Drága, de jó kolléga... szeretem!
Szöveges ítélet
Az autó vezethetőségéről nem tudok rosszat írni. Nagyon nagyot lehet vele autózni, személyautókat megszégyenítő tempóval, rugalmassággal. Egyenesfutása példás. A független kerékfelfüggesztésnek köszönhetően, szinte rászívja magát az útra. Összeségében, aki állandó időhiányban szenved, annak nagyon ajánlom, ha nem magasabb 185 cm-nél. A teher verziónál a raktérelválasztó hátfal miatt, korlátozott az ülés hátratolásának lehetősége. (fekve vezetni nem lehet)
A futómű egyetlen hibája az, hogy egy kicsit kopogós.
A 6-os váltó nagyon pontosan kapcsolható, bár az 1-es nagyon rövid.(nyilván, mivel ez csak egy teherautó)
A turbó 1900-as fordulattól tölt, amíg ezt el nem éri, előzni nem érdemes, előzés megkezdése előtt nem árt rápillantani a fordulatszámmérőre.
Nem indul el az orrom vére a gyorsulástól, de azért ahhoz képest, hogy 2.4tonna (velem együtt+félig tankolva+100kg rakománnyal)nem olyan rossz.
Utazósebessége jónak mondható 110km/óra-2000-es fordulatnál 6.ban.
Alapfelszerelésként szinte semmit nem ad a gyártó, minden hasznos extráért nem keveset kell fizetni.
Tehettek volna egy visszajelzőt a műszerfalra amikor bekapcsol a hátsó hajtás, vagy még jobb lett volna egy kapcsoló, amivel én tudtam volna kapcsolni a 4x4 hajtást, meghagyva természetesen az automata kapcsolási lehetőséget is.
Tehettek volna alá egy kicsit robosztusabb futóművet, megemelt hasmagassággal.(mint pl: Mercedes Vito 4x4)
7.6milló forintba nem fért bele egy külső hőmérő?
Jó ötlet volt, hogy a szélvédőbbe építették bele az antennát, erdőben, autómosóban nagy előny.
Hibalista
- A kormány félre állt már újonnan.
- Ette a hűtővizet, 85000km/4liter, később meglett a hiba, a vízpumpánál szivárgott el a víz.
- Rossz minőségű úton, a jobb első ajtóban valami nyikorog.
- A jobb oldali tolóajtó nyitásérzékelője állandóan bejelezget.
- A szélvédő nagyon sérülékeny, ha kavicsot kapok egyből meglátszik. (már 2X cserélve-ára a szervizben bruttó 96000Ft/csere)
- Az összkerékhajtás egyszer kihagyott, miatta akadtam el, aztán magától megjavult.
- A ködlámpa szintén sérülékeny, ha kavicsot kap, vége! (védőt nem lehet rá kapni-ára a szervizben 20000Ft/csere)
- A riasztó többször magától beriasztott, el volt szakadva egy kábel.
- Első futóműben függőleges stabilizátorok.
- Az egyik motortartó bak megadta magát.
- Vízpumpa csere másodszor!!!
- Kettős tömegű lendkerék, kuplungszett, kinyomócsapágy!
Ide hordtam szervizbe
MÁRKASZERVIZ
Az olajcserékkel nem igazán voltam megelégedve: Furcsa módon, mindig a maximum szint felett volt az olajszint olajcsere után.Ebből arra következtettem, hogy a (leleményes) szerelő nem engedte le az olajat teljesen, csak mondjuk félig, így nem tudta azt pontosan, mennyit kell betölteni az optimális szint eléréséhez. Ezt a gyanúmat a Shell kutakon működő ingyenes viszkozitás mérés is alátámasztotta.
A másik húzásuk az volt amikor félre akartak vezetni egy hamis lengéscsillapító mérés eredményével. Nem az én autómat mérték meg, hanem vélhetően egy, a mérőműszerükben elmentett rossz eredményt hozták össze az én autóm adataival és azt nyomtatták ki. Gondolom abban bíztak, hogy hátha megijedek és kicseréltetem náluk kb. 150.000 Ft-ért mind a két első csillapítót. Amit persze nem cseréltek volna ki, csak a szerelőnek lett volna két vadonatúj lengéscsillapítója. Ott bukott ki a dolog, hogy az eredménylapon súlyadatok is vannak. A vizsgálati lapon 3900 kg össztömeg szerepelt, az én autóm max 2800 kg lehet. Talán egy ütött-vágott LT lengéscsillapító méréseredményével akartak megvezetni. Egyébként elvittem egy másik szervizbe és az ottani mérés azt igazolta, hogy kifogástalanok a csillapítók.
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy az olajat, levegőszűrőt, pollenszűrőt, üzemanyagszűrőt vajon kicserélték-e?
JA ÉS PERSZE ÉN VAGYOK A SZAR SZEMÉT, HOGY MEG MEREM ŐKET GYANÚSÍTANI...
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 173000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | L300 4WD | Következő autója? | A főnökömtől függ...Egy Merci Vito 4x4-el kibékülnék :) |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
