A kisautó - ahogy a gyerek nevezi
Szöveges ítélet
Kettes számú autónk, feleségem használja napi kétszer három kilométer megtételére: ovi-munkahely-otthon háromszögben.
A külsejéről nem írok semmit, mindenki döntse el, hogy tetszik-e vagy sem. Számomra leginkább semmilyen. A Skoda CityGo egy hangyányival jobban néz ki (fogalmam sincs miért), viszont azt nem teljesüveges csomagtartóajtóval szerelik, ami talán kissé vagánnyá teszi. Ja, és szupi alufelniket rakathatsz alá…
A belső tér kialakítását egyetlen szóval lehet jellemezni: puritán. Kemény, olcsónak ható műanyagokkal részlegesen burkolt karosszéria, hangszigetelés-mentes hátsó kerékdobok mellett nem találok magyarázatot a magasfényű fekete műszerfalbetétre, ami az alapos belső takarítás után tíz perccel már poros (kisebbik rossz) és a hatalmas szélvédő és oldalablakoknak köszönhetően kedvezőtlen fényviszonyok mellett (értsd: napsütés) sokszor vakít is. Általában minden kézre esik, könnyen átlátható a kevés gombot tartalmazó középkonzol. Külön ki kell emelnem a szellőzőrostélyokat, bármilyen irányba állítható és akkora mennyiségű levegőt enged át hogy, lefújathatod a hajadat. Az első ülések megfelelően kényelmesek, átlagos méretű sofőt akár terpeszkedhet is, hátsó sorba kizárólag gyerekek, a csomagtartóba pedig egy sporttáska és egy rekesz sör kerüljön. Tárólórekeszek, ajtózsebek, kesztyűtartó megfelelő méretűek, jól elnyelnek minden lim-lomot.
Városi környezetben, a saját terepén nagyon remekül használható, a sebességfokozatokat pontosan kapcsolja, egyest-kettest gyorsan elpörgeti, harmadik és negyedik sebességben tisztességesen húz is; amennyire egy 75 lóerős motortól elvárható. 50 km/h-nál pedig már dadogás nélkül elviseli az ötödik sebességet is. Ez csak autópályán hátrány, 120-as tempó fölött kéne egy hatodik sebességfokozat is, mert ilyen iram mellett az imádott városi kisautó teljesen átváltozik. Ömlik a benzin a motorba, a kerekek surrogását elnyomja a motorzaj, a vékony kerekeken bizonytalanná válik egy meggondolatlan kormánymozdulatra.
Az autó semmilyen extrát nem tartalmaz, hiszen a klíma vagy isofix manapság már alapfelszereltség kategória. Guminyomást figyeli, szervizidőpontokra figyelmeztet. És ezzel el is értünk a legfájóbb ponthoz: a szervizintervallum. Egy év vagy tízezer kilométer. A második nekünk nem jön össze, csak a fele. Így az autó fenntartása kevésbé gazdaságos. Valamint a harmadik évtől kétévente esedékes egy elég alapos karbantartás, persze ez sincs ingyen.
Mindent egybevetve a neki szánt feladatot tökéletesen ellátja, városi közlekedésre mindenkinek ajánlom a kis méretéből adódó jól manőverezhetőségi képességei és alacsony fogyasztása miatt.
Hibalista
- 0
Ide hordtam szervizbe
Diekow
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 800 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
