A megbízhatóság svéd szimbóluma
Szöveges ítélet
Volvo-m 1977-es évjáratú, elöl kereklámpás, hátul kislámpás. 2,1 l-es
motorral, 100 LE.
Ahhoz, hogy egy 29 éves autó megérje ezt a kort, eddigi élete során
féltő és óvó kezekre volt szüksége. Bár ennek a 244-nek csupán bő 1 éve
vagyok gazdája, szerencsére elődeim is méltó módon bántak vele.
Az előző tulajdonos nagyon alapos és jó minőségű munkával felújította a
karosszériát, kb. 60.000 km-rel ezelőtt pedig a motor is felújításon
esett át. Ennek köszönhetően a kocsi mindig megbízhatóan és hiba nélkül
működik. Természetesen egy majdnem muzeális korú járművet nem illik a
mindennapok taposómalmában kínozni, erre tökéletesen megfelel a család
Punto Multijetje. A Volvo-t kizárólag jó időben vesszük elő a garázsból,
ahol egyébként lepel alatt pihen. A használat kimélő módjából kifolyólag
eddig összesen kb. 3000 km-t futott, de ebben volt balatoni és budapesti
családi kirándulás is.
Az eltelt időszakban szert tettem néhány új alkatrészre (új középkonzol, első lökhárító,
gumik, sárfogó gumik, első kerékcsapágyak, vízpumpa), de ezek egyrészt a
további csínosítgatást szolgálják, másrészt fogyó dolgok.
A rendkívűl strapabíró és stabil konstrukciónak köszönhetően jellemző
meghibásodásokról nem tudok beszámolni. (Aki az idős Volvo-k lelki
világára kiváncsi, bővebbet a volvofanatik.hu oldalon talál - a Veterán
Volvo Klub lapja.) A motor a jó 260.000-es futásteljesítmény ellenére a
legnagyobb téli hidegben is - természetesen szivatóval - elsőre indul. A
legutóbbi műszaki vizsgát megelőzően a vízpumpát kellett kicserélni, és
az alvázon illetve a kipuffogó-rendszeren némi heggesztést eszközölni.
A karosszéria valódi vastag svéd acélból készült, amely a hírének
megfelelő minőségű. Az autó összes külső és belső eleme a tartósságot és
az időtállóságot sugározza (a minden 2-es Volvo műszerfalán meglévő
repedéseket nevezzük nyugodtan patinának.)
Igen érdekesen alakul a motor karaktere, amely igazán nyomatékos, de a 4
sebességes váltóval 90-nél már 3000-t pörög. Ezért az idős úrnak kijáró
tisztelet okán csak kényelmes 90-100 körüli tempóval szoktam közlekedni.
Amúgy sem a motor, sem a kasztni nem lenne akadálya a nagyobb
sebességnek. A magas fordulatszámon pörgő motoron egy overdrive-s váltó
segíthet, amelynek beszerzése - nem túl nagy intenzitással - folyamatban
van. A kocsi egyenesfutása kitűnő. Sőt a kanyarokban is egész
becsületesen viselkedik, bár tény, hogy a majd´ 13 mázsás tömeg még
kézben tartható módon sodródik a kanyar ívéről kifelé. De ezt az autót
nem sportautónak gyártották. A karburátoros motor fogyasztása használat
módjától függően az országúti 9 l-től a téli városi 12 l-ig terjed, ami
messze nem elviselhetetlen.
Mindenképpen meg kell említeni az olyan finomságokat, mint a méltán híresen biztonságos karosszéria, a 4 tárcsafék, a kisautókat megszégyenítően kicsi fordulókör.
A kocsi nagyon kényelmes, minden további gond nélkül elfér benne 5
felnőtt, és akkor a csomagtartó hatalmas méretéről még nem is szóltam.
Ha a mai puttonyos 4-ajtósok 500 l körüli csomagtartóval rendelkeznek,
akkor a 2-es Volvo-ké legalább 700 l-es. Sajnos pontos adat a
gépleírásban sincs, úgy látszik 30 éve ezt még nem tartották olyan
fontosnak.
A kopó alkatrészek elfogadható áron bármely alkatrész kereskedésben
beszerezhetők (bár légszűrőt csak márkakereskedésben kaptam megfelelő
méretben). Az egyéb dolgokat pedig borsos áron nyugatról lehet
meghozatni, pl.: egy darab hátsó lámpa búra 40.000,- Ft-ba kerül.
Bontókba megfelelő utánjárással lehet dolgokat találni, bár ebből a
típusból sohasem futott nálunk túl sok.
Ha valaki belszeret egy 2-es Volvo-ba, és nem egy buherált példánnyal
van dolga, nyugodtan vegye meg, nem túl magas áron egy örök példányhoz
juthat.
Hibalista
- Első kerékcsapágyak, Vízpumpa
Ide hordtam szervizbe
Sógorom, csak jót tudok mondani róla
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1977 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 265000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Ki tudja? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
