Örök b?ntudat - elbaltáztam a veteránozás lehet?sé
Szöveges ítélet
Csak azért ide írok, mert nincs 144-es rovat, vagy nem vettem észre. Dehát, ebb?l lett a 240-es sorozat, úgyhogy, passzol a dolog.
Az ELS? tulajtól vettem ezt a csodát, a kocsi akkor volt 26 éves. Egyenesen Svédországból jött, ajándékként. A tulajdonos nyugdíjas lett, ekkor döntött az eladás mellett. Nagyon fájt érte a szíve - ha a felesége nincs ott, nem adja oda, pedig meghirdette. Állítólag 3 érdekl?d?t már korábban elzavart, hogy hagyják békén. Megértettem, miért sajnálja.
El tudtok képzelni egy hibátlan, szó szerint HIBÁTLAN autót? Olyannyira gondos volt az eladó, hogy bár akkor már nem nagyon használta, a Spirálban újrafényeztette, csak úgy, és még arra is ügyelt, hogy eredeti Volvo-lakkot kapjon a fényezés után.
Annyi alkatrészt adott hozzá, hogy alig bírtam kiállni a garázsából. Négy (!) pótkerék, a gyári virsli-gumival, gyári lemezfelnivel, isten tudja, mennyi apróság gyári dobozokban, még a 10 (!) darab tartalék ablaktörl?-gumi is made in Sweden volt. Járt hozzá egy megsárgult kockás füzet is, amelyben a tulajdonos golyóstollal rögzítette, mikor mit cserélt vagy javított rajta az addig eltelt 26 évben. Pl. "1974, szeptember 3. olajcsere."
Napi használatra tökéletesen alkalmas volt. A két karburátoros motor probléma nélkül mozgatta a nem kicsi testet. Kanyarban billegett csöppet. Na, istenem... A négyebességes váltó sose recsegett, a kuplung szépen tette a dolgát; a kétoldali f?tés gyengélkedett csupán, dehát, valami azért ebben is elöregedhetett. Mindenesetre nem fagytam meg benne.
Az els? üléseket a Volvo már akkor állítható deréktámasszal látta el, és mivel négy garnitúra huzat, plusz két garnitúra párna volt az üléseken, gyakorlatilag érintetlen maradt az eredeti kárpit és a rugók is. Ja, az ajtókban 5 centi átmér?j? acélcsövek húzódtak - 1972-ben már gondoltak az oldalvédelemre. Mondom, hibátlan volt a tervezés és maga az autó is.
És biztonságos. Egyszer egy er?sen retardált Honda Civices májer nekem rohant hátulról. Én álltam, ? száguldott. Jól meglökte az autómat, nagy volt a csörömpölés. Amikor kiszálltam, majdnem elröhögtem magam. A Honda eleje, lámpástul, a csillogó-villogó izékkel együtt szó szerint leomlott az aszfaltra, míg a Volvo-n, a lökhárító fekete gumi-részén keletkezett egy 20 centi hosszú, keskeny szürke csík. Elkezdtem dörzsölni a kezemmel, és 5 perc után elt?nt.
A biztonságossága akkor is segített, amikor a kedvesem váratlanul nekivezette egy jól látható, és egyúttal igen szilárdan álló betonkerítésnek. Nem lett semmi bajunk, azon kívül, hogy ? a kormányt, én meg a visszapillantó tükr?t fejeltem le. Az autón tulajdonképpen csak az els? lökhárító és a h?t? szorult komoly beavatakozásra, de az üt?dést?l minden elektromos dolog elszállt benne, és a karburátorok is teljesen meg?rültek. Mindaz, ami összeállt 26 év alatt, komoly traumát szenvedett.
Sajnos, nem volt türelmem hozzá, és huszonévesen - az autó id?sebb volt, mint én - nem bírtam a kell? anyagi háttérrel ahhoz, hogy igazi szakért? munkát végeztessek rajta. Hiába, a veteránhoz kell a pénz. Nagyon fájó szívvel eladtam.
Most lenne 37 éves, típustisztán, és ma már el is tudnám tartani.
Máig bánom.
Hibalista
- amíg nem karambolozott vele a kedvesem, hibátlan volt. Utána még a kürttel is baj volt.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1972 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 250000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Peugeot 205 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
