A valaha gyártott legjobb Volkswagen!
Szöveges ítélet
Üdv! 1éve vettem a syncro Transporterem és nagyon elégedett vagyok vele. Mindent kibír! Folyómederben, homokbányában próbálgattam kijött mindenhonnan!
Amikor nem dolgozom, szinte mindig úton vagyok, amikor dolgozom haverom járkál vele, ezért sikerült 1év alatt 30ezer km-t bele tenni. Ez idő alatt sokszor húzott trailer futót tehát kapja a terhelést. A syncro változat sajnos csak 4sebességes (+a G fokozat) és mivel ez diesel, nem szabad pörgetni, tehát az utazója 80-90km-h között van. (trailert húzva 70nél többet nem mehet senki, bárki vezeti) A végsebesség 120-130 körül lehet, de az már hengerfej problémákat okozna.
Nézzük az autót fő egységenként:
Kasztni: Nagy és erős, az alján lévő merevítés iszonyatosan jó. Rozsdásodást hírből sem ismeri komolyan, igaz az alján van 2réteg rücsis alvázvédő. 8 embernek kényelmes, mindenkinek minden irányban nagy hely jut. Hátulra jó lenne a gyári multivan belső, az azért komfortosabb. A kilátás hihetetlenül jó minden irányban. Gyakorlatialg nincsen eleje, ez sok embrenk meglepő amikor először vezeti. Nagyok a külső tükrök, eleje nincs, doboz (könnyű elképzelni) tehát nagyon könnyen és élvezetesen vezethető!
Váltó, hajtás, futómű: Elégedett vagyok vele, terepen hihetetlen jó, de ami meglepő: a nagy szabad magasság, a hosszú rugóutak, és a 2m-es magasság ellenére aszfalt úton is nagyon stabil, nem billeg kanyarban. (azért a súlypont alacsony, és saját tömege is van) Azt hallottam a váltóról hogy elpusztíthatatlan amég nem kell túl nagy nyomatékot elviselnie. Akartam bele 1,9 TDI motort, de a szerelő kollégáim azt javasolták inkább ne, mert a váltó nem bírja a 200nm-t. Ezt az állítást több régi Transporter tulajdonos megerősítette.
Viszont mivel már ujkora óta "csak" 130-140nm-t kell az útra vinnie hibátlan, precíz, könnyen kapcsolható. Mindössze az említett 2db szinkrongyűrűvel volt baj.
Motor: Ez abszolút Volkswagen Diesel :) Kinyírhatatlan! Amikor megvettem széria 70lovas volt. Úgy terveztem hogy kicserélem, ezért minden mindegy alapon belepiszkáltam. Felcsavartam az adagolót, nagyobb csúcsokat kapott, és egy nagyobb nyomású turbót. Most erőteljes gázadáskor jobban kormol mint egy gumiégető üzem, de alig eszik többet, és nem akar tönkre menni. Az igazsághoz tartozik amit már említettem , hogy nem pörgetem, és nem engedem senkinek sem pörgetni. Egy Intercooler jó lenne, de mivel farmotoros az autó annak is külön ventilátor kéne, az meg elektromosan hajtott kellene hogy legyen, ezért hibaforrás :(
A másik motor egy 75lovas 1,9TD -a márkakereskedésbe-ahol szervízveztő vagyok- hozták be totálkáros Vento kaszniban 250.000 km-rel. Megvettem a motort, cseréltem szokásos szíjakat. görgőket, olajat, szűrőt, aztán beleraktuk. Ez még gyári beállításokkal is erősebbnek tűnik mint szegény felhúzott 1,6os, fogyasztásban egyfomra (amég az 1,6 gyári volt addig az kevesebbet evett). A műszakira viszatettem az 1,6os mocit, és ugy döntöttem benne is marad amég megy.
Összeségében imádom az autót! Minden hibája hogy a 4gang és a diesel motor maitt nem megy,, de ez számomra nem fontos. Szuper vezetni, 1,5tonnával lazán terhelhető, keveset eszik. Tökéletes autó. illetve busz :)
Hibalista
- Vásárlás után cseréltem néhány elkopott gumi alkatrészt,
- kuplungtárcsa, váltóban 2es,3as szinkrongyűrűje,
- a motor(ok)hoz olaj, szűrű, szíj-szokásos
Ide hordtam szervizbe
magam javítom
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | w123 200d | Következő autója? | Ezt sosem adom el! Mellé egy w124 250td |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
