240, 260 1974 (1986 - 1993)

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)