A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Transporter (1979-1992)

Transporter 1,6D 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

T3 egy 21 században is megrögzött farmotor-mániás szemével

Szöveges ítélet

Szóval amikor megkaptam az első technic-legómat, nem gondoltam hogy ez idáig fog fajulni. De megsúgom hogy ezt ugyanúgy élvezem mint akkor azt. Annyira nem fáj mint amennyire vicces, szóval összességében kellemes. Volt már olyan is aki azt mondta hogy a helyemben már rég fölgyújtotta volna. Tulajdonképpen ez is megtörtént amikor a törött váltókart hegesztettük, de volt nálam frankó Tesco tűzoltókészülék (habbal oltó), szóval legyenek nálad ilyen buziságok.
Az úgy volt hogy a drágalátos család tulajdonában rengeteg minden megfordult (2T Trabi, 4T Trabi, Moszkvics Izs, Volga M24, Talbot Horizon 1.1, Iveco Turbo Daily (2.7D turbó nélkül), VW Jetta (2) 1.6TD, Tata Indica 1.4DLX (zsír új), Fiat Scudo 1.9TD, Suzuki Ignis 1.3 benya, Suzuki Alto 1.1 16V, Renault Twingo (benzin + automata váltó), szóval volt min edződni és a hülyegyerek végül miket vesz!? Igen, 1985-ös Skoda 105s-t, aztán 1983-as Skoda 120GLS-t és végül irományunk tárgyát, egy 1981-es VW Transporter T3 1.6D kisbuszt. Mert nem elég a fájdalom, azért.
Kedves olvasó! Most készülj rá vagy hagyd abba: ezt egy olyan srác írta akinek a 21. században az eddigi mindhárom autója fehér volt, farmotoros, kb. 50 lóerős, természetesen hátsókerék-hajtású és legalább annyi idős mint maga a tulaj. Itt nincs pénz aszfalttépő/gumiszaggató lovakra, sem márkaszervizre. Mi több: fáj erre pénzt költeni. A legelején nekem is volt csúnya balesetem, aztán rájöttem hogy lassan menni soxorosan megéri mert nem kell annyi Kraftstoff, van fékút és jobban meg tudom nézni a tájat.
Szóval lehet többeknek fájni fog de én most össze fogom hasonlítani a faros Skodáimat a faros kisbuszommal.
Fájdalmas hasonlóságok: pótkerék elöl van a két első váznyúlvány között vízszintesen, motor hátul van (akinek nem tűnt föl, mert kérdezték már páran hogy hol van a kisbuszomban a motor), 4 ajtó, nincs szivargyújtó, elöl középen nincs légbefúvó (télen rájössz hogy nincs pedig jól jönne, mert így belefagysz), 9-10 liter hűtőfolyadék, beégő ventilátor-jeladó (be kell relézni a buszban az egyik alapból be van de a saru lerohad a jeladóról), ijesztően hasonló víztartálykupak (még a tartály színe is ugyanaz), túlkormányzottság (mint minden hátsókerekes masinánál), fordulékonyság, automata biztonsági öv, teleszkópos kormányrúd, ohne kúrmányszervó, elöl tárcsa - hátul dob, sor 4 + vízhűtés, szín tiszta mechanika, rudazatos váltó, nulla elektronika (a maiakhoz képest, nincs motorvezérlő, nem tud gondolkodni, nem ismeri az ABS-t, légzsákot), rémisztően hasonlító hátsó lámpák, botrányosan rövid kipufogórendszer, könnyű javíthatóság, 20W50 motorolaj (egyszerűen kéri), hengerfejen szívó-és kipufogósor azonos oldalon van és még képzeld oda ami belefér az örök útitárs rozsdán kívül.
Aztán a bazi nagy különbségek (előbb Skoda, aztán Tranyó):
5 személy - 9 személy, 850kg - 1550kg, 52LE - 50LE (igen, a Skoda erősebb), 4 gang - 5 gang (bár az ötödik mindkettőnél ritka), műanyaggal borított acél lökhárító - műanyaggal festett acél lökhárító, hátul van a tank - elől van a tank, első tengely mögött ülünk - első tengely(en) előtt ülünk, nem tudjuk kinyújtani a bal lábunkat a kerékdobtól - fordítva kell betennünk a szőnyegeket a kerékdobtól (baloldalit jobbra, usw.), benzin - dízel, 1.2 - 1.6, OHV - SOHC, lengőtokos hátsó futómű - száraz féltengelyes futómű, nagyon farnehéz - középen van a súlypontja (nem ritkán akadok el vele laza talajon mert egyszerűen nem ér le az egyik hajtott kerék), kellemes rugózás + elfogadható talajkövetés - nem feltűnően kemény futómű + rettentő merev kocsiszekrény (egyenlő elakadás és halál földúton, de eső után garantált a cumi, tologathatjátok napestig), szelephézag ötezrenként - szelephézag ötvenezrenként, szelephézag villáskulccsal - szelephézag vezérlés megbontásával és lapkaválogatással, láncos vezérlés (hallod ha haldoklik) - fogasszíjas vezérlés (csendes gyilkos, érdemes időben cserélni), nincs olajhűtő - vizes olajhűtője van, nincs pillangóablak (pedig elférne) - van pillangóablak (ennél kellemesebb huzatot még nem csináltak autóban), elöl kocka lámpa - elöl kerek lámpa, kényelmes ülések - fapados kisbusz, kellemesen duruzsoló motor - ketyegde, mocskosan olcsó alkatrészek - drága alkatrészek (de legalább ritkák), fordulatszámmérő - nem tudjuk mennyit forog de megy, km-óra hajtás váltóról - km-óra hajtás bal első kerékről (beázik, kinyírja a csapágyat idővel), 700/400kg vontatmány - 1500/750kg vontatmány, 4l motorolaj - 6l motorolaj, személyautó gumi - kisteher gumi (C), 2...2.5bar guminyomás - 3...3.5bar guminyomás, motorblokk jobbra dől - motorblokk balra dől, mókás járgány - osztatlan sikerű bulibusz, nem akad el - könnyen elakad. Ennyit a kétfajta farmotoros összehasonlításáról.
Amit konkrétan a kisbuszon csináltam:
Hidraulikus olajnyomásmérő óra, ótórádió (hát ez igazán fontos, mert elnyomja a zajokat), váltórudazat kenése (állandóan beragadt rükibe), vezérműtengely és vízpumpa kuka, vezérműszíj kuka, ékszíj kuka, kerékgarnitúra (felnivel) kuka, ülésekre huzat, műszerfal örök szopó, akksi kuka. Ráférne egy lakatolás. Legkisebb mért fogyasztás 6,7l/100km országúton 65km/h sebességgel, legnagyobb 9,0l/100km télen, helyben járatva, a jobb komfortérzet érdekében fűtögetve.

Hibalista

- Kerékcsapágy, kuplung, vezérműtengely, vízpumpa. Más azért nem romlott el benne mert nincs.

Ide hordtam szervizbe

Két igen tapasztalt, megbízható és jó Barát segített: Wurst Szilárd (Dad) és Kozár Ferenc (Tata) 'majd leháljuk' jelszóval.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1981
Kényelem (3) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (3) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? 120GLS Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Transporter 1979

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)