A páncélszekrény
Szöveges ítélet
Svájci eredetű járgányként kezdte a pályafutását. Én a zalaegerszegi Volvo márkaképviseletben találtam rá. Beszámított autó volt, akkor cserekocsiként élt. Kivül jó bőrben volt, szép, eredeti fénye volt, de a belseje se volt lelakva. Motorikusan sem volt rossz állapotban. Eléggé füstölt és sokat evett, más baja nem volt. Mint később egy alaposabb átvizsgáláskor kiderült: mindennek a hibásan működő, gyakorlatilag haldokló lambda szonda volt az oka. A szonda kicserélése után az autó új erőre kapott és a további 2 évben többet nem kellett szerelőhöz mennünk.
Hátrányai:
- 91-ben már nem túl divatos külső
- magas fogyasztás (nagy autó)
- az extrák szinte teljes hiánya (annak ellenére, hogy a GLT lett volna a csúcs felszereltségű széria)
- éles kanyarban kattogó sperr difi
Előnyei:
- abszolut megbízhatóság
- fantasztikus nyomaték és erő
- kényelmes elöl, hátul
- biztonságos, mint egy páncélszekrény
- a méretéhez képest hihetetlen kormányozhatóság
- nem rozsdásodik
- ha nem fordít rá a tulaj különösen nagy gondot, akkor is hűséges társ, ami sosem hagy cserben az út szélén.
Az első komolyabb autóm volt. Fájó szívvel váltam meg tőle. Masszívabb, mint egy tank. Fura érzés Volvosnak lenni... Talán a legudvariasabb autósok.
Hibalista
- lambda szonda nálam. A következő tulajnak biztos kellett költeni rá...
Ide hordtam szervizbe
Siófok
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 170000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Escort 1.3 | Következő autója? | Renault 19 1.9D, Alfa Romeo 146 1.6 TS |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
