A-Cél: 4,9-es fogyasztás 90km/h mellett...
Szöveges ítélet
2007.május:
Beleszerelmesedtem a 2-esek szögletességébe, már-már elpusztíthatatlanságába, így egy eladott Citroen CX után a svéd technikába fektettem bizodalmam.
99 ezerért vettem egy működő, de leharcolt példányt, gondoltam, amit én rakok/rakatok bele, az a tuti.
Most áll műszaki előtt, még az első futóművön kell pofozni egy picit és akkor már közúti tank a javából.
Menetdinamika: Való igaz, hogy ezzel a dízel mocival inkább egy gőzmozdony, mintsem egy mágnes sínen repülő japán csoda képzetét kelti:)
110 felett már szívtelenség űzni, de ezen a sebességen hajtva valóban kivisz a világból.
Most éri majd el a bejáratás végét a kicsike, de érezni is, hogy egyre jobban "húz":)
Ez, akarom mondani, Ő, kérem szépen, élményautózásra, lágy ringatózásra való, közben a benya alig fogy. Sőt egyáltalán nem fogy a benya!!! Ez dízel!!! :)
Debrecen - Dunaújváros szakaszon a 4-esen araszolva, szökőévente előzve(!) mértem már 5,01-es fogyit is. Amúgy nagy átlagban városon kívül 6 alatt marad.
1 bajom van vele. Én 1000 autóba vagyok szerelmes és csúnya, nem csúnya kimondani, ha már összeállt a nálam lévő, másfele kacsintgatok...
Jelen pillanatban "kombiasítani" szeretném egy másik 2-es által, de nem egyszerű feladat + ezért közel sem kapnék annyit, amennyit bele fektettem...
Még újszerű üléseket fog fövőhéten kapni, illetve egy kasztnizás férne rá, de nem az a sz@rrá rohadt fajta korrózióval küzd.
Most ennyit, a többit később vakarom ide.
Hajrá Volvo-sok, én kopasz vagyok!
A rajongói leveleket ide kérem:
E-mail címem:
createam99@yahoo.com
2007. augusztus
"Ujjbegyezés":
Már túl vagyunk a közösen magunk mögött hagyott 4 milliomodik méteren:)
Tapasztalataim:
1) A hűtő vicceskedik egy kicsit, szerintem fent valahol lyukas, mert megállva sziszerészik nekem vmi ABBA számot, meg nyáladzik is mellé egy keveset (szembefordulva az autóval a bal felső sarkában)
2) A Futóművét is rendberakattam, így már okés a dolog. Ami nem tetszik, az a macskaköves úton produkált zajkultúra: olyan mintha szögvasakat szállítanék egy világoskék Ifán:)
A szerelő nem talált semmi bibit. Engem annyira nem is zavar, de az asszonykám nem is oly nagy erőfeszítéssel palástolt, az autó megbízhatatlanságáról alkotott képe szerintem leginkább ebből táplálkozik: zörög, csattog, ergó régi...khmmm, hát..ö.. ´végtermék´.
A kombiasítás folyamatban. Az, hogy a kombi milyen üzemanyaggal fog végül menni, az a jövő zenéje...
Szumma-szummárum én nagyon elégedett vagyok vele. Jelen állapotban van egy-két(-három-négy-...) rozsdafolt Bordeaux-on, de nagy mosoly volt az imént:
Egy négysávos kereszteződésben a balra kanyarodó sávba álltam be. Mellettem egy kicsivel előrébb állt egy vadi új Renault Kangoo. A sofőr szemei annyira elidőztek a járgányom elülső részén, hogy nem vette észre, hogy zöldre váltott a lápicsku és az előtte lévő autó távolodva tőle már-már balladai homályba vész...
Na tessék, egy új középkategóriásban ülve mikor élhetném át ugyanezt?????? IGEN, 30 év múlva:))))))
2008. október 16.
A felújítás óta közeledünk a 10.000-ik kilométerhez.
Tapasztalataim:
A fogyasztás városban tötymörögve 8 liter, autópályán 115-120 km/h-s sávban mozogva 5 emberrel + 10 „jégeres” palackkal 7,2l, országúton 80-90-nel tépve (1-2 kisebb település 50-es tempójának közbeiktatásával) 5,4l.
Tegnap bele került egy sportlégszűrő!!!
Jézusom!!!!!! ….az a szíváshang, az a gurgulázás …és …és az a ….az a vérmességbeli evolúciós ugrás…. Az „I LÁV MÁJ KÁR” érzés elsöprő vehemenciával futott át az agyamon. Reggel csak 10-12 fok van, de tövig leengedett ablakokkal krúzolok a városban, nó rádió, csak én, az autóm és a mennyei gurgulázás.
Nem hittem volna, hogy egy 10 ezres barkács ilyen változásokat tud eredményezni a menetteljesítményekben. Természetesen nem lett szrít racsing szekér Belőle, de egyértelműen érezni, hogy a korábbi mackó hipp-hopp morgó grízli medvévé cseperedett.
A hétvégén letesztelem, hogy a fogyasztás is valóban csökken a sportszűrő hatására.
Más: A „kombiasítás” (még) nem valósult meg. Helyette a feleségem „rájött” (aligha nem egy isteni sugallat jótékony hatásának következtében), hogy bizony Neki kell egy 1980-as sárga kombi:))))) Egyelőre 2,3-as benyás moci lesz Benne, automata váltóval.
Eddig is tudtam, hogy lesz nekem 2,3-as, minimum 165 pacis turbós verdám, de a léxűrős tapasztalat után még nehezebb a várakozás. DE LESZ!!!!!!!!!!!!!
Hibalista
- (INKÁBB FELÚJÍTÁSI LISTA)
- Talpascsapszeg: 4.605Ft
- Tolórúd: 3.785Ft
- Teleszkóp: 10.794Ft
- Lengőkarszilent: 1.933Ft
- Levegőszűrő: 1.480Ft
- Gázolajszűrő: 1.398Ft
- Olajszűrő: 1.209Ft
- Motorolaj: 8.090Ft
- Ízzítógyertya: 6x2986=17.916Ft
- Kompressziómérés: 5.000Ft
- Hengerfej felújítása: 45.000Ft
- Hengerfejtömítés: 8.890Ft
- Szívósortömítés: 250Ft
- Vízpumpa: 8.715Ft
- Vezérműszíj: 4.351Ft
- Adagoló szíj: 3.685Ft
- Termosztát: 2.680Ft
- Gomba: 1.300Ft
- Lengéscsillapító porvédő: 1.800Ft
- Szilentek cseréje: 2.000Ft
- Fékolaj: 1.200Ft
- Fékcső: 300Ft
- Fagyálló: 1.950Ft
- Hidraulika olaj: 3.500Ft
- 2db égő: 980Ft
- 1 liter olaj: 1.880Ft
- Fékpofa: 4.000Ft
- Blokk felújítása (Mahle dugattyúk, csapszegek, gyűrűk, csapágyak): 110.000Ft
- Főtengelyszimmering első: 2.600Ft
- Főtengelyszimmering hátsó: 1.500Ft
- Gépmunka a blokkon: 55.000Ft
- 1db hajtókar: 5.000Ft
- 6db tűzkarika + résolajcső: 2.100Ft
- Adagolójavítás: 15.000Ft
- Generátorfelújítás + kábelek kicserélése: 15.000Ft
- Porlasztócsúcs javítása: 1.500Ft
- Olajszivattyú tömítése: 300Ft
- Festék a blokkra: 850Ft
- Féktisztító (3db): 790Ft
- Donor autó: 70.000Ft
- Új Varta akksi: 27.000Ft
- Szerelési díj: 100.000Ft
- + Futóműállítás
- + Karosszériajavítás
- + Fényezés
- Szumma-szummárum kb. 800db Mátyásos pénzem csücsül a gépsárkányban.
Ide hordtam szervizbe
Kiss Attila szerelő, Debrecen
Nagyon érti a dolgát, de a munkája mellett csak hébe-hóba (januárban főként hóban) ér rá, így fordulhatott elő, hogy 2,5 hónap alatt állt össze a Paripa.
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Acsádi Ernő szerelő, Debrecen
Nagyon érti a dolgát, gyorsan, pontosan és pénztárca kímélően dolgozik. Az a fajta, kihalófélben lévő szakember, aki érezhetően az ügyfél érdekeit is szem előtt tartja.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1982 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 343874 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9824 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 1993 Mondeo 1,6, 1994 Astra 1,4SI | Következő autója? | Volvo 242 2,3 TIC, MCV 1,5dci, Viano Long |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
