A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Transporter (2003)

Transporter 1,9 D 

Az ítélet értékelése
2,5(2 db)

Űberkényelmetlen gigafapad Transpoter kisbusz

Szöveges ítélet

Előre bocsátom, hogy a kocsit csak 2 hétre béreltük ki, hogy megtegyünk vele 5000 km-t, így a szervizzel és a hosszabb távú üzemeltetéssel kapcsolatban kevesebb infóval szolgálhatok, mint a napi használattal kapcsolatos tapasztalatokkal. Azt is tudni kell, hogy a kocsi a full fapados változat volt, és mi nem ilyet akartunk, de pont ilyen volt raktáron. Nem volt benne se központizár, se ablakemelő, se elektromos tükör, 1 árva légzsák szomorkodott a fedélzeten, egyetlen extrája a légkondi volt. Pár évesen kb. 40.000 km-rel...
Ami nekünk nagyon szembetűnő volt, az autó nagy távolságú utazásra való tökéletes alkalmatlansága. A következő elemek voltak a szűk keresztmetszet:
- motor
- utastér
- futómű

Kezdjük a motorral. 1,9 D-től nem várunk sokat ebben a nagy és nehéz autóban, de ez még a várakozásokat is messze alulmúlta. Biztos, hogy valami tervezési malőr is közbejátszott. A motor ereje nem csak 2000 alatt nem jön meg, hanem sehol se. Intenzív gyorsítást el lehetett felejteni, arra alkalmatlan. A motor ezenkívül nagyon könnyel lefullad. Pedig 4-en is vezettük felváltva, gyakorlott vezetők, és mégis. A gáz késlekedése miatt leesik a fordulat, és az automatika 700 alatt leállítja a motort. Úgyhogy az olyan manőverek, mint kilövünk hírtelen, ezek kizártak. A kocsi főleg felfele nem volt fickós, Ausztriában a sztrádán felfele 100 volt a max. Sík úton kb. 5 perc alatt gyorsult fel, mondjuk szép volt tőle a 150-es utazó, de jaj, csak a lendületet nem veszítsük el, mert akkor megint lehet küzdeni. Ehhez a dinamikához kb. 3l/100 km-es fogyasztás dukált volna, ez meg legurított 10-et átlagban. A tankot ügyesen méretezték, lehetett vagy 90 l, mert mindig 100 € környékén tankoltunk bele. Külön köszönet a nagyteljesítményű szervószivattyúnak, amit meg az elindulást gátolta, amikor egyúttal a kormányt is tekertük. Viva jobbra kisívű kanyar felfele.

Az utastér az ergonómia totális hiánya. A kisbusz 9 személyes volt, szinte mindegyik ülésnek volt valami nyűgje. A vezetőülés bizonyult a legkényelmesebbnek, de ne legyenek illúzióink. Az ülőlap rövid és nagyon kemény, nincs semmi oldaltartása, az ülést nem lehet magasságában állítani, viszont nagyon alacsonyan van, gerinctámasz nincs, a fejtámla túl hátulra került. Ha az ülés beállítottuk, a térdünk a műszerfalba fog érni, ha hátrébb megyünk, nem fogjuk elérni a kormányt. A pedálok nem a vezető felé állnak, a biztonsági öv magasságában pedig egy 183 cm-es ember csak a legalsó állásban kényelmes, eközben marad kb. 15 cm fejtér. Vagyis az autót egy rövidlábú zsiráfnak tervezték. A jobb oldali anyósülésben is hasonló a helyzet, de annak még minimálisan sincs oldaltartása, és még kisebb a hely a lábnak. A középkonzol belelóg az első sor középső székébe, úgyhogy oda nem tudom, ki tudna ülni, főleg senki A támla dőlésszöge csak a vezetőülésen állítható.
A második sorban se jobb a helyzet, ráülünk, és kitörik a derekunk. Hárman egyenesben gond nélkül elférünk egymás mellett, ami kanyarban annyiban módosul, hogy az utasok egymásra csúsznak. Kapaszkodó nincs, az ablakpárkányról lecsúszik a kar. A lábnak sincs hely, főleg előre nincs. A harmadik sort annyira nem akartam kipróbálni, de legalább hátramászni egyszerűen lehetett a nagy tolóajtónak köszönhetően. A tolóajtó egyébiránt remek jószág, csak ha egyszer kinyitottuk, nem nagyon akar becsukódni. Egy retesz tartja nyitva, amit az ajtókilincs meghúzásával oldunk alapesetben, de mivel az ajtótartó kis kerék egy konstrukciós hiba miatt elforgácsolódik, lassan a zár oldhatatlan lesz. A hátsó tér szellőzése az első ablakon keresztül történik, de csak akkor, ha az ott ülő meghallja a 3. sorban utazó segélykiáltását. Az autóban egyébiránt nem lehet 300 km-nél többet egyszerre leutazni. Ez nagyon gyenge teljesítmény.
A futómű se sikerült valami jól, egyben keményen ütő és lágyan úszó. Mennyivel jobb lenne feszes úttartó és finoman gödröket simító, nem? De ebbe ez jutott, nagy billegés és erős puffanás a jutalma annak, aki Budapesten kanyarodik.
A világítás, az jó volt.

Hibalista

- Szerencsére akkor semmi.

Ide hordtam szervizbe

Azok szerelték, akiktől béreltük, de lehet, hogy nem szerelték...

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (1) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (1) Km vásárláskor 36000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 5000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 10 l
Előző autója? E2200 Következő autója? Vivaro vagy Master
Ennyire szerette (1) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (2.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Transporter 2003 (2005 - 2007)

További ítéletek (51 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)