Az utazó busz
Szöveges ítélet
Mivel akkoriban sokat jártam külföldre és sokat aludtam autóban,ezért választottam ezt a típust.TDI jobb lett volna,de féltem az elektronikától,ezért inkább egyszerűbb gépet vettem.Itthon vásároltam,némi fenntartással,mert előtte főleg Németországban vásárolt autóim voltak és ezekkel lényegesen jobbak voltak a tapasztalataim.De ez az autó elég jól bejött...
Vásárlás után természetesen vezérmű szett és olajcsere,szűrőcsere volt az első dolgom.A motorolajszűrőt jobban hozzáférhető helyre is tehették volna,és a gázolajszűrőt is.10W-40 szintetikus olajat használtam és ez be is vált,nem ette.10.000 km-ként cseréltem olajat+szűrőt.És a műszerfalban az óracsoportot is ki kellett cserélnem,a vízhőfokmérő+üzemanyagmérő hibája miatt(VW betegség).Ez 15.000 Ft volt bontóban.
Ami nem tetszett:az első ülés nekem nagyon kényelmetlen volt,és 120 km/ó-nál 3.500-at forgott a motor,ami eléggé zajossá tette a hosszú utazásokat,én pedig mindig ezzel a tempóval közlekedtem.Sokszor húztam vele nagy utánfutót,ilyenkor hegynek fel és gyorsításkor padló gáz,hogy haladjunk is.De,akár hogy padlóztam soha nem evett 10 l-nél többet.Szólóban 8 l!A váltó is eléggé hangos volt,az olajcsere sem segített rajta(T 4 betegség).Egy külföldi út alkalmával szerencsémre hazafelé már itthon kigyulladt a töltésjelző-elment a töltésem,de gond nélkül hazaértem.15.000 Ft volt a generátor diódasor cseréje.Szintén egy másik alkalommal az utcánk végén csak 2. és 4. fokozat lett az autón.Ekkor is szerencsém volt,hogy ez nem 1.000 km-el odébb történt.Ez egy bosszantó hiba,egy pár száz ft-os gumi persely ment szét,ez elég rossz konstrukció.Aztán egyik reggel a garázsunkban nem indult az autó,nem volt izzítás.A biztosítéktáblán lévő izzítórelé foglalata megadta magát.Ez is VW betegség.Egyszer két hét állás után a behúzott kézifék miatt beragadtak a hátsó fékek.A fékdobok némi ütlegelése után megoldottam a problémát.De eddig ahány VW-m volt,az összesnél jelentkezett ez a probléma.De ezek apró hibák ahhoz képest,hogy mennyit mentem az autóval.Összességében nagyon megbízható autóról van szó.Eladás okai:szervószivattyú kezdte megadni magát,az autó alján a rozsda kezdett uralkodni,hangos sebváltó.Nem akartam költeni rá és egy kicsit gyorsabb autót szerettem volna.
Hibalista
- műszerfal:15.000 Ft (bontott)
- sebváltó rudazat gumi perselye:380(!) Ft (új)
- generátor:15.000 Ft (javítás)
- biztosíték tábla:5.000 Ft (javítás)
Ide hordtam szervizbe
Saját magam,kivétel az elektromos javítások(egy haver)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 211000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | VW Golf II. 1,6 i | Következő autója? | gyorsabb diesel egyterű |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
