A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » up (2011)

up high up! (75 LE) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Minden, ami kell

Szöveges ítélet

Mit vettem?
Az új Twingót néztem még, de egyrészt a Renault egy hónap alatt nem volt képes egy tesztvezetést összehozni, másrészt az egyetlen értékelhető motor, a turbós baromi drága volt, ezért kiesett. Más konkurense akkor (vagyis 2015 derekán) nem nagyon volt. Plusz pénzt fizettem a hat hangszóróért (30 ezer forint, amúgy kettő van), a teljes méretű pótkerékért (14 ezer, és valójában nem is teljes méretű, hanem 165/70 R14-es, de legalább nem is virsli) és az aftermarket kartámaszért, riasztóért és hátsó oldalablak fóliáért, amiket a márkakereskedő (Porsche Buda) nagyon szépen beszerelt.

Külső
A négyajtós tényleg olyan, mint egy rendes autó összezsugorítva, de a kétajtós – a háromajtós kifejezés nyilván az autós újságírás hülyesége, elvégre ki látott már olyan embert, aki a csomagtéren keresztül száll be? – kifejezetten jól néz ki. Fehér, ez jól áll neki, és a „high” felszereltséghez jár a könnyűfém keréktárcsa (185/55 R15), a két színű (nálam bézs/szürke) üléshuzat és a bőr kormány, ezek nélkül elég spórolósnak hatna. Nyilván van, akinek elsőre tetszik, van, akinek nem; így sokadik ránézésre szemből egy kicsit keskenynek tűnik, legfeljebb ennyi írható a terhére. Az első lámpája olyan amilyen, ezt el kell fogadni.

Funkcionalitás / belső tér
Ha az ember egy picit racionálisan gondolkodik, akkor ebben az autóban tényleg megvan minden, ami a városban munkába járáshoz kell. Elöl tágas, széltében, hosszában és fölfelé is; cilinderben is beülhetnék, pedig 188 centi vagyok. Először zavart, hogy a kormány hosszanti irányban nem állítható (ami mondjuk tényleg gáz), de az ülést rendesen be lehet állítani, hogy jó legyen. Hátul is el lehet férni, rövid városi utakra akár négyen is tűrhető, de azért magam mögé nem ülnék be. A csomagtérbe befér egy laptop, a sportcucc meg három sör, pont erre való. Az utastérben vannak olyan dolgok, amiket az autós újságírók „kopogós műanyagoknak” hívnának, de én nem kopogtatom a műszerfalat, ellenben jól néz ki, ez viszont tény.

Vezetés
1500 és 3000 közötti fordulatszámmal városban teljesen normálisan lehet közlekedni (apropó, fordulatszám: egy tesztben olvastam, hogy a fordulatszámmérő túl kicsi és ezért leolvashatatlan – ezt nem kell elhinni), 2500-as fordulat ötödikben 90-95-ig elég. Autópályán meglepően dinamikus, a 140-es tempó simán tartható. Az egyes rettenetesen rövid, úgyhogy a lámpától nem ezzel fogsz kilőni. A 30 és 70 közötti sebességtartományban kifejezetten jó vezetni, a kormányzás jó, a futómű sokkal többet tudna, ezért kár a gyenge motorért. Könnyű, és ennek minden előnye érződik.

Felszereltség
Jó lett volna bele egy tetőablak, de ez sajnos már nem fért bele a büdzsébe (nem emlékszem, mennyi lett volna, csak arra, hogy baromi sok); ezt utólag már bánom. Ami még hiányzik, az a start-stop rendszer, különösen, hogy a három hengeres motor rezgései üresben határozottan érezhetők, de ez a magyar piacon akkor nem volt kapható. (Jó lenne látni azt az EU-s szabályozást, ami az egyébként hasznos menetfény és a teljesen értelmetlen guminyomás-ellenőrző mellett ezt is kötelezővé teszi.) Valahol olvastam, hogy a jobb oldali elektromos ablak a vezető oldaláról nem vezérelhető, ez az én autómra nem igaz, két gomb van a vezető oldali ajtón. Van fokozatválasztás-javasló (vagy nem tudom, ennek mi a bevett neve), amit a Volkswagen mérnökei egyszerűen úgy oldottak meg, hogy tízesével vált, vagyis 30 km/h-tól hármast, 40-től négyest, 50-től ötöst javasol – kívánom, hogy ezt ők teszteljék hegyen fölfelé. A legidegesítőbb bug (fícsör?), hogy a műszerfalon vagy a külső hőmérsékletet, vagy az időt jelzi ki (egyszerre a kettő nem megy), ráadásul hol egyiket, hol másikat, minden megmagyarázható logika nélkül. Egy – a kilométer-nullázóhoz hasonló – kis gombbal lehet választani a műszerfal alján, amit vezetés közben eleve roppant biztonságos kezelni, főleg, ha el van forgatva a kormány. Majdnem ilyen jó, hogy a csomagteret függőlegesen kettéosztó lapot semmi nem tartja a helyén, úgyhogy ha valamit az alsó részben kell pakolni, garantáltan beesik mellé ez is.

Összegzés
Jó lenne bele erősebb motor, hatfokozatú váltó és hosszában állítható kormány, de ezzel együtt is szerintem ez a – majdnem kétszer ennyibe kerülő – Minin innen a legjobb autó, ha az ember nem a családra, csak magára gondol.

Fenntartás
A fogyasztás városban 5,5-5,7 liter, ha megy a légkondi, ha nem, ha esik, ha fúj, ha nyomom neki, ha nem.
9029 km – egyéves szerviz, 48 855 Ft (Porsche Pest)
15 171 km – kétéves szerviz, 66 535 Ft (u.o.)
22 270 km – hároméves szerviz, 95 775 Ft (u.o.)
29 442 km - négyéves szerviz, 164 090 Ft (u.o.)

Hibalista

- 23.500 km: a hároméves szerviz után néhány héttel 2500-3000-es fordulatszám-tartományban gyorsításkor érdes, csörgő hang a motor felől. Garanciálisan cserélték a kuplungszerkezetet és -tárcsát. - 29.100 km: a beragadt rőgzítőfék mozgásképtelenné tette az autót, amit a Mobilitásgarancia a helyszínen ingyen orvosolt. A következő szerviznél a hátsó fékeket kitisztították, alkatrész cserére nem került sor. - 30.100 km: a négyéves szerviz után közvetlenül 2500-3000-es fordulatszám-tartományban gyorsításkor érdes, csörgő hang a motor felől. Még nem tudom, mi lesz, a héten viszem vissza...

Ide hordtam szervizbe

Porsche Pest, 1139 Fáy utca 27.Gyors és ügyfélbarát munkafelvétel, átlátható folyamatok, márkaszervizhez illő árak. Az autót nem lehet megvárni (téli-nyári kerékcsere esetén sem!), de többnyire aznap kész van. Eddig azt hittem, jól is dolgoznak, de most kezd kissé aggasztani, hogy minden évenkénti szerviznél elrontják az autómat.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2015
Kényelem (7) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 30100
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Bravo Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen up 2011 (2012)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)