A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Transporter (2003)

Transporter 1.9 TDI 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

VW T5 = IFA W50? Hááát...

Szöveges ítélet

A képalkotás végett:

1.9 alap tdi motor, 85 lóval, kétkerékhajtás.
3 személyes gyáridobozos kaszni, manu klíma, egy lufi.

Érdekes egy szerkezet, már ami a fílinget illeti. Nekem mindig egy kicsit a megboldogult ifás korszakot idézi az ezzel való közlekedés. Persze azért az emlékeket az idő kicsit megszépíti néha! (Hál´ Istennek!)

Talán kezdjük a lényeggel:
A motor nem egy csúcsteljesítményű űrkorszaki darab. Maga a 85 ló kimondottan kevés egy ekkora méretű és önsúlyú (1732kg) kocsihoz. Talán itt jön először elő az ifa életérzes. A gyorsulás alatt itt csak mint fizika órai tananyagot érthetünk, nem nagyon paszíroz az ülésbe a sok pozitív G. De igazából ezt tudtuk, amikor megvettük, és tekintve, hogy ez egy teherautó, ildomos más elvárásokkal viseltetni irányában. A váltó ellenben patent. Teszi, amit kell. Kicsit ugyan hosszú úton jár és mivel a műszerfelra tették elég jelentősen elvesz a középen ülő "életteréből".

Az utazási komfort is erősen ifás. Valójában ez elég nagy csalódás volt számomra! Először azt hittem, én öregszem, de aztán mások is megerősítették, hogy az üléspozíció valami gyilkos. Az ülés ugyan jól és nagy intervallumban variálható (kiv: háttámlaállítás), viszont egyszerűen képtelenség olyan kombót találni, amiben hosszabb távot is kibír az ember. Pontosabban lehet, de nekem kellett vagy fél év, mire megtaláltam azt az egy variációt, amiben vezetve nem kell a (pórul)járókeret a kiszállás után. Így már jobban elférek, de az ülőlap nekem még így is kicsit rövid, pedig nem vagyok egy harlemi kosaras alkat! Ami azt illeti, kifejezetten fess legény vagyok, ami csak azért érdekes, mert kicsit nagyobb gömbakkumulátorral rendelkező férfitársak esetén el sem tudom képzelni, hogyan férhet el a sofőr a kormány mögött. Az utasülések sem különbek. Csak azokat ugye még állítani sem lehet. A 3 személyesnél ráadásul elég szűk a közös ülőpad két embernek. Rövid etapokon még kibírható, de egy Bp-Hamburg relevanciára már tényleg csak buddhista szerzeteseket vagy friss házasokat vigyünk magunkkal!

A beltér egyébként németesen puritán és precíz. Semmi furmányossag, játékos huncutság. Minden funkcionális és jól elérhető, mint egy Tigris tankban. Más panaszkodott rá, de nekem kifejezetten kedvencem a jégkék műszerfalmegvilágítás. Kicsit talán barátságtalanul "hideg", de jól illik a poroszos beltérbe. A klíma szintén jó, elég komolyan veszi a feladatát. Mondjuk nagyon hiányolom a külső hőmérséklet-jelzőt! Ennyi kavicsért legalább már egy higanyosat tehettek volna bele! :)
Az ajtőkon külön tetszik, hogy pont kellő magasságban szélesen, "polcszerűen" alakították ki az oldalablak alatt indulú ajtó"kárpítot". Egyik alkarunkat ezen, a másik kezünket pedig az ideális helyen lévő váltón pihentetve (persze nem egyszerre) kicsit trónuson ülve érezheti magát az ember. Mondjuk egy keményfa trónuson.
A kesztyűtartó nem túl mély, de az ifájé sem volt az. Az italtartó-hamutál kombó talán az egyetlen, amire azt tudom mondani, hogy ügyes húzás. Már ami a kreativitást illeti. Na és a szakaszos ablaktörlő szakaszosságának állíthatósága.
Az összképet viszont nagyban rontja a menetteljesítmény. Pontosabban annak hiánya. A motor nem erős, viszont legalább hangos! (Mondom, hogy IFA!) Tapasztalat, hogy pont kb 90km/h nál a legbántóbb. 110nél pedig a legcsendesebb (az alapjárat után). 130 fölött pedig nyugodtan ki lehet kapcsolni a rádiót és abban maradni az utitárssal, mint a bölcsek: csendben. 130 fölött tényleg olyan, mint egy terepes ifa az érdi emelkedőn, csak a gázolajszagot nem érezni. (remélem ez nem változik!)

Amúgy 110-zel kimegy a világból, úgyhogy nem is szoktam még pályán sem jobban hajtani. Kímélem őt is, magamat is.
A futómű inkább közelebb van egy személykocsijéhoz, mint egy igazi teherkocsihoz, ami nem olyan nagy baj. Viszont ennek a zaja is bántóan behallatszik! A cseh autópályák diletációin hajtva kimondottan egy valatással felér. Pláne üresen, 2 napos enyhe agyrázkódásból lábadozva!

Egyébként baj még nem volt vele semmi, bár a harmadik féklámpa burkolata a hátsó ajtó tetején négy hónap után mindkét végén felkunkorodott, mint egy banán. Gariban cserélték. A féklámpa működését nem befolyásolta, csak ronda volt. Azóta semmi. Még egy égő sem ment ki a 90000km alatt. Öcsém dolgozott vele Finnországban: mínusz 30ban is gond nélkül indult, ment, éjjel/nappal. Egyetlen biztosítékot kellett cserélni, azt is emberi hibából: a kelleténél nagyobb hősugárzót akart üzemeltetni a vérrokon a szivargyújtóról. 30mp alatt kicserélhető a biztosíték.
Ezen kívül tényleg semmi. 10-15000 kmként önteni kell hozzá egy deci olajat, mert kijelzi, hogy kívánja. De ezt mondták az szalonban előre a vásárláskor. Talán az érzékelő egy kicsit sztahanovista, mert a nívópálca minimum szintjénél már visítást hallatt, mint egy alföldi falu egy februári szombat ködös hajnalán.

Alapvetően nekünk bevált. Öcsém egyenesen isteníti. Én már fanyalgok. A 2.5es Renault Master ilyen idős korában mindezt szintén tudta, plusz úgy ment, mint akit Chuck Norris edzett. Plusz abban fel lehetett állni rakodás közben! A fogyasztása pedig annak sem volt több 8.5 liternél! A VW 1.9ese is beszürcsöli a 7-7.5et átlagos használat során. És ha még kergeti az ember...
A kényelmetlensége szerintem már most legendás, az alkatrész és szervíköltségei pedig nekem kissé horrorisztikusak ahhoz képest, hogy végülis ez egy haszongép! A szervízköltségről csak annyit, hogy míg egy új Sprinternek megáll a kötelezője 70-80ban, addig ugyanezt VWéknél 120 ropi alá nem bírtuk lenyomni.
Az ára sem az a "várjá má, lenni köll nálam annyinak!" kategória. Sőt.
Az én véleményem egyébként, hogy egy (nem is olyan) kicsit túl van értékelve a VW kishazánkban. Nem mondom, elég nagy respektje van, és nem is ok nélkül, de ma már azért ilyen áron gyártanak azért legalább ilyet, jobb felszereltséggel és kisebb szervízköltséggel.
Nekünk eddig bevált, de rentábilisabb lett volna talán megint egy Renault Master. Kényelmesebbnek biztos kényelmesebb!
Öszzességében nem rossz azért a t5, de lehetne jobb a történelmét tekintve! Ám ha az ifa történetét nézem, ahhoz képest nem is rossz. :)

Mindez persze a személyes véleményem. Szabad máshogy is vélekedni! :)

Hibalista

- Kötelező szervízek voltak csak, de mindig elég zsebbenyúlós lett a számla.

Ide hordtam szervizbe

Márkaszerrvíz, VW Juvenál

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (4) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (4) Km vásárláskor 3000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 90000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Renault Master L2H2 Következő autója? Örülök, ha ezt meg tudom tankolni!
Ennyire szerette (5) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (4.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Transporter 2003 (2005 - 2007)

További ítéletek (51 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)