T4 2.5tdi egy kis csalódás
Szöveges ítélet
2006-ban hoztam a gépet Németből.ADAC és VW szervízben szervizelték végig.Ismerőseimnek van 1.9tdi golfjuk,meg én is nagy vw rajongó vagyok.1.9tdi nagyon jól megy gondoltam akkor ez?!Meg hát azt mondják az audikban is ez a motor volt és azok kegyetlenül mennek.200000-es nagyszervíz után kezdődtek a gondok.Sok kapcsoló világítása kiégett és csak kapcsolóval eggyütt lehet cserélni.Aztán légtömegmérő szarakodott.Mindenki azt írja hogy ha tönkremegy akkor hirtelen gyengeség jön az autóra.Ez eben a formában nem igaz.Van egy áttmeneti állapot amikor egyszer húz a motor egyszer nem.Nálam nem hirtelen romlott el,de bosszantó volt.Két hete külföldön voltam amikor indításkor kegyetlenül elkezdett zörögni.Jött valami égett bakelitszag.Hazaszállítattam,elvittem szerelőhöz.A főtengelyen lévő tárcsa ment szét ami a szervót hajtsa.Ez atárcsa(mindenki figyelmét felhívom aki soros 5hengeres 2.5tdi-t vesz)200000-250000km között megy szét ha sokat van városban használva.Érdemes cserélni mert egy külföldről való hazaszállítás nem mindíg olcsó!Túl sokmindent kell cserélni egy nagyszervíz alatt.Talán ez a legnagyobb hátránya.Nekem a 75kw-os motorral szerelt T4em van ami kb105le.(nemrég elkezdett zörögni valami a jobb oldalon.azt hittem futómű de nem.A tolóajtó lehet vagy nem tudom.De nagyon zavaró.)Az 1.9tdi személyautókhoz hasonlítva rettenet gyenge.Úgy kell pörgetni hogy sokszor én megsajnálom.Talán úgy 120felet jön meg akedve menni de az meg már nem tart soká 160felet van valahol a vége.Még nem próbáltam.Kényelem a teher kategóriára nem jelemző.Amúgy ez jól fel volt szerelve de a klíma nagyon hiányzik belőle.Van benn:2lufi,el. tükör,álló fűtés,abs.Nem annyira rossz vezetni,és a fogyasztásán lepődtem meg a legjobban.Nem nagyon járok 90alatt:))) és üresen 7-trélerrel 9literből megáll.Többször is mértem.Nehéz elhini.Sokan dícsérik a japánokat de ültem 2200mazdába meg hunday-ba meg.....Aki szeret motoron a szélvédőtöl 10cm-re utazni annak jó választás.Ja és nem kell minden népítéletet komolyan venni.Japán kisbusz 6litert eszik 100on bruhaha!!!!!Na én azt megnézném.Lehet hogy 60-nál alapjáraton.n használtam már sokfélét a munkámból kifolyólag de azok ugyanezel a vezetési stílussal 1-2literrel töbet zabálnak és még halálfélelem is van.Job ha az a motor egy autóban elöttem van nem pedíg alattam.Én valószínüleg eladom.Privát használom és nekem így sokba kerül a fentartása.Lehet ha mégegyszer tehert veszek akkor az Vito lessz.Lényegessen kevesebbe kerül a szervizelése.Ami azért egy magánszemélynél számít,és sokkal agresszívabban húz mint ez......
Hibalista
- szilycserék,görgő,vízpumpa,+fékbetétek+olaj+szűrők+szerelés:145000ft
- légtömegmérő,utángyártott németből:30000
- főtengejen lévő szíjtárcsa:70000+20000szerelési költség
Ide hordtam szervizbe
szomszéd városba
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 1996 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 185000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | golf | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
