A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volvo » 140 (1966-1975)

140 144 GLE 2.0 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Örök b?ntudat - elbaltáztam a veteránozás lehet?sé

Szöveges ítélet

Csak azért ide írok, mert nincs 144-es rovat, vagy nem vettem észre. Dehát, ebb?l lett a 240-es sorozat, úgyhogy, passzol a dolog.

Az ELS? tulajtól vettem ezt a csodát, a kocsi akkor volt 26 éves. Egyenesen Svédországból jött, ajándékként. A tulajdonos nyugdíjas lett, ekkor döntött az eladás mellett. Nagyon fájt érte a szíve - ha a felesége nincs ott, nem adja oda, pedig meghirdette. Állítólag 3 érdekl?d?t már korábban elzavart, hogy hagyják békén. Megértettem, miért sajnálja.

El tudtok képzelni egy hibátlan, szó szerint HIBÁTLAN autót? Olyannyira gondos volt az eladó, hogy bár akkor már nem nagyon használta, a Spirálban újrafényeztette, csak úgy, és még arra is ügyelt, hogy eredeti Volvo-lakkot kapjon a fényezés után.

Annyi alkatrészt adott hozzá, hogy alig bírtam kiállni a garázsából. Négy (!) pótkerék, a gyári virsli-gumival, gyári lemezfelnivel, isten tudja, mennyi apróság gyári dobozokban, még a 10 (!) darab tartalék ablaktörl?-gumi is made in Sweden volt. Járt hozzá egy megsárgult kockás füzet is, amelyben a tulajdonos golyóstollal rögzítette, mikor mit cserélt vagy javított rajta az addig eltelt 26 évben. Pl. "1974, szeptember 3. olajcsere."

Napi használatra tökéletesen alkalmas volt. A két karburátoros motor probléma nélkül mozgatta a nem kicsi testet. Kanyarban billegett csöppet. Na, istenem... A négyebességes váltó sose recsegett, a kuplung szépen tette a dolgát; a kétoldali f?tés gyengélkedett csupán, dehát, valami azért ebben is elöregedhetett. Mindenesetre nem fagytam meg benne.

Az els? üléseket a Volvo már akkor állítható deréktámasszal látta el, és mivel négy garnitúra huzat, plusz két garnitúra párna volt az üléseken, gyakorlatilag érintetlen maradt az eredeti kárpit és a rugók is. Ja, az ajtókban 5 centi átmér?j? acélcsövek húzódtak - 1972-ben már gondoltak az oldalvédelemre. Mondom, hibátlan volt a tervezés és maga az autó is.

És biztonságos. Egyszer egy er?sen retardált Honda Civices májer nekem rohant hátulról. Én álltam, ? száguldott. Jól meglökte az autómat, nagy volt a csörömpölés. Amikor kiszálltam, majdnem elröhögtem magam. A Honda eleje, lámpástul, a csillogó-villogó izékkel együtt szó szerint leomlott az aszfaltra, míg a Volvo-n, a lökhárító fekete gumi-részén keletkezett egy 20 centi hosszú, keskeny szürke csík. Elkezdtem dörzsölni a kezemmel, és 5 perc után elt?nt.

A biztonságossága akkor is segített, amikor a kedvesem váratlanul nekivezette egy jól látható, és egyúttal igen szilárdan álló betonkerítésnek. Nem lett semmi bajunk, azon kívül, hogy ? a kormányt, én meg a visszapillantó tükr?t fejeltem le. Az autón tulajdonképpen csak az els? lökhárító és a h?t? szorult komoly beavatakozásra, de az üt?dést?l minden elektromos dolog elszállt benne, és a karburátorok is teljesen meg?rültek. Mindaz, ami összeállt 26 év alatt, komoly traumát szenvedett.

Sajnos, nem volt türelmem hozzá, és huszonévesen - az autó id?sebb volt, mint én - nem bírtam a kell? anyagi háttérrel ahhoz, hogy igazi szakért? munkát végeztessek rajta. Hiába, a veteránhoz kell a pénz. Nagyon fájó szívvel eladtam.

Most lenne 37 éves, típustisztán, és ma már el is tudnám tartani.

Máig bánom.

Hibalista

- amíg nem karambolozott vele a kedvesem, hibátlan volt. Utána még a kürttel is baj volt.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1972
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 250000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Következő autója? Peugeot 205
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volvo 140 1966

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)