Langsam aber sicher
Szöveges ítélet
Régi vágyam volt egy ilyen. Volt előtte pár T3-asom, de azok kissé hervadtak voltak már, mégis szerettem őket. Erre viszont nagyon vágytam már. 20 évig Németországban szolgált (most is büszkén rajta virít a nagy "D", jawohl!). 330-cal hozta be egy srác, én tőle vettem pár hónap után. 22 éves öreg vas, de nagyon látszik rajta, hogy csak most jött be Magyarországra. Szerintem valami kettes számú, megbecsült családi autó lehetett. Ez nem járta meg az építőipar magyaros állomásait: kőműves, burkoló, víz-gáz, kertépítő... Vén létére tip-top pöpec. Vigyáztak rá, meg hát ezek a drága friccek is nagyon összerakták: egyszerű mértani vonalak, örök forma (az egyenes nem mehet ki a divatból...) megfelelő minőségű és mennyiségű anyagok precízen összerakva. Nincs titok, egyszerűen német. A motor mai szemmel nem egy csoda. 2.4 szívódízel, 5 henger. Rövid, de nagyon pontosan kapcsolható fokozatok, megszokást igényel, de aki belejön, az tud ezzel is viszonylag dinamikusan haladni. Pöccre indul hidegen-melegen, 100%-ban megbízható. Harmadik autó, csak családi használatban. Sosem hagyott még ott sehol, ez fontos szempont, ha gyerekek ülnek hátul. Vásárláskor a szerelő viccesen annyit mondott, hogy a két rendszámtábla közti dolgokat kicseréljük, de ez persze csak vicc volt. A szokásos dolgokat ki kell cserélni: ékszíjak, görgök, vízpumpa, szűrők, folyadékok, fékek... 4 új gumi, 1 wunderbaum, és irány bárhová!!! 6 személyes multivan. Söfőr mögött egy ülés hátrafelé néz, alatta gyári akksis hűtő, betyárjól hűt. Első ülések kartámaszosak, hosszú távon kényelmes, anyósülés hátrafordítható. Középen lecsukható gyári asztal. Hátsó pad egy mozdulattal ágynak lenyitható. Elősátor, hátsó ajtón bringatartó. Szó szerint: multivan!
22 éves, úgyhogy aprócska rozsda-kezdemények már vannak némelyik ajtó alján, de ez szinte természetes. Nemrég olajcsöpögést észleltem, de 13-as kulccsal húztunk kettőt, kormányszervó ólaj volt. Azóta csönd van.
Van egy tízéves Mondeóm is. Az sem csoda, de Ghia, meg plüss, meg digitklíma, meg ilyesmik... de százszor inkább ülök bele az öreg Transporterbe, mint a Mondiba :-)
Nagyon elégedett vagyok vele. Volt már néhány autóm, tudom, hogy csak jármű, elvisz A-ból B-be... de ezt tényleg szeretem!
Hibalista
- műszerfal világítás, 1 db izzó cseréje -
Ide hordtam szervizbe
Lázár Tomi, Budakalász
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 330000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Transporter T3 | Következő autója? | T5 Multivan |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
