A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Touran (2010)

Touran 2.0 TDI 170 DSG Highline 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kek gyerekszallito

Szöveges ítélet

98000 km
Mar csak ket ezer km ez nem garis az auto (5 ev vagy 100k km). Igazibol olyan, mintha uj lenne. Nehany karcolas van a csomagterben, valamikor nekitoltak egy bevasarlokocsit, szaporodnak a kofelverodesek, de a belter ezen kivul nem mutat semmi oregedesi jelet es kivulrol is jol nez ki. A hibalista gyarapodik, de egyik sem okozott uzemkeptelenseget, ami nagyon fontos nekem. A motor-valto paros tovabbra is nagyon jol teszi a dolgat, kulonosen a 80-120-as rugalmassaga tetszik, nem gond az elozes.

Igy visszanezve kicsit, azert a Sharan jobb valasztas harom gyerekkel. Ket dolog ami kulonosen hianyzik: a harom isofixes hely hatul es a toloajto. Ha kell a hatos-hetes szek, akkor tenyleg csak kezipoggyasszal johet mindenki. Persze, ez a kocsi sokkal olcsobb is a Sharannal.

Kerult melle egy e-Golf is, azzal osszehasonlitva viszont "oregnek" tunik. A hetes Golf beltere sokkal igenyesebb, a muanyagok jobbak es valahogy az egesz egy kategoriaval jobb auto.

31000 km update:
Az atlagfogyasztas a teli felevben 5.5 literre allt be (a szamitogep szerint, annyira nem erdekel, hogy en szamoljam), nagyon elegedett vagyok vele, kulonosen, hogy szeretek jatszani a 170 loerovel. Naponta kb. 90 km-t megyek vele dolgozni es vissza, 60 km autopalya, 30 km orszagut.

Nem romlott el semmi, az ablaktorlo viszont egyre jobban idegesit: balra nem megy ki elegge az ablak szelere, ezert az A oszlop melle meg egy 10 centi vastag ho-jeg oszlopot is csinal. Ez a "csoda" penge-ablaktorlo ugyan nem csikoz, cserebe egy ev utan elkezdett egyszeruen nem hozzaerni az ablakhoz. Ezt egyenlore megoldotta ket Bosch lapatra csereles, de szerintem a leszoritoerovel sem stimmel valami.

A visszapillatotukor futese szerintem ra kellene, hogy legyen kotve a hatso ablakra, hogy ne allandoan futse az ember telen, hanem csak akkor, amikor amugy is jeges.

A vezetoulesen alig 30 ezer utan kicsit mar meggyurodott a bor.

Akinek esetleg fontos: elfer benne harom gyerekules a kozepso sorban, mi harom Britax Kidfix-et tartunk majd ott, beprobaltuk, rendben van.

A szelvedo nagyon erzekenynek tunik a kofelverodesekre. Egy ev alatt haromszor javittattam mar es szamtalan kicsi felverodes is van mar rajta.

-----------
1000 km:

Az auto meg csak egy hetes, viszont ezelott egy 2007-es Touranunk volt (ugyanilyen eros motorral es DSG-vel), ezert irok rola egy kicsit.

Az elso 1000 km utan, az uj CR-TDI motorok halkabbak, kulturaltabbak, erzesem szerint kisebb turbo van rajtuk, legalabbis a turbolyuk kevesbe erezheto, mint a PD-n.

A hangszigeteles sokat fejlodott a modellvaltassal, az autoban ulve a meleg motort alig hallani, hidegen kicsit kerreg, de az sem veszes.

A hangszigeteles miatt nem tudom eldonteni, hogy a PD motornak meredekebb volt-e a nyomatekgorbeje vagy csak azert tunt mozdonyszerubbnek, mert hangosabb volt. Mindenesetre, a szubjektiv benyomasom az, hogy a CR motor nyomateka lassabban jelentkezik, nincs az a hatbavagas, amit a PD csinalt. Nem arrol van szo, hogy nem lepne rendesen ezzel a motorral, tenyleg csak hirtelenebbnek tunt. Valoszinuleg, ha az ember nem jatszik vele, akkor kellemesebb erzes a CR nyomatekgorbeje.

Eltunt a teli program, viszont ugy tunik, nem is hianyzik. Szerintem frissitettek a kiprogesgatlo es az elektronikus differencialzar szoftveret is, jol teszik a dolgukat.

Hidegebb tajekokra mindenkeppen ajanlom az allofutest, -(8..10) fokban 20 km utan sem eri el a motor az uzemi hofokot.

A gyari navi (RNS510) egy kisebb vagyonert kicsit butabb, mint a 60 ezres Garmin. Alapbol nem figyelmeztet a sebessegmero kamerakra, nem tud magyarul (nem magyar az auto, de 8-10 nyelv elerheto, a magyar nincs kozottuk), meg mindig nem tudtak mondjuk a Winamp feluletet lemasolni, hogy kapasbol legyen Shuffle _es_ repeat gomb. Nem jatszik le Divx fileokat es gyakorlatilag csak allo autonal mutat kepet (amint gurul elveszi a kijelzorol a videot, nem arrol van szo, hogy vezetes kozben neznem a filmet, de az utasoknak erdekes lenne). Tudom, hogy ezekre letezik hack, de egy vadi uj autonal, amire meg 5 ev garancia van, az ember nem szivesen szorakozik ezzel.

Az elso ulesnel azt az eles peremet ki kellene venniuk, amibe az ember minden egyes beszallasnal beleul. Utana mar jo, de egyszeruen nem ertem, miert hagyjak benne. Az ulesek oldaltartasa hatarozott, ha olyan kedve van az embernek, akkor egeszen tudjak nyomni. Jo lenne, ha allithato lenne.

Egyenlore persze minden szep es minden jol mukodik, meg csak egyszer tankoltam bele. Irok majd updatet ahogy gyujti a kilometereket.

Hibalista

- - hatso ablak futes: nehany futoszal nem mukodott, mar igy erkezett a gyarbol, garis csere - - EGR-szelep 70 ezernel, masik orszagban kellett cserelni, mint ahol lakunk. A csere orszagaban mar nem lett volna garancialis az auto, ezert ott fizetnunk kellett (kesobb visszakaptuk otthon), a VW eleve 80% kedvezmenyt adott a cserere, szoval akkor sem lett volna nagyon draga, ha ki kell fizetni. Szerintem sem szabadna elromlania ilyen hamar. - - klimakompresszor csere, 73 ezernel. Kicsit rossz szeria, ket hettel kesobb meghalt a klima. Csere, itt a teljes arat ki kellett fizetnunk, szinten visszakaptam otthon. - - GPS nem talal muholdat, 80 ezer. Ezt meg mindig nem javittattam meg, mert ugyis a cikkben emlitett Garmint hasznaljuk hosszabb utakra. A GPS egyszeruen hiaba latja a muholdakat, megsem tudja meghatarozni az auto helyet. Ez garis javitas lesz, ha raszanom magam, hogy leadjam a szervizben. - - hatso fektarcsa csere, 90 ezer. Az elso, ami szerintem garis kellett volna hogy legyen es nem fogadtak el. Nem vagyok hajlando elhinni, hogy normalis, ha a tarcsat elobb kell cserelni, mint a fekbetetet. Nagyon rozsdasodott a tarcsa, annyira, hogy a betet mar nem tudta lecsiszolni. A szomszedom Audi A1-ese es Passatja is pont ezzel kuzd egyszeruen valami anyaghiba lehet, nem veszem be ezt a "nem fekezel eleget" indoklast. - -

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2012
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 98000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Grande Punto 1.4 16V Következő autója? Sharan/Touareg/XC90/Multivan
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Touran 2010 (2011)

További ítéletek (4 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)