A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 240, 260 (1974-1993)

240, 260 244GL 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A Professzor

Szöveges ítélet

Életem első autója volt... A család használta 1990-től, majd 1998-ban, amikor megszereztem a jogsimat, én vettem gyakorlatilag birtokba. A Gép egy elhagyatott gyártelepen volt, fél éve használaton kívül. Reggel levizsgáztam egy 1.0-ás buzukin, majd délután beültem a Volvoba... a külömbséget nem részletezném...
Szóval ott volt a Vas egy kiszuperált IFA, és egy felismerhetetlenségig korrodált munkagép között... Szerelem első látásra! Beültem, beállítottam az ülést, beindítottam és irány a benzinkút. Az első 300 méter fejedelmi volt! Majdnem 18 évesen, érettségi előtt, egy hatalmas cirkálóban. Ablak le, tető le, könyék ki, a zene meg be.. én voltam a király... Tankoltam bele vagy 5 litert, és irány a haverok! Vége a gyaloglásnak! Mindenhova kocsival mentünk... csak úgy. A mobilitás élménye elragadott minket... tiszta Amerika volt. Nem volt gond többet cipelni akkori rockbandám cuccait ( két fordulóval megvolt minden, még a dobok meg a 100w-os Marshall erősítők is ) , a csomagtartó 3 hullás, a hátsó ülés meg franciaágy méretű, a vezetőülés meg vezérigazgatói fotel... szerintem kár tovább részletezni, akkoriban az volt a csúcs! A haverok is sokszor elkérték otthonról a családi astrat, fordot, buzukit, de azokról már messziről látszott, hogy anyu, vagy apu verdája, és vissza kell vinni éjfélre meg ilyenek... az én Volvóm, az az ÉN Volvóm volt, még akkor is, ha csak!!! tankoltam. Mert fogyasztani azt tudott! 10 liter alatt soha sem mentem, igaz 13 fölött sem, és akkoriban már jócskán 200 fölött volt a benzin, de megérte. Az élmény az élmény.. mások füveztek, én autóztam...
Rosszat nem igazán tudok írni, szerettem a Gépet. Voltak kalandok, de mosolyogva gondolok vissza rájuk. Egyszer egy haverom beszállt vele az árokba, 4000-ért lett bele másik trapézkar, egy buzuki belémjött oldalról, kitört az indexem ( neki meg megszűnt az eleje... totálkár... tréler vitte el, én meg szépen hazavezettem...meg hónapokig csak nekem volt büntetőpontom a "közlekedési rend megzavarásáért" az országban... 1pont ), valami biztosíték miatt tologattuk fel egy emelkedőre ketten ( vagy hússzor ), aztán kiderült a hiba, nem az akku volt rossz... ( két napig izomlázam volt, 1.4 tonna fölfele nem kevés...), aztán kiesett egy csavar a váltóból, 4-esben maradt, de dombon felfele is indult, szóval nem volt gáz, amúgy sem váltottam túl sokat... azt hiszem több publikus sztorit nem tudok a Géppel kapcsolatban... szívesen gondolok vissza rá, és remélem jó kezekben van. Egy autószerelőhöz került, évek óta nem hallottam róla. Az utolsó infóm az az, hogy "12-es kompressziója van basszus!!!" azt mondják, hogy az egész jó egy félmilliót futott autónál... de már nem kéne. Olyan, mint volt barátnőim, akikre szívesen gondolok vissza, de már végleg lezártam velük a kapcsolatunkat, vagy mint tanáraim, akiktől sokat tanultam, de a franc se tanulna többé anatómiát, sejtbiológiát meg kémiát ha már nem kell... ennyi

De elég a nosztalgiából! Amit eddíg írtam az csak emlék! A lényeg most jön, és ez a fő tanulság az életemre, Volvo Professzor tanításai, 13 pontban:
1. az autónak van eleje, meg hátulja (nem ilyen csapott szar amilyet mostanában terveznek )
2. az autó hátsókerék, vagy négykerék meghajtású (az elsőkerék meghajtás csak olcsóbb...télen sem jobb, sőt!!)
3. 2000 köbcenti felett szebb az élet...
4. legalább 100LE kell
5. nagy kocsi többször kap elsőbbséget...
6. ha gimnazistaként tudtam szponzorálni az átlag 12-es fogyasztást, akkor most is tudom, lényegesebb anyagi körülményeim mellett!
7. nagy autó biztonságos ( kikenődött buzuki példája fent )
8. nagy autó megbízható ( nem sok kisautót látok 300 ezer fölötti futással...)
9. nagy autó olcsó!!! ( 10 éves luxuscirkálók kisautók árában mozognak, de kevesebb baj van velük, no amortizáció, kevesebb stressz, nagyobb biztonság...most eszembe jutott egy sztori is, apámnak egy porszívóügynök el akart adni valami méregdrága atkagyilkoshiperszuperkiszívokmindentporszívót, és azzal kezdte, miután beparkolt az udvarunkra a kis miniautójával a Volvo mellé, hogy "nem félti a családja életét?". Apám azt mondta, hogy "de igen, viszont többet utazunk mint porszívózunk..." Mondanom sem kell, nem vettük meg a porszívót...
10. lehet parkolni 5m-es autóval is!!! BÁRHOL!!
11. nagy embernek kell a hely, 180 cm fölött nem mindegy hogy hol a lábam...
12. 4 év alatt megtanultam vezetni, nem hajtok, nem állatkodok, nem próbálom veszélyeztetni embertársaim életét...
13. lehet hogy többé már nem lesz Volvóm, de ha beülök egy autóba, akkor mindet ahhoz az egy, régi, koszlott, kereklámpás VOLVÓhoz hasonlítom... (nem egy autókereskedő igazított már ki, hogy az adott jármű amiben ülök az nem Volvó, hanem BMW 523, 730, meg Mercedes 500, csak ők nem tudták, hogy nem hülye vagyok, hanem a Volvo szó az én szóhasználatomban a jó autó jelzője... a Volvó)




Hibalista

- elég sok dolog került cserére fillérekért, de tőrve is volt...

Ide hordtam szervizbe

A Gyulus, meg apám szervizelték Almádiban

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

volvo márkaszervíz...jók, de kurvadrágák..

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1978
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 0 l
Előző autója? Következő autója? BMW
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 240, 260 1974 (1986 - 1993)

További ítéletek (36 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)