Ez végül is nagyon jó...
Szöveges ítélet
Hozzájutás
Olyan autót kerestem, ami: 5 közepes ember szállítására alkalmas, a platóra felfér 800-1000 kg, nem rohad le, lehetőleg ponyvás, és vonóhorgos. A gép mezőgazdasági tevékenységek kisegítése miatt lett vásárolva, volt másik teher, de az csak 3 személyes.
A fenti okok miatt először pick-up-ot akartam venni, de egy ismerősöm említette a doka (duplakabinos) autók fogalmát, azon belül is VW márka megbízhatóságát. Így vettem egyet.
Vezethetőség
Az együtt töltött idő alatt, jó érzés volt vezetni. A 78 LE már nem teljesen volt igaz. Könnyű vele manőverezni, tolatni.
Motor
A vélhetően visszatekergetett órának köszönhetően a motor kopása köszönőviszonyban sem volt a kívánatosnak. Üresen 1-2 emberrel szuper, de megrakva emelkedőkön már nem volt az igazi. Az olajfogyasztás igen változatos képet mutatott, a vezetési stílustól és a rakott súlytól függetlenül volt 2000 és 800 km között az egy liter.
Karosszéria
Ez bizony transporter betegség, ezek a jószágok nem szoktak fűtött garázsban állni, már vásárláskor is volt rajta egy egy pörc, de ezek azért nem jelentősen, de sokasodtak az idők alatt. Megnyugtatásul azért elárulom, hogy a küszöbök, és a szélvédő körüli rügyek nem feltétlenül jelentik a lemez hiányát, inkább csak felületük indul meg, szerencsére. Az alváznak 19 év után sem volt komoly baja.
Respect faktor
Nos ilyen az adott modellel nincsen. Sebességtől függetlenül, a lassú járművek kivételével mindenki meg akarja előzni, illetve ki akar fordulni elé. Függetlenül a KRESZ ide vonatkozó rendelkezéseitől. Ennek magyarázata: a mivel nagy is meg ponyvás is = lassú. De ez nem feltétlenül mindig igaz.
Fék és Futómű
Ezek a szerkezetek a legértékelhetőbbek. A fék mindig jól fogott, főleg üresen. A futómű kicsit pattogott terheletlenül, de így is kifejezetten élvezetes volt vele nagyobb sebességgel kanyarodni. Megcsúsztatni a három év alatt egyszer sikerül, szándékosan, havon.
Világítás
Hát ez nem a gép erőssége. Az első borzasztóan halovány volt, ezért nagyobb fényerejű izzót vetem bele, így is kevés volt a tompított, de már elviselhetőbb. A doka egyik tervezési hibája, hogy a platóról a mocsok egyenesen a hátsó lámpákra csöpög, ezért azokat rendszeresen kell tisztogatni, meg lent is vannak eléggé.
Fogyasztás
A ponyva miatt ez nem ment a fogyasztás 10 liter alá, még teljesen üresen sem. Megrakva utánfutóval, 13 és 15 körül evett.
Javítások
A felsorolt javítások soknak tűnhetnek, de hozzá kell tennem, hogy az autó soha nem hagyott cserben, de az első tünetek jelentkezésekor időben igyekeztem a szerelőhöz. Az autó abból a szempontból jó vétel, hogy előre jelzi ha van valami baja, így a hirtelen vontatások, kiadások elkerülhetőek.
Értéktartás
Erre a faktorra sem lehet panasz a jobb darabokat, mit az enyém is volt, gyorsan el lehet adni, szinte veszteség nélkül.
Következő autó
A megbízhatósági listák másik éllovasát, Toyota Hi-ace-t szerettem volna kipróbálni, mivel platóra jelenleg nincsen szükségem, de a végén egy VW 2,5 tdi Multivant vettem
Összegzés
Az autó 3 év alatt soha hagyott az út szélén, viszonylag sokat költöttem rá de az alkatrészek és a szerelők is drágák. Országon belül bárhová biztonságosan elindultam vele. Az értéktartása is jó.
Ha még egyszer platós kisteher kellene, vennék ilyet, de a motorját felújítanám.
Hibalista
- szervó ékszíj csapágy csere: 65.000.- szerelési díjjal - fék szabályozás 14.000. - gumicsere 60.000.- - hőfokvisszajelző 3000.- - hőgomba 3000.- - kipufogó foltozás 4000.- - hátsó lámpa csere 6000.- - olajcsöpögés miatt szimeringek: 30.000.- szerelési díjjal - gyújtás kulcs és az alatta lévő kapcsoló 15000.- - fék javítás 3000.- - olaj vákum pumpa 30.000.- - - -
Ide hordtam szervizbe
Szekszárd Bodó
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Szekszárd Tóth
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1992 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 260000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 23000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Ignis | Következő autója? | T4 Multivan |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |
