Diszíz a beginning of bjutiful frendsipp! :o)
Szöveges ítélet
Az első Saját autóm, nem volt kérdés, hogy csakis Svéd vas lesz! Viszonylag sokáig keresgéltem, nem nagyon van jó állapotú, egy 740-est az orrom elöl vittek el, aztán rátaláltam!
Kékmetál 240. Nem sok extra volt benne, de gondos gazdija volt, meglátszott rajta. Még így is alap a központi zár, a szervofék és kormány, a karosszék deréktámasszal. Jó lett volna egy klímás, de nem találtam normális állapotút. Így hát belevágtam. Nem bántam meg, ma is hajtom. A Bp-i utakat nem nagyon szereti, de bírja szegény, nincs más választása. A gyorsulásról nem írok, nem hülyegyerekeknek találták ki, a sztrítrészing, meg a kék led nem erre kell! Sajnos megtapasztaltam a biztonságát is, mikor bekerültem egy szendvicsbe, az előttem lévő autót és a mögöttem lévőt is úgy vontatták el, a VOLVOmnak elöl felgyűrődött a motorházteteje, de a motor járt tovább rendületlenül, a saját kerekein ballagott haza. Aztán kapott egy testzárlatot az akksi, cserélni kellett. Meg a javítási költségek se olcsók, bár inkább az alkatrészeket összeszedni volt húzós és időigényes, nem kaptam hozzá megfelelőt. De kész lett, és most is használom. a következő is VOLVO lesz, ez BIZTOS!
A fogyi nyáron 9-11 között, télen inkább 12, főleg városba. Országúton 8,5-10, erősen lábfüggő, mentem tartósan 160-at ekkor már baromi hangos. A csúcs 180 volt esőben, kicsit veszélyes volt, de siettem.A 116 LE kevés, nem bánnék kicsit többet, ez még a nyolcszelepes verzió, a késöbbi motor a 940-esekben 16 szeleppel 165 LE.
Van egy-két kisebb rohadás a küszöbökön, ez főleg a téli sózásnak köszönheti, meg lesz csinálva ez is!
Ha kapnék egy utolsó évjáratú POLAR-t full felszereltséggel, nem is kéne más!
Hibalista
- Új gumákat kellett venni rá, a régiek már hét évesek voltak, 80 ezer. Aztán télit is +60 ezer.
- A hátsó lengéscsillapítóból elfolyt az olaj, miután észrevettük a szerelőnél ezt cserélni kellett. Természetesen párban. Szerencsém volt, éppen akcióztak valahol, jókor voltam jó időben, 7000(!!!) forintért vettem darabját, meg a törés után az akksi 18000Ft.
Ide hordtam szervizbe
Seress mester az ÁSZ!!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 176000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 26400 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Volvo 940 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
