A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Transporter (1990-2003)

Transporter 2,4D DOKA 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez végül is nagyon jó...

Szöveges ítélet

Hozzájutás
Olyan autót kerestem, ami: 5 közepes ember szállítására alkalmas, a platóra felfér 800-1000 kg, nem rohad le, lehetőleg ponyvás, és vonóhorgos. A gép mezőgazdasági tevékenységek kisegítése miatt lett vásárolva, volt másik teher, de az csak 3 személyes.
A fenti okok miatt először pick-up-ot akartam venni, de egy ismerősöm említette a doka (duplakabinos) autók fogalmát, azon belül is VW márka megbízhatóságát. Így vettem egyet.

Vezethetőség
Az együtt töltött idő alatt, jó érzés volt vezetni. A 78 LE már nem teljesen volt igaz. Könnyű vele manőverezni, tolatni.

Motor
A vélhetően visszatekergetett órának köszönhetően a motor kopása köszönőviszonyban sem volt a kívánatosnak. Üresen 1-2 emberrel szuper, de megrakva emelkedőkön már nem volt az igazi. Az olajfogyasztás igen változatos képet mutatott, a vezetési stílustól és a rakott súlytól függetlenül volt 2000 és 800 km között az egy liter.

Karosszéria
Ez bizony transporter betegség, ezek a jószágok nem szoktak fűtött garázsban állni, már vásárláskor is volt rajta egy egy pörc, de ezek azért nem jelentősen, de sokasodtak az idők alatt. Megnyugtatásul azért elárulom, hogy a küszöbök, és a szélvédő körüli rügyek nem feltétlenül jelentik a lemez hiányát, inkább csak felületük indul meg, szerencsére. Az alváznak 19 év után sem volt komoly baja.

Respect faktor
Nos ilyen az adott modellel nincsen. Sebességtől függetlenül, a lassú járművek kivételével mindenki meg akarja előzni, illetve ki akar fordulni elé. Függetlenül a KRESZ ide vonatkozó rendelkezéseitől. Ennek magyarázata: a mivel nagy is meg ponyvás is = lassú. De ez nem feltétlenül mindig igaz.

Fék és Futómű
Ezek a szerkezetek a legértékelhetőbbek. A fék mindig jól fogott, főleg üresen. A futómű kicsit pattogott terheletlenül, de így is kifejezetten élvezetes volt vele nagyobb sebességgel kanyarodni. Megcsúsztatni a három év alatt egyszer sikerül, szándékosan, havon.

Világítás
Hát ez nem a gép erőssége. Az első borzasztóan halovány volt, ezért nagyobb fényerejű izzót vetem bele, így is kevés volt a tompított, de már elviselhetőbb. A doka egyik tervezési hibája, hogy a platóról a mocsok egyenesen a hátsó lámpákra csöpög, ezért azokat rendszeresen kell tisztogatni, meg lent is vannak eléggé.

Fogyasztás
A ponyva miatt ez nem ment a fogyasztás 10 liter alá, még teljesen üresen sem. Megrakva utánfutóval, 13 és 15 körül evett.

Javítások
A felsorolt javítások soknak tűnhetnek, de hozzá kell tennem, hogy az autó soha nem hagyott cserben, de az első tünetek jelentkezésekor időben igyekeztem a szerelőhöz. Az autó abból a szempontból jó vétel, hogy előre jelzi ha van valami baja, így a hirtelen vontatások, kiadások elkerülhetőek.

Értéktartás
Erre a faktorra sem lehet panasz a jobb darabokat, mit az enyém is volt, gyorsan el lehet adni, szinte veszteség nélkül.

Következő autó
A megbízhatósági listák másik éllovasát, Toyota Hi-ace-t szerettem volna kipróbálni, mivel platóra jelenleg nincsen szükségem, de a végén egy VW 2,5 tdi Multivant vettem

Összegzés
Az autó 3 év alatt soha hagyott az út szélén, viszonylag sokat költöttem rá de az alkatrészek és a szerelők is drágák. Országon belül bárhová biztonságosan elindultam vele. Az értéktartása is jó.

Ha még egyszer platós kisteher kellene, vennék ilyet, de a motorját felújítanám.





Hibalista

- szervó ékszíj csapágy csere: 65.000.- szerelési díjjal - fék szabályozás 14.000. - gumicsere 60.000.- - hőfokvisszajelző 3000.- - hőgomba 3000.- - kipufogó foltozás 4000.- - hátsó lámpa csere 6000.- - olajcsöpögés miatt szimeringek: 30.000.- szerelési díjjal - gyújtás kulcs és az alatta lévő kapcsoló 15000.- - fék javítás 3000.- - olaj vákum pumpa 30.000.- - - -

Ide hordtam szervizbe

Szekszárd Bodó

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Szekszárd Tóth

Értékelése: 5

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1992
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 260000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 23000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? Ignis Következő autója? T4 Multivan
Ennyire szerette (6) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (5.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Transporter 1990

További ítéletek (91 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)