A KFT féle Higiénikus Verda - 240 GL kombi
Szöveges ítélet
Megláttam, megszerettem. Értékét már nemigen vesztő, nagy autó kellett, passzív biztonság szempont volt, így miután megnéztem, nem is kerestem mást. A sok javítanivaló inkább az elhanyagoltságnak köszönhető, a konstrukció igen jó. Megbízható, megy, figyelni kell a zörejekre, mint minden régi autónál. Nagy motor, nagy kaszni, könnyű vezethetőség, elképesztő fordulékonyság, design - nagyon kellemes autóvá teszik. Azóta már vettünk egy fiatalabb testvért (940), de nem vontuk ki a használatból, rendszeresen járunk vele. A fogyasztása - mondjuk a kollégáihoz képest csodás - nagyobb, mint egy mai, ugyanennyi teljesítménnyel bíró autónak, de az értékvesztése minimális, így veszteségesnek egyáltalán nem mondható. Az üzemeltetési költségek a korral együtt csökkennek, a fenntartási költségek a gyakori apró szervizek miatt nem elhanyagolhatóak, azonban az alkatrész olcsó, a munka vele nem nagy, gyakran otthon megoldható, annak ellenére, hogy sem autószerelő, sem automán nem vagyok.
A típusról: 1,5 tonna svédacél, klasszikus dobozformával (bár alapos szemle után sem nagyon mutatok rajta derékszöget), hátsókerékhajtással. A passzív biztonság élenjárója: colos merevítőcsövek az ajtókban, a motor a hűtőrács mögött több mint fél méterrel kezdődik, addig csak ütközőzóna van, frontbalesetnél összecsukló kormányoszlop, a motor az utastér alácsúszására tervezve, mind a hét fő számára biztonsági öv. Kényelmi felszerelések garmadája (gyártási év: 1985): központi zár, légkondi, 7 személyes kivitel (csomagtartóból kinyitható két pótülés), bőr fotelek, ülésfűtés, elektromos ablakok elöl és hátul. Speciális, hlogy a kocsi amerikai piacra készült, így mérföldes a műszerfal, na és persze a vidám karosszéria :)
A KFT féle Higiénikus Verda eredeti kiírása megvan itt is: kft.hu/nagydolog3-iframe.html
Rendkívül pozitív a kocsi :)
Az elmúlt évek tapasztalatai: egyre öregesebbek a menettulajdonságok, de ez egyáltalán nem baj. Lassan örömautózás minden menet, mikozben a korához és a használati gyakorisághoz képest megbizhatónak mondom, minimális izgalommal indultunk pl Frankfurt mellé a Volvo-börzére, vagy bármikor beállítható egy 230 km-es ingázásra. Ami nem jó neki, az a meg-megálló városi forgalom. Ami perverzül imádnivaló: autópálya 120-130 km körül: duruzsoló motor, suhanó táj, könnyeden tartja ezt a ritmust.
Hibalista
- Lassan veteránkorban van az autó, illetve elég szakadtan jutott hozzám, ebből következően volt mit javítani. - - A vásárláskori gondok: - - - motortartó bakok leszakadva - - hátsó ajtó teleszkópjai fáradtak - - a váltó elektronikája gányolt (overdrive minden fokozatban kapcsolható, tolatólámpák érzékelője rossz) - - fordulatszámmérő nem működik - - kicsit lötyög a kardáncsukló - - kormánycsapágy elévült - - törött térképtartók az első ajtókon - - műszerfal hiányosságok: az óraállító és a km/mf-nullázó gomb hiányzik - - a váltókar utastérben lévő gumiharangja kiszakítva és elmállott rajta a díszbőr varrása - - nincs rádió - - tetőcsomagtartó rögzítése kilazult - - klíma üres és zárlatos - - ülésfűtés nincs bekötve - - a belső tetőkárpit egy helyen lóg, lejött a tetőről a rögzítésnél - - hátsó ablak fűtése nem működik - - mindkét első ülés bőr huzata szakadt, javíthatatlanul - - a kesztyűtartó ajtaja lötyög - - szivargyújtó nem működik és hiányzik a gombja - - gumik kopottak - - a jobb hátsó műanyag sárvédő pontatlanul lett cserélve - - hiányzó díszlécek a lökhárítóknál - - kifakult a fényszóró-búrák - - vásárlást követően (az elmúlt négy év alatt) fellépett problémák: - - - generátor (szénkefe tökig kopott) - - szervóolaj-tartály kilyukadt - - kesztyűtartó ajtaja leesett - - hátsó ablaktörlő megállt - - küszöbök felemésztődtek a rozsda oltárán - - hűtővíz gumicsöve elfáradt, kilyukadt - - kipufogócső lyukadás - - ablaktörlő-motor megállt - - - javítások, fejlesztések: - - - motortartó bak cseréje - - hátsó ajtóra új teleszkópok - - váltó overdrive kapcsoló visszkötve normálisan - - 2es és a rükverc kapcsológombáinak cseréje - tolatólámpa működik - - kardáncsukló korrekció - - térképtartók cseréje - - szivargyújtó pótlása - - gumicsere, téli-nyári - - 4 új acélfelni - - váltókar gumiharang és bőr-takaró rögzítve, megvarrva - - rádió pótlás eredetivel - - kormánycsapágy csere - - tetőcsomagtartó rögzítése - - szervoolaj-tartály cseréje - - fényszóró-búrák cseréje - - generátor felújítás (szénkefék és csapágy csere) - - hátsó kipufogódob-cseréje - - műszerfal facelift (Essenheim, Volvo-börze) - - hűtörendszer felülvizsgálat, gumicső-csere - - csomagtér-rács felszerel - - ablaktörlőmotor csere - - lakatolás: küszöbök, alváz, alváz-lemezek, teljeskörű alvázvédelem
Ide hordtam szervizbe
Solymár, Veszprém, sok helyre
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Arosa | Következő autója? | 940 2.0 turbo, benzines, kombi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
