Amerikai álom Európából
Szöveges ítélet
1972 évjáratú VW Bogár 1300 használata közben gondolkodtam el, hogy van-e olyan autó, melynek kultusza felér a gömbölyű wolfsburgival, de használható is valamire - ráadásul ugyanúgy nevettséges 2-300 ezer Ft-ért. Nem sokáig gondolkodtam, a 200-as Volvo sorozat került képbe...
Sikerült a sok félhalott diesel és 2.1-2.3 literes benzinfaló/biztosítási díj igényes kínálat oldalvizéről egy B20-as motorkódú 2 literes vasat találnom. Iszonyat mocskos volt, 2-3 karosszéri-elem volt már fúlyva, de műszakilag korrektnek tűnt. 100 LE, 160 Nm, 1300 kg... elviselhető kompromisszumnak tűnt. És bejött!
Majdnem 2 évig használtam, mindenre. Tettem be hifit - hely volt bennt bőven -, mely fejegység, elsö komp. szett és mélyládáből átt, amit 4×75 W hajtott. Becsületesen szólt, illett a verdához, és jól szólt a zárt láda az 500 lityis csomagtartóban ;)
Nagyon kényelmes, szinte hajó feeling, óriási a hely benne (hátsó ülése sok mindenre használható :). Első gyürődőzóna csak a hűtőig majdnem 1m!!! Biztonságos, mert van benne anyag, nem akart szétesni, rohadni sem annyira mint egy F Astra, és 4 tárcsafék, öv bekapcsolt állotára figyelmeztető lámpa - anyósülésen nyomásérzékelővel!!! - ... és mert Volvo.
Fogyasztás városban 13 liter, autópályán 130-nál 10-11, 190-nél (!) több, 100-nál közuton akár 8 alá is vihető.
Hibája nálam, 15.000 km alatt nem nagyon volt. Elektronikai káosz volt, amit egy autó-villamos cimbora rendbe tett. Gyújtókábel, gyertya csere, mert sok város/hideg tél volt, de minden megoldódott (elvégre svéd). Egyszer elment a szervo rásegítés a féken - kormány izomszervo volt -, para volt előzés végén, de kiderült, hogy a leömlőböl a vákuum-szevo dobba menő gumicső volt megtörve; elég hosszu volt, vágás, ujra rá szorít, OK.
Egyébként nagyon ki kell fogni egy megkimélt példányt, és akkor csak olajcsere, kopo alktarészek... illetve meg kell találni a hozzáértőt/alkatrész lelőhelyet :D Ajánlom!
Hibalista
- vészvillogó relé, gyujtókábelek, szervófék nyomás adó csöve
Ide hordtam szervizbe
Falusi szerelő jól felszerelt műhellyel. Miután LADA/Zsiguli analóg konstrukció "mindeki" ért hozzá :D
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1986 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 220000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Bogár 1300 1972 | Következő autója? | Renault 19 Chamade 1.4 ECO |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
