A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Transporter (1990-2003)

Transporter 2.5 TDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Az iparos

Szöveges ítélet

Vásárlás
Mivel 2.4-es T4-esem volt korábban ezért ragaszkodtam a márkához. Tudtam mit akarok, de a vágyaim nem teljesültek maradéktalanul, mivel a magyar piac picit túlárazza a típust illetve csak akkor adják el amikor már tényleg sok a gond vele. Valójában egy caravell-t szerettem volna elől két karfás üléssel, klímával, lehetőleg a gyári 8 személyeset, hosszított alvázzal. Nos, ilyet pont nem lehetett találni a beszűkült magyar piacon. Leadtam az igényekből maradat a rövid verzió, 6 üléssel TGK-ra vizsgáztatva, klíma nélkül, mixto felszereltséggel, de rozsda nélkül.

Motor
Ez az ékköve a típusnak, én nem is engedtem volna más motorral gyártani. A TDI alapból 102 HP, igen jól húz, 600 kg-ig meg sem kottyan neki az emelkedő, talán egy kicsit jobban kell pörgetni, de nem érdemes 3.000 fölé menni, mert ekkor már sajna zajos. 1750-es fordulat amin minimum kell autózni természetesen csak sík terepen. fogyasztása így 7,2-7,8 liter között tartható kis odafigyeléssel, ha feltartja az ember a forgalmat, akkor 7 liter alatti fogyasztást is el lehet vele érni. A motor hidegen és hirtelen gázadáskor kormol, ezt így kell szeretni, leállításkor pedig kicsit pötyögtetni kell.

Kaszni
A T4 belépett a nyugdíjas korba, sajnos a rozsdásodás már mindegyiken megindult, az enyémnél az alvázvédelem késleltette a problémát és megmaradt felületi szenten, de azért már foglalkozni kell vele: küszöb, ablak alja. Egyébként jól pakolható. Szinte minden amit csak szerettem volna el tudtam vele szállítani. A mixto felszereltség farost lemezei nem túl igényesek és a festésük sem időtálló. A vezető ülés a legkényelmesebb a többi egy vicc. Nem értem ezen miért kellett spórolni..

Kezelés/Vezetés
Itt minden a vezetőről szól, kézre állnak az egyszerű gombok és kapcsoló valamint a váltó. Talán csak az 5-ös fokozatért kell tornászni. Az ablaktörlő változtatható időzítője zseniális. Kanyarokban jól viselkedik, főleg, ha a hátsó kerék fölött is van némi súly. Normális pohártartót és a sofőr a4-es iratait elnyelő polcot azért hiányoltam. A kesztyűtartó tágas, még világítás is van benne, vezetés közben, forgalmi helyzetben, bekötve nem matatható. A felső, nyitott részéről az emelkedőkön gyakran lesett a kilométerkönyv, pocsék hogy íves az alja. Az elindulásnál az egyes igen rövid, de a többi fokozat szépen el van osztva, talán egy hatodik fokozat elkelt volna autópályán, legalább a 2.5-ös motorhoz. Teherhordó képessége tényleg példás, még enyhe földúton is jól boldogul. Saras-füves emelkedők már kifognak rajta, volt hogy csak tolatva tudtam a kertemet meglátogatni, lefelé leginkább csúsztam. A téli indulás és vezetés sem jelent gondot, a motor lassan melegszik be ezért ilyenkor a városi közlekedés kínzás a gép számára és az utasoknak egyaránt. Kb 15-20 perc mire minden bemelegszik, az állófűtés némi gázolajért cserébe 5-8 percet lefarag ebből az időből, nagy csodákra azonban nem képes, türelem kell. Én mindig többször (3X-4X-5X) izzítottam a nagyobb hidegekben és így könnyebben is indult. Zaj, na az van… Nem egy csendes típus…. 90-is jó, de már hangosabban kell beszélni, 100-nál már kiabálni kell, 110-nél már nem hallani a zenét, kiabálni fölösleges. 120-nál kormolódik a motor, te befelé figyelsz… Igen a hangszigetelésen is túl sokat spóroltak.

Respekt faktor
Megoszlik, az emberek többségének ez egy lealázandó „furgony”: „minek is van az úton”, „kikanyarodok elé, majd megáll, hátha üres”, „nem látok tőle, megelőzőm, akár az életem árán is” hallatszik a gondolatuk.
Aki viszont ismeri vagy kipróbálta a típust, a zajon és az első dupla ülés kényelmetlenségétől eltekintve nem számolt be semmilyen egyéb kellemetlenségről, esetleg látta hogy fanatikus vagyok én nem mert.

Összegzés
Nem olcsó, közepesen drága a fenntartása, jól megy, zajos, jó teherhordó, „jómunkásember” cipelő, alacsony fogyasztású, megbízható, értéktartó.

Hibalista

- Aksi 30 --- bendix 30 --- 2 kipufogó dob, szereléssel 70 --- olajcsere átlagosan 10.000- ként 30 --- sok-sok résolajcső (ezek elöregednek és csöpög a gázolaj) össz szerelési díjjal 5 év alatt kb 15 --- állófűtés izzítógyertya 30 --- valami az izzítással nem volt jó javítás 12 - fékbetétek előre 30 --- lengéscsillapítók 100 --- ici-pici vákumcső a vezérlésben 2 ---

Ide hordtam szervizbe

Bodó Szekszárd

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1998
Kényelem (6) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 149000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 55000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? T4 2.4 D Következő autója? A4
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Transporter 1990

További ítéletek (91 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)