Nagycsaládos autó pár kompromisszummal
Szöveges ítélet
A család bővülése miatt elérkezett az idő a kategóriaváltásra. Így hogy a normál személyautók nem jöhettek szóba, és az egyterűek termékpalettáját megtépázta a SUV-osodás, kicsit keserű szájízzel, de nekiálltunk a keresgélésnek. Milyen választás az ésszerű és a célszerű? Ez a kérdés motoszkált a fejünkben, a már gyér kínálat tükrében.
Igényeink egyszerűek voltak: viszonylagos kényelem, jó variálhatóság, könnyű és ésszerű kezelhetőség, Otto motor, kézi váltó, 4-hengeres legalább 1.5-ös motor és nem SUV. Ez a képlet volt, ami a Touran-t adta eredményül (Természetesen a konszerntudat fényében)
A döntés így is egy kompromisszum volt, hiszen a valósággal csak akkor szembesül mindenki, amikor már éli/hajtja/használja a járművet. Csalódásról nem fogok riportolni, de remélem pár jó tanáccsal a vacilálóknak igen. Mivel mindenki a pro és kontrát várja egy ilyen leírástól, így elkezdem megosztani az első benyomásokat, hogy megpróbáljak valaki meggyőzni, vagy inkább eltántorítani a típustól. A megbízhatóságról, majd az évek elteltével teszek fel frissítéseket.
Előnyök:
- halk motorhang ill. vibrációmentes alapjárat "üzem meleg" állapotban (indítás után pár perccel)
- jól pozícionálható ülések mind elöl mind középen.
- jól használható rakodórekeszek
- stabil telefontükrözés a középkonzolra - nem szükséges NAVI
- kedvező fogyasztás (6,5l vegyes, csak országúton simán 6l alá lehet vinni)
- nem zörög semmi
- nagy csomagtartó
- elődmodellhez képest valamelyest puhább rugózás. Köszönhető a /60-as gumiknak
Kontra:
- induláskor nyers motorhang
- CO2 spórolás elvitte a normális visszapillantó tükröket. Ha rendelsz, vedd figyelembe, hogy a holttér figyelő aranyat ér, így ne spórolj rajta.
- a kis motor és a hengerlekapcsolás miatt a tempomat országúti üzemben érezhetően használja a féket. Célszerű lenne a hengerlekapcsolást visszavenni, hogy legyen motorfék.
- vészfékasszisztens csak bonyolultan kapcsolható ki, pedig lenne hely a start-stop mellett. :-)
- a /60-as gumi miatt drágább gumiköltségek cserekor
- a 150 Lóerő nem győzött meg. Persze még csak a bejáratásnál vagyunk, így remélem hamarosan összébb áll a ménes.
Egyelőre ennyi, és remélem a pozitívumok évről évre csak bővülnek.
A lényeg, hogy nem bántam meg, és most sem döntenék másképp. Remélem a cserére megmarad még a modell, mert ha nem akkor bajban leszek...
Jó döntést!
Hibalista
- Szép is lenne
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2019 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | A6 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
