A legjobb barátom
Szöveges ítélet
Elfogult leszek,előre szólok!:)Nem tehetek róla:Volvo
Nos:amióta az eszemet tudom,ha autóról van szó,akkor nincs más,csak:VOLVO(még kimondani is jó)
Svéd rokonaim révén,3-4éves koromban szívtam először magamba az érzést,amit ezek az Isteni Vasak teremtenek.A 80-as években elején 240-essel repeszteni,majd 740-es hátsó ülésén hosszú napokat gyerekként eltölteni,amikor körülötted mindenhol KGST "csodák" szaladnak...na akkor tudtam és döntöttem el,ha egyszer felnövök,és autó,akkor csakis Volvo,ha nem tehetem meg,akkor semmi,járok gyalog.
Mindig is lenyűgöztek ezek a hatalmas jószágok.Általános iskolásként képes voltam a lakótelep egyetlen dízel 740-esét megvárni suliba menet,ami minden reggel(egy darabig) előttünk fújtatott el.Már a kanyarban hallottam,jellegzetes hangját,és onnantól jól indult a napom.
Nos ezek fényében kerestem sokáig,és találtam rá életem első autójára,ami nem is lehetett más csak 240,vagy 740.Előbbit sikerült olyan állapotban találni,ami finnyás izlésemnek megfelelt.Nagyon kedvező vétel volt:10 év az előző tulajnál,83-91-ig vezetett szervízkönyv,ami a mai napig megvan,makulátlan belső,évente 4-szer vakszolta az előző tulaj.Szóval jó helyről származott,törődtek vele,ott is családtag volt,és nálam is jó helyre került.Apróságokat cseréltünk rajta,illetve a szokásos kopó,fogyó dolgokat,folyadékokat...stb.
2383 köbcentis 6 hengeres VW LT blokk a szíve.Nagyon sokan szidják ezt a motort,vélt és valós okok miatt.Ami tény:a hengerfej az érzékeny pontja.Sokan a lelkét is kitapossák ezeknek a motroknak,holott kicsi odafigyeléssel nagyon sokáig hűséges igavonók lennének.7500km-nként olajcsere,váltóban 20000km,vezérszíjak 60000km.Ha megfelelő a kenés,és a hűtés,akkor sok baja nem lehet.És persze a kellő odafigyelés ami náluk elengedhetetlen.Sokan a kombi dízeleket melós gépként széjjel hajtják(kombi:2köbméteres raktér 2 üléssel),megy amíg megy,aztán mikor olaj nélkül besül,akkor megy fel a netre és megkíméltként vagyonokért hirdetik.
A kényelme fejedelmi,elől kinyújtott bal lábbal vezetek,elől-hátul könyöklő,fém kurblis napfénytető,Volvo Levelling System lenne gyárilag hátul ami a szabad magasságot engedné egy külső levegős kompresszorral állítani.De most nincs benne mert nincs momentán a két spéci csillapítóra 100pénzem.Van benn Overdive-os sebességvátltó,amivel picit egyedi minden ilyen Volvo váltókarja,tetején a pici gombbal.Segítségével kuplungolás nélkül lehet 4-ből 5-be váltani,mely nem igazi ötödik,csak a végáttételt módosítja.Jópofa dolog,szeretem.
Megnyugtató a páncélszekrény karosszéria ,a méteres túlnyúlások.A fordulókör 9,8m.Ha ez nem mond semmit,akkor ez annyit tesz,hogy barokkos túlzással helyben megfordul.Légzsák nincs,csak másfél tonna vas:)
Bejártuk ez idő alatt egész Magyarországot,járt Ausztriában,Szlovákiában,idén lakókocsizás vár rá.Mindig lelkiismeretesen hazavitt mindenkit,kipihenve szállunk ki belőle hosszú út után is,ha van valami gond az mindig akkor jön elő ha áll.Lelkük van,törődni kell velük.Ha tehetem lecserélni nem fogom.Talán idővel még szóba jöhetne egy utólsó kocka Volvo:S/V90,mivel ezek voltak az utolsó olyan autók,amik után még a mai napig megfordulok,megállok az utcán,hogy megnézzem,ha lehet lefotózzam őket.Ide tartozik még(140,164,240,260,740,760,780,940,960 és akör bezárul).Az újabbak szépek,biztos jók,de lélekben már nem azok,mint ezek az öreg dinoszauruszok.Ezek az autók szó szerint autók,arra tervezve hogy 20 év után is azok legyenek,amiknek készültek,nem akarnak többnek látszani,mint amik,csak teszik a dolgukat,és a lehető legnagyobb biztonságban elfognak juttatni oda ahová készültél.Sok ember szerint csúnya,szögletes,otromba vasak.Lehet nem a legszebbek(nekem azok:)),de kérj meg egy ötéves gyereket,hogy rajzolj egy autót,akkor nagy valószínűséggel az ákom-bákom formák elkészültekor, az egy 240,740-re fog hasonlítani.
Ja és mindemellett gyönyörű hangja van!!!A dízelnek!Szerintem:)
Hibalista
- Főfékhenger:10 pénz
- Vákuumszivattyú:9pénz
- Hűtőjavítás,izzítórelé vezérlő,
- Kipufogócsere:20pénz
Ide hordtam szervizbe
Maszek:)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1983 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 253383 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 13877 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Volvo,de marad:) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
