Takarékos
Szöveges ítélet
Imádom!
Az első meglepetés! Mikor autót vesz az ember, elkezd szimatolgatni! Mi mennyi, fogyasztás stb... De valahogy mindig az volt a tapasztalatom, hogy valamiért nálam minden autó jóval többet fogyaszt. Az tény, hogy nem éppen finoman vezetek. Korábban Opel comboval jártam, 1,7D, nálam tíz litert minden további nélkül megivott!
Igaz hogy a Transpi nem egy erőgép, de számomra hihetetlen, hogy elég neki a 7-8L! Habár az előzésekkel nagyon kell vigyázni, bizony jó hosszú egyenes kell! Rengeteget utánfutozóm /nagy ponyvás/, most jártam meg Erdélyt, utánfutóval megpakolva: 8,7L! Nem hittem el!
Nagyon kényelmes vele az utazás, szerintem annak ellenére nagyon jól eltalálták az üléspozíciót hogy a kormánymagasság nem állítható! A kétszemélyes utaspad az viszont szörnyű, szerencsére én nagyon ritkán ülök ött!
Autópályán a 100-110 a kényelmes utazó, csak a hegyekbe okozunk kisebb dugókat vele.
Minden belefér, keveset fogyaszt, kényelmes....... Kell ennél több? Nekem nem.
347.000.- km-vel vettem. Szerintem több van benne jóval, mert kilyukadt a gyári gumi padlóborítás, és a kormány nem kicsit kopott meg!
A legnagyobb nyári kánikulában Várpalota környékén utánfutóval / 5m-es, 2tonnás / éreztem valami égett szagot. Gondoltam hogy a környéken égetnek valamit... Sajnos tévedtem, elszállt az I.-es hütőventillátorom. Csapágyas lett, és megsült. Érdekes módon a víz nem forrt fel. Félreálltam, egy picit nézegettem, aztán ovatosan tovább indultam. Hazajöttem vele, 80 km-t elmentem vele a kánikulában utánfutóval, de nem melegedett túl!
Itthon elektromosszerelő, diagnózis... Kiiktatta az I-es hűtőt, csak a II.-es dolgozott. Kerestem hűtőventillátort: gyári: 60000, bontott: 20-25000 körül, végre találtam utángyártottat 14.-XXX.- Ft-ért. De előtte még egy hűtővel araszoltam a dugóban, és egyszer csak a Hungária körúton arra lettem figyelmes, hogy ismét égett szag van. Gondoltam hogy a környéken műanyagot égetnek. Megint tévedtem, csapágyas lett a II.-es bentillátor, és az is leégett. Kicsit izgultam, mert közel 40 fok volt akkor éppen. Nem tudtam mit tenni, mentem tovább.
Sajnos akkor még nem találtam ventillátort, így minden hűtés nélkül közlekedtem. Számomra ismét csodának tűnt, hogy hűtőventillátorok nélkül mentem több mint 900 km-t, a legnagyobb, nyári melegben. Aztán végre megtaláltam az utángyártottat.
Időközben eltört mindkét ablaktekerő, olcsó volt a gyári: 3XX.- Ft / db.
Erdélybe mentem, néhol volt egy pici úthiány is, ezt a jobb hátsó lengéscsillapító bánta. Campulungban, Bp-től 800 km-re, egy kisebb ugratónál eltörött a jobb hátsó lengéscsillapító. Vasárnap este volt, szerelő és alkatrész nem volt, így hát megrakottan, utánfutóval hazajöttem lengéscsillapító nélkül. Ezt meg sajnos a jobb hátsó gumi bánta, nullásra kopott. Izgalmas út volt.
Bp közelében egyszer csak elment a kormányszervó. Reménykedtem hogy csak szervóolaj vagy ékszíj. Az utóbbi volt, ékszíjcsere 2.800.- Ft.
Iagzából szerintem ez egy nagyon megbizható autó. Így, 15 évesen, sokszáz ezer kilóméterrel a háta mögött, abszolút ismeretlen múlttal..... Nagyon hűséges.
Három hónapja használom, eddig 24.000. km-t raktam bele. Ez idő alatt a haverom 2005-os ducatójához 3x hívott trélert...
Minden belefér, viszont midneki téged hív költözéskor!
Hibalista
- 2db hütőventillátor: 14.832.- Ft / db, utángyártott
- 2db ablaktekerő: 382.- Ft / db
- 1 db jobb hátsó lengéscsillaító: 14.383.- Ft Sachs
- Korrmányszervó ékszíj: 2.800.- Ft /anyag + munkadíj/
-
-
Ide hordtam szervizbe
Általában én szerelem...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 347000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | suzukiswiftsuzukicarryopelcomboopelcomboaro10.4 | Következő autója? | Ez marad! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
