A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 240, 260 (1974-1993)

240, 260 2.0 D GL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Bella, a tanknak álcázott id?s hölgy.

Szöveges ítélet

Az egyedüli szeret?m, aki soha nem csal meg - mindig így emlegetem. 2000 nyarán kezd?dött a történet: egy fekete GLE 244-es tulajdonosa lettem, mely a vétel után nem sokkal meg is mentette az életemet, és kés?bb én is az övét. Ez utóbbi viszont kevésbé sikerült, mint az el?bbi, ugyanis a létez? összes elektromos berendezés zárlatos lett az autón a 3 hónapos ázás miatt, és egy id? után muszáj volt megszabadulni t?le, hiszen attól féltem, egyszer csak magától beindul, és elindul valamerre (el?fordult, hogy adott magának gyújtást). A könnyes búcsú után két évig egy szürke dobozban verg?dtem (Nissan Sunny kombi).
2004 nyarán döntöttem végül újra a 244-es mellett. Elég olcsón hozzájuthattam egy amúgy is ritka D20-as motorral rendelkez?, 24. évében járó példányra. Az el?z? tulaj tuningolási hajlamokkal rendelkezett, elég sok ragasztócsíkot és feliratot (pl. "Az id?s n?ket szeretem") szedtem le az autóról. Ide tartozik a szörny? kályhacs? (sic!) is, ami a kipufogó helyén díszelgett, s ami két hónappal kés?bb tövéb?l szakadt le közel a házunkhoz.
Az autó 1980-as évjáratú, nem szép állapotban vettem, de a friss vizsga azért megnyugtatott: valóban sokmindent cseréltek rajta. Mivel ez egy GL-es alapváltozat (még kormányszervót sem adtak hozzá), megnyugodtam, hogy a már ismert elektromos hibákat is elfelejthetem. A motor is szép hangon kerreg, sok olajat veszít, de a pótláshoz is gyorsan hozzászoktam. Összességében meglepetés nem ért eddig az autó állapotát tekintve.
Élményszer? beleülni, köszönhet? ez a nagy üléseknek, és az óriási bels? térnek. Az én példányom elég zajos belül, vélhet?en a hiányos hangszigetelés miatt (megszokható). 4 sebességes váltó járt ´79 és ´81 között a D20-asokhoz, elég hosszú áttétekkel. Abszolút kényelmes városi forgalomban. A kormány sem jár nehezebben, mint akármelyik szervó nélküli kisebb járgányban. Sajnos egyenetlen úton kopog a kormányrúd. Nagyon lomha a 60 lóer?s dízelmotor. Ez is Volkswagen-Audi motor, mint a D24-es (nyilván rájött a gyár, hogy a D24-es is lomha, pláne a kisebb változata, és így leállt az importtal). 5 hengeres, 2000 köbcentis motor, az ember azt gondolja, örökké megy (való igaz). Ha nem száguldozni akarnak vele, kielégít? a teljesítménye, és alacsony a fogyasztása (9 l városban, 7.5 l országúton). Sok olajat veszít, az izzítógyertyák kapcsolóreléje már régen meghalt, helyette manuális az izzítás, emiatt a gyertyák élettartama lecsökkent, így most is egy olcsó garnitúra izzít, s így kb. évente szükséges cserélni (nem sok pénz). Télen is indul, ha kedvesen beszélek hozzá (és persze feltöltött akksival méginkább).
A fényezése tragikus állapotban volt, és van. Eredetileg bordó volt, majd beszürkítették, és aztán újra visszakapta az eredeti színt, teljesen amat?r fényez?t?l. Azóta itt ott foltozták, a foltozások alatt kicsit rozsdáll, a pótkeréktartó mindkét oldalon lyukas. De valóban: az alváz rozsdamentes.
Füstöl, mint minden 25 éves dízel, de ez ugyebár csak a mögöttem lév?ket zavarhatja. Ami engem zavar, hogy bekormozza a füst a lámpatestet, és ett?l lassanként fekete lesz a színes rész is.
Az ablaktörl? szivattyú meghalt, az ablaktörl? m?ködik (az az egy, ami MÉG nem tört le). Az óra m?ködik, egy ideig nem járt, de most újra megy. Helyette viszont a termosztát vagy a benti m?szer adta meg magát, mert az autó lendületével arányosan fel-le mozog.
Duda nem m?ködik, csak ha nem kell, akkor.
Maximum sebessége kb. 130 km/h, de ha ezen hajtanám, már kiégett volna a motor. Így az állandó 90 km/h az ideális: keveset fogyaszt, biztonságos, lassú, mégis id?ben odavisz, ahová akarom (Ukrajnában voltam vele a legmesszebb - kit?n?en ment).
A belseje lelakott volt, és máig az: sajnos nem vagyok az az elvetemült felújító. Én hozzászoktam a leszakadtsághoz az autóban, és így szeretem, ahogy van.
A szívócsonk csavarjai engedték el magukat, ez volt a legjelent?sebb szerelésem itthon. Leesett a szívócsonk, a motor persze így is ment (kétszer hangosabban), aztán a csavarok és a tömítés megvétele után kb. fél óra alatt összeraktam saját kez?leg, mindenféle technikai képzettség nélkül.

Összességében megbízható, biztonságos autó, melyet nem a menettulajdonságaiért vesz az ember, hanem sokkal inkább az életérzésért, melyet benne és körülötte tapasztalhat.

Csizmár Dávid (24 éves)

Hibalista

- index relé (5000), tél után izzítógyertya-készlet, légmentesítés (10000), termosztát avagy h?mér? m?szer a m?szerfalon (ki tudja, még várat magára), kipufogó t?böl szakadt le (KÁLYHACS? (volt tulaj által), nem ám a gyári...azt a flex vitte le korább)...amúgy általában filléres a motoralkatrész; ez a típus még elég sok Audi 80-asban ketyeg (pl. egy szívócsonk tömítés 450 forint, volvo csavar darabja 250 forint).

Ide hordtam szervizbe

Elektro-szolg

Értékelése: 2

Másik szerelő értékelése

a kertbe szoktam beállni, ha gond van, aztán fejes a motorba :)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1980
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 320000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? 244 D6 Következő autója? Volvo S40 vagy egy szép D6-os 244, de lusta leszek utánajárni.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 240, 260 1974 (1986 - 1993)

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)