Első szerelem (sokat szerelem)
Szöveges ítélet
Imádtam miközben szinte mindenki sajnált érte...
Első autóm volt. Egy kis méretű kéziváltós autóért indultam a piacra, és vettem egy 2000ccm aut. váltós 244-es Volvót lyukas kipufogóval, itt-ott rothadó kasznival (1984 után már galvanizált lenne). Az autónak - máig állítom - LELKE volt.
Ami rossz volt benne: 2 hete volt nálam, amikor az M7-esen 73 km-re pesttől 1997. dec 25-én besült a motorja, mert megette az olajat és az összes visszajelzőről (is) kiderült, hogy nem működött... Családtag segített cseremotort szerezni, kölcsönénzből javíttattam, így indult a kapcsolatunk.
Másfél év múlva aut. váltó elszállt, csak 1-2 fokozat volt (a 3-as halt el, több nincs neki).
Ezt még megcsinálták, aztán más semmi komoly nem jelentkezett a köv 3 évben! Utólag a legdöbbenetesebb, hogy 360e km-rel vettem lepukkant állapotban és a futómű végig hibátlan, néma volt, soha nem nyúltam hozzá. Az utolsó évben az első két lengéscsilapítót lecseréltem (felújítottakra, kb 5-6e/db)
Kisebb bajok: elektromosság mindenfelé, hidegindító rendszer folyton szenvedett (injektoros), ezt utáltam a legjobban. A fesz.szabályzó egyszer elszállt, s mivel ez a generátoron belül van, nagyon drágának tűnt ezért generátort cserélni, házilag építettem egyet, kifogástalanul működött úgy is. A fűtőventillátor az autó legsz@rabb helyén van, több napi munka hozzájutni (komolyan!) és garantáltan elromlott már minden autóban. Én PC hűtőventillátorokt csavaroztam az ablak alá... :) A hidegindítást szabályozó hőgomba végig rossz volt, erre 3 év után jött rá a Nyugati parkolójában egy szerelő srác, aki éppen bikakábelt adott... A legeldugottabb indítórelé sült be többször, a benzin elő-AC motor halt el egyszer. Viszont: a svédek úgy oldották meg az autót, hogy bármi baja van, mindig üzemképes maradt, vagy minimális beavatkozással azzá tehető. Pl. ha elő AC pumpa elhal, akkor is megy a kocsi, ha min. félig van a tank. A hőgomba is csak langyos/meleg motornál okozott gondot. Aut. váltó hiba után is ment a kocsi kb 60-70-el max. kettesben.
Amit imádtunk benne: óriási méret, mégis extra kis fordulókör, eszméletlen biztonságérzet - alu lökhárítók, 1 méternél több hely a motor előtt (!). Az utolsó napján nekünkhajtott egy szőke nő, egy kicsit ugrott a kocsi, más nem nagyon történt, kalpáccsal vertük szét, hogy valamit fizessen biztosító...:) Minden szervó, valódi bőrülések, napfénytető, elektromos tükrök, az ajtóban olyan vascsövek, hogy...
244-est az vegyen, aki 200e ft-ért akar egy szép, nagy autót és még 200e ft-ból mindent kicserél, ami problémát okozhat. Ezzel együtt nem vennék újra, de egy 960-asért pl. fáj a szívem, mert nagyon hasonlít rá...
Hibalista
- motor 120e ft (csere, 30e ft volt a bontott cseremotor + 70 a munkadíj, 20 a trailer)
- automata váltó (jav. 100e)
- befecskendezők (68e)
- kipufogó (lyuk, kb 20e ft)
Ide hordtam szervizbe
BKenese - nem emlékszem a nevére, de kifogástalan és relatíve olcsó munkát végzett (motorcsere karácsonykor...)
később az aut. váltót már nem ő csinálta, sajnos a szerelő már nem kapna 10-est, bár a munkája működött.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Teszkó Tamás
akkor (6-8 éve) rendes, lelkiismeretes és szakszerű volt
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1981 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 360000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 15 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | peugeot 405 (sajnos) |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
