A megbízhatóság szobra
Szöveges ítélet
Mikor megvettem 2005-ben az 1,8-as 90 lóerős jószágot, nem gondoltam, hogy ennyire beleszeretek az idők folyamán.
Akkoriban rángatott egy kicsit, a 10. szerelő jött rá Budafokon(nevét már nemtom), hogy lambda-szonda(bár a kompjuter nem írta). A váltó 1 év múlva kezdett betegeskedni.Utána következtek még kisebb-nagyobb kopó alkatrészek javítása cseréje, pl komplett szilentezés(42.000), generátor felújítás(megcsináltuk házilag,hát olyan is lett :D), klimakompresszor felújítás(15.000), lengéscsillapító csere(házilag),ültetés,lámpa csere...kisebb tuning :) 2007 nyarán komplett fényezés, szinváltással.
295.000 futott km után a motor úgy döntött, hogy ő már nagyon szereti az olajat is - enni is(1000 km/7 dl), meg melegíteni is(elment az olajnyomás 100-120 as tempónál 5 perc után,illetve városi döcögésbe nyáron). Egy ideig próbáltuk megfejteni az olajmelegedés titkát(olajszivattyú és gombák cseréje,főtengely csapágy csere,különbözö olajok használata),de nem sikerült, így 2008 nyarán húztam egy merészet: javítás helyett átraktunk egy 2.0 16V-es Golf 3 mocit,váltót,futóművet. Gondolom a különbséget nem kell leírjam:151 lóerő,nagy fékek,de ami a legfontosabb:hibátlan motor,óra szerint 180.000 futott km-el.
Azóta megszünt az olajfogyasztás és melegedés:D,csak pozitivumokban tudok beszélni az autóról az új szívvel.
Meggyűlhet a baj még az elektromos ablakokkal, illetve az elektromos tetővel(tipusbetegség) és még az első sárvédők alsó részével(rozsda).
Igazából a 25.000 km alatt egyszer hagyott csak cserben:
M3-ason kifelé 100-as kőnél egyszercsak leállt és nem indult újra - vmi kiverte az AC pumpa biztijét, utána nem csinálta, de biztos ami biztos alapon cseréltük az AC-t még aznap(bontott AC havertól 10.000 HUF).
Ami a legjobb az autóban: tulajdonképp bármi megoldható rajta otthon, kisebb gyakorlattal pikk-pakk, a hozzá vásárolható Így csináld könyv pedig rendkívűl részletes és szájbarágós, még a hülye is megérti és megcsinálja :) de ha rendes szerelőt találsz nem vmi lerántó brigádot, akkor sem lesznek kerek pupillák tágra nyílt szemek a telefonkönyv vastagságú és oldalszámú számláktól - EZ NEM AZ AZ AUTÓ!
Nyilván lehet olyat találni, amit a papa kisgyereke megkapott pár éve és széthajtotta merhogy "viccessz´ velem ecsém ez 1,4-es bírja ez a strapát" és már pörgött is a jéghideg motor tiltásig(csakhogy jól hallják még a szomszéd városban is az 500 ft-os kínai kipufogó+direktszűrő csomag áldásos hatását), de ez a fórum nem is erről kéne szóljon - egy kitaposott belű, kitolt szemű autótól ne várjon csodát senki és ez nem csak Vento-ra igaz, hanem mindenre.
Remélem a következő autómat is legalább ennyire szeretni fogom, mint ezt.
Hibalista
- Csak kopó alkatrészek, ami egyértelmű...generátorcsapágy,klimacsapágy,szilentek,lengéscsillapítók,kisebb rozsdásodások a sárvédőn és küszöbön,lambda-szonda.
Ide hordtam szervizbe
Mostmár szinte csak magam csinálom, de előtte:
Vancsik Jani (Dél-pesti kórháznál) - autószerelő
Lenkey Silentblock (Kispest) - szilentben a legjobbak
Dél-Budai autóklima-szerelő:XI.Prielle Kornélia u.(Fehérvári úttól 50 méter)
Ezek mind megbízhatóak.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Amit nemtok megcsinálni, azt ők csinálják:
Speedy Autószervíz - Csepel (Emil nagyon vágja a szakmát)
Ami rá van írva a papírra, azt el is végzik, minőségi a munka, ottmaradhatsz,végignézhetsz,belepofázhatsz(ha mersz :D ),ingyenes átvizsgálás és árajánlat.
De ami a lényeg:MEGBÍZHATÓAK ebben a mai retkes autószerelő világban
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 280000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Schwinn Csepel :D | Következő autója? | Passat |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
