A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Transporter (1979-1992)

Transporter Caravelle CL (hiv. 1.7D, de ig. 1.9TD) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Milennium Falcon - a tragacs, ami többnyire megy...

Szöveges ítélet

...de ha éppen nem, akkor egy nagyra nőtt majomember is meg tudja javítani!

Azzal kezdeném, hogy nem a kényelméért szeretem, hanem a perverz lelki komfortért, amit nyújtani tud.

Ami jó: Igazi anyagokból készült. Amivel minden eddig beleült nő ismerőst "elkápráztattam", az a műszerfalon használt "modern és puha" műanyagok választéka (Ilyet ne keress!). Nekem speciel rettentően bejön. (Ha tartasz magadnál kalapácsot az első üléssor alatt, és valószínűleg igen, különben nem vagy igazi transporteres, akkor diót is törhetsz a műszerfalon. Ezt csináld utána bármelyik mai autóban.) Valószínűleg szeretem a tankok nyújtotta komfortos belsőt. Ilyen vasakat már sehol sem találni az autóiparban. Szóval ez az autó a 1,5 tonnáját nem műanyagokra, hanem vasra pazarolja. Szerintem az egész autóban nincs összesen 100 kg műanyag (sőt!). Szuper a középső üléssor. Ha nem kell egyszerűen ki lehet húzni oldalra, és letenni a garázsban. Ekkor egy kb. 4-5 köbméteres tér keletkezik a hátsó és első üléssor között. Olyan mint egy szoba, de tényleg, egyszerűen szuper. A kárpitok kissé kényelmetlenek, igazi gyári műbőr, de amíg a gyerekek kicsik slaggal lehet takarítani az autóban, és ez a szétfolyt gyümölcslevek és fagyi eltávolításában nélkülözhetetlen. Próbálja meg valaki kitakarítani a családi autóját ilyen gyorsan. (Én már csak tudom, mert a páromnak is egy összcsaládi autója, egy Alhambrája van. No azt kitakarítani egy hosszú út után, egy szenvedés.) Egyébként tervezem, hogy amikor nagyobbak lesznek a gyerekek, gombokért venni fogok bele plüss-karfás üléssorokat és talán első üléseket is, habár a mostani Golf2 GT első ülések nagyon kényelmesek, de hátha a karfa még hozzátesz egy kicsit.

A formája mint egy kétszintes családi házé, és olyan a légellenállása is. De nekem pont ezért tetszik. Feleségem nem értette mit eszek rajta, amikor megvettem. Mondanom sem kell, most már érti, pedig az Alhambra is nagyon jó családi autó, sőt nagyon kényelmes meg minden. De a T3 az egy életérzés. Nem lehet leírni.

Az autó, mint mindegyik, nem tökéletes. A kérdés csak az, hogy ki milyen kompromisszumokat képes kötni vele. (Tisztára mint egy párkapcsolat. hehe) Szóval, minden masszív rajta, kivéve a tolóajtó kilincset, aminek a nyitását külön oktatás keretében kell megtartani, minden az ajtót kezelő személy számára, ami eléggé fárasztó. Nekem még nem törött el, de készülök a számlára, mert sajnos eléggé ritka és drága még bontottan is. A vizes boxeresek azt mondják, hogy az a motor szuper. A gyári 1.6D egy vicc. Elviszi a gépet, mint egy dongó (lehet hogy valaki még tudja mi az), de egyszerűen nevetségesen nem illeszkedik a jármű adottságaihoz. Ezt azzal próbálták javítani, hogy a világ legrövidebb áttételű váltóit gyártották hozzá. Szóval a 80-as végsebesség ezeknél garantált, és mindehhez a tempóhoz szintén garantált még valamilyen a hengerfejet érintő csapás, minimum hengerfej tömítés, de inkább valami egyéb repedés. Aki ilyet vesz, nagyon kímélje, és ügyeljen a motor hűtésére, (Legyen benne elég víz.) Dízelből nem volt nagy választék. Volt még 1.7D, ami valljuk be nem valami nagy ápgréjd. És 1.6TD, ami már egész dinamikus mozgást, főleg gyorsítást, tudott biztosítani. De a műszakilag érzéketlenebb felhasználtó arra sarkallta, hogy állandóan teljesítése határán hajtsa szegény motort (mer ugye ebben nem tilt le a zelektronika), élvezve, hogy 120-al megy egy "sátrolappal" a sztrádán. Szóval ezek a motorok talán még többször pusztulnak el, mint gyengébb társaik. Valljuk be, nem volt szép a VW-től, hogy a Golf1-2 motorját belerakta egy buszba. Szerencsére, a VW négyhengeres dízelei, annyira egy családot alkotnak, hogy nem csak a motorokat lehet társítani más VW váltókkal, hanem, még a motor darabjait is sokszor össze lehet építeni más VW motorok elemeivel. Szóval lehet bele rakni 1.9D (nem érdemes, ha már hozzányúl az ember) 1.9TD és 19.TDI motorokat is. Sőt Dél Afrikában raktak bele még 5 hengeres soros benzinest is gyárilag. Azt hiszem ez volt a legerősebb motor, amit gyárilag beletettek. (Sajnos eléggé messze tőlünk, és ráadásul jobb kormányos is.)

A másik gyenge pont, a váltó. Sajnos eléggé minimalista, pedig méretre úgy tűnik masszív. Nem az. Nem bír magas nyomatékú motorokat, eléggé szétesős fajta, ragad és minden egyéb baja van. Ráadásul ez az autó egyik legegyedibb darabja a VW technikák választékában, (szóval nem lehet más típusét bele buherálni) mert az egész hajtása fordított. Farmotoros ugyebár. Szóval, aki teheti, és szereti, áldozhat egy pöpecül összerakott, hosszított, megerősített váltóra. Én talán megteszem egyszer. Sajnos az egy kisebb használt autó ára.

Ami még, nem túl barátságos, az a menetzaj. Kintről, és bentről különösen. A motor szinte benne van az utastérben, és a hangszigetelésére nem áldoztak sokat. Nem érdemes bele magas szintű hangtechnikát szerelni, csak legfeljebb nagy teljesítményűt, hogy egyáltalán hallani lehessen. A zajszinten csak az csökkent, de sokat, ha jól megpakoljuk a csomagtartót, lehetőleg ruhás táskákkal.

A fő kompromisszumok ezek, de én ezekkel együtt oda vagyok érte, és nem adnám el semmi pénzért, csak azért, amiből egy még pöpecebb TDI syncrót tudnék venni sok extárval. De talán még annyiért sem, inkább ezt is megtartanám és vennék még egy olyat is.

Hibalista

- első futómű szilentek (alapvetően mindenféle gumi), de hát régi az autó és elfáradt (még cserékre vár) + első felső lengőkar gömbfej (gombokért vettem, kicseréltem kb. 7-8e Ft volt asszem). Indítómotor (komplett csere, 25e Ft-ért vettem egy teljesen felújított indírtómotort, beszerelés 0 Ft.) Ezen kívül csak kopó alkatrészek.
-
- De kelleni fog egy váltó felújítás áttétel hosszítással, és szeretnék egy 1.9TDI ápgrédet (hogy végre kapcsolható legyen a hiperűrsebesség a Milennium Falcon-on :) )

Ide hordtam szervizbe

Eddig magamhoz.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Aztán megint magamhoz. (Minél többet viszem magamhoz szerelni, annál gyakorlottabb lesz a szerelő.) :)

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1989
Kényelem (6) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (7) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Seat Alhambra, VW Golf Következő autója? VW T3 syncro 1.9TDI-vel
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Transporter 1979

További ítéletek (46 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)