A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 240, 260 (1974-1993)

240, 260 240 DL 2.0 B 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Amerikai álom Európából

Szöveges ítélet

1972 évjáratú VW Bogár 1300 használata közben gondolkodtam el, hogy van-e olyan autó, melynek kultusza felér a gömbölyű wolfsburgival, de használható is valamire - ráadásul ugyanúgy nevettséges 2-300 ezer Ft-ért. Nem sokáig gondolkodtam, a 200-as Volvo sorozat került képbe...

Sikerült a sok félhalott diesel és 2.1-2.3 literes benzinfaló/biztosítási díj igényes kínálat oldalvizéről egy B20-as motorkódú 2 literes vasat találnom. Iszonyat mocskos volt, 2-3 karosszéri-elem volt már fúlyva, de műszakilag korrektnek tűnt. 100 LE, 160 Nm, 1300 kg... elviselhető kompromisszumnak tűnt. És bejött!

Majdnem 2 évig használtam, mindenre. Tettem be hifit - hely volt bennt bőven -, mely fejegység, elsö komp. szett és mélyládáből átt, amit 4×75 W hajtott. Becsületesen szólt, illett a verdához, és jól szólt a zárt láda az 500 lityis csomagtartóban ;)

Nagyon kényelmes, szinte hajó feeling, óriási a hely benne (hátsó ülése sok mindenre használható :). Első gyürődőzóna csak a hűtőig majdnem 1m!!! Biztonságos, mert van benne anyag, nem akart szétesni, rohadni sem annyira mint egy F Astra, és 4 tárcsafék, öv bekapcsolt állotára figyelmeztető lámpa - anyósülésen nyomásérzékelővel!!! - ... és mert Volvo.

Fogyasztás városban 13 liter, autópályán 130-nál 10-11, 190-nél (!) több, 100-nál közuton akár 8 alá is vihető.

Hibája nálam, 15.000 km alatt nem nagyon volt. Elektronikai káosz volt, amit egy autó-villamos cimbora rendbe tett. Gyújtókábel, gyertya csere, mert sok város/hideg tél volt, de minden megoldódott (elvégre svéd). Egyszer elment a szervo rásegítés a féken - kormány izomszervo volt -, para volt előzés végén, de kiderült, hogy a leömlőböl a vákuum-szevo dobba menő gumicső volt megtörve; elég hosszu volt, vágás, ujra rá szorít, OK.

Egyébként nagyon ki kell fogni egy megkimélt példányt, és akkor csak olajcsere, kopo alktarészek... illetve meg kell találni a hozzáértőt/alkatrész lelőhelyet :D Ajánlom!

Hibalista

- vészvillogó relé, gyujtókábelek, szervófék nyomás adó csöve

Ide hordtam szervizbe

Falusi szerelő jól felszerelt műhellyel. Miután LADA/Zsiguli analóg konstrukció "mindeki" ért hozzá :D

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 1986
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 220000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 15000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Bogár 1300 1972 Következő autója? Renault 19 Chamade 1.4 ECO
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 240, 260 1974 (1986 - 1993)

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)