Hűséges, hosszútávú útitárs
Szöveges ítélet
Tavaly nyáron jutottam hozzá a "kicsikémhez" hosszas utánajárás után. A lépcsőshátú kivitel egyértelmű volt, és a márka is,és mindenképp dízelt akartam. Eddig a családban volt Jetta I. 1,5 benzin, Jetta II. 1,6 benzin. Nagyon beléjük szerettem, és az evolució tovább folytatódott. Próbáltam minnél fiatalabbat keresni, ez sikerült is, bár a karosszérián azért már előbukkannak apróbb hibák. A motorja nagyon egyben van. Mikor megvettem persze a szokásos cserefolyamatok nem maradhadtak el, vezérműszíj, feszítőgörgő, olaj, szűrők. Ezeken kívül izzítógyertyát kellett még pluszba cserélni, mivel egyik sem volt jó! Viszont azóta egy telet már túléltünk, és a leghidegebb reggelen -17 fok körül is szemrebbenés nélkül, szó szerint pöccre indult. Hétköznap nem sokat megy, napi 10 Km körül, de a hétvégék közeledtével 200-400 Km mindig megvan, és sosem hagyott még cserben. Nagyon odafigyelek rá, olajat, szűrőt 8-9000 Km-nél cserélem, meghálálja. Eddig két periódus volt, mióta nálam van, és kb. 3dl olajat csipeget a cserék között. A 75 paripa nem túl sok, de olyan egyenletes a nyomatékeloszlása, hogy van mikor Kecskemét - Emőd szakasz nagyrészében 5-ik fokozatból ki sem kell venni. Persze piros lámpánál azért megállok :) Gyorsulási versenyen azért nem indulnék vele, nem a fürgeségéről híres. 120-nál 3 ezer körül forog, az autópályás tempót még viszonylag jól tűri (130Km/h) de azért ilyenkor azért már zajos(odik) az utastér. A futóműve elég jól bírja a magyar utakat, nem sportos, kicsit inkább kényelmesre van hangolva, a zajok azért egy nagyobb úthibánál eléggé beszűrődnek az utastérbe. A fogyasztása, na az a nem mindegy. Hosszabb utakon öreguras tempóban 4,7-4,9-el el lehet járni, ez szigorúan 90-100 Km/h tempót jelent. Vegyesben 5,5 körül alakul, és egy ekkora kasztninál ez szerintem dícséretes. Nálam 6 liternél még nem evett többet! Összességében nagyon megszerettem. Nem kér sokat, és nagyon megbízhatóan végzi a dolgát. Ha hideg a motor, mindig hagyom kicsit ketyegni, nem pörgetem 1600-1800 körül váltok, de üzemmelegen sem szoktam 3000 fölé pörgetni, annyi tartaléka van már lent is. A turbó ennél a jó kis örvénykamrás dízelnél még kisnyomású, nincs olyan hatalmas gyorsító erő, mint az újabb TDi motoroknál, de attól függetlenül, ha jobban igénybe van véve, nem árt várni a motor leállításával, amíg kicsit lehűl. 2200 körül lehet érezni egy kisebb húzóerőt, nagyjából innen dolgozik a "kis propeller". Nem tudom, hogy a mindenféle elektromos kütyüt tartalmazó újabb dízelek lesznek-e ilyen megbízhatók, mint a jó öreg társaik, de az biztos, hogy én ezentúl csak olajkályhát akarok!
Hibalista
- Kopó alkatrészek: fékbetétek, hátsó kerékcsapágy. Ezenkívül izzítógyertya, középső kipuf.dob., adagoló gázkar,
Ide hordtam szervizbe
Kecskeméten "dízel specialistákhoz" viszem, ha nagy a baj, jól dolgoznak, és olcsón! Ha otthon vagyok akkor a család ismerőséhez a szomszéd kisvárosba. Szervízet elkerülöm! Apróbb dolgokat magam csinálom, fékek, olajcserék, stb.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 137000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | ez az első | Következő autója? | VW TDi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
