A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Touran (2010)

Touran BMT 1,6 CR TDi 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A nép tagjaként népautót kaptam.

Szöveges ítélet

Egy 2006-os 1,9-es Sharant cseréltem le egy új 1,6-os Diesel Touran-ra (Trendline felszereltséggel) így a mérce magas volt. Három hete van nálam, 3000 km-t mentem vele, városban és országúton egyaránt.

A motor nagyon csendes, az alapjárat gyakorlatilag érzékelhetetlen, és az autópályán való „száguldozás” során fellépő monoton, mély búgó hang is elmarad, így a tempomatos 3-4 órás folyamatos vezetés után fellépő enyhe fejfájás/levertség sem jelentkezik. Sokat utazó üzletkötőknek kifejezetten ajánlom.

A fogyasztás 4 tankolás alapján folyamatosan csökken, bár a könyv szerinti 4.6L-től még messze van. Első tankolás után 8,1L, másodiknál, 6,9L, most 6,5-nél állt, meg. Remélem, tovább fog csökkenni. 5,5L – 5,9L tartanék elfogadhatónak.
24000km-es Update: 6,1L-nél nem megy lejebb, bármi csinálok, bárhogy vezetek (tempomat, 110km/h, 800km-n keresztül)
60000km-es update: 6L-nél nincs lejjebb. A gyári 4,6L és a fedélzeti computer 5,2L-re marketing torzítás, melyért pics@n szeretnék rúgni valakit. Cégautó, így nem számít, de ha kiszámolom, hogy a leírt és a megadott adatok között évi 35000km-nél mennyivel fizetünk többet és az a év végi jutalékom csökkenését eredményezi, itt is ki tudnánk osztani egy-két pofont.
Mondjuk ezt most szerintem a Volkswagen bukta, mivel a magas fogyasztás miatt a többi cégautó cseréjénél már nem Volkswageneket vettünk, így le sem írom, hogy hány autó eladásától estek el és az mekkora forgalmat jelenthetett volna nekik. Mindegy, ők tudják mit írnak le.

6 sebességes a váltója, amit városban nem lehet kihasználni. Autópályán előnyös és ebben a fokozatban is támogatja a gyorsítást.

Mivel most, február elején vettem át, így nagyon tudom értékelni, hogy a klíma bekapcsolását követően – függetlenül az olaj hőmérsékletétől, - igen hamar (3-5 perc) meleg levegőt fúj az utastérbe. A Sharan-ban lévő ülésfűtés isteni volt, ebben nincs, de így most nem is nagyon hiányzik.
A belső tér nagyon jól sikerült, a középső kartámasz is valóban támaszt és nem csak ott van.
Iphone csatlakozási lehetőséget kértem bele, ami tökéletesen működik. A telefonban lévő audio fáljokat is le lehet ezáltal játszani, bár van benne külön mp3 csatlakozó is. A gyári kihangosító nagyon jó, vezetés közben én is és engem is jól hallanak. Nem kell ordítani az autópályán való haladáskor sem.
60000km Update: Kezd összeomlani a rendszer. Már nem minden esetben lehet a telefont vezérelni. Lehet hogy egy szoftver frissítés megoldhatja a gondot.

A Start-Stop funkció, bár a kiválasztáskor nagyon tetszett, de a dugó a halála. Szerencse, hogy egy gombnyomással kikapcsolható.

A parkolás segítő jobb mint gondoltam. Olyan helyre is berakja a kocsit, ahová álmomban sem próbáltam volna berakni. Persze csak befelé segít, kiféle izzadós. Ezt azért, minden parkolást kerülő embernek ajánlom. A feleségem imádja. Ennyit mondott: – végre nem kell senkit megkérnem, hogy segítsen beállni. Az különösen tetszik neki, hogy nem csak párhuzamos parkolást segíti, hanem a merőlegest is. A bevásárlóközpontok parkolói fellélegezhetnek.

Az első szervizt 30.000 km-nél igényli, de nem várom meg. Én nem hiszem el, hogy a bejáratás időszakában nem szükséges az olaj lecserélése. 5.000-nél el fogom vinni olajcserére.

Ami nem tetszik:

Ónos eső esetén jó lenne az ablakra fagyott jeget lekaparni az ablaktörlőről, illetve a lapátok alól. Ez nem megy, mivel a lapátok alaphelyzetben annyira behúzódnak a motorház teteje alá, hogy nem lehet megemelni őket. Ebből adódóan, jégoldó nélkül meg sem lehet ilyenkor lenni. A hóeséssel kombinált ablaklefagyás pedig durván 10 perces reggeli motormelegítést jelent. Mit csinálnak a skandinávok ilyenkor???
24000km Update: KATASZTRÓFA!
30000km Update: Rájöttem, (lehet hogy le is van valahol írva, de az önbecsülésemet sértené, ha csak akkor tudnék az autómmal bánni, ha előtte el kellene olvasnom egy könyvet - majd az első űrhajómnál igen )hogy ha leállításnál folyamatosan nyomom lefelé az ablaktörlő karját, akkor a lapátok függőleges állásban maradnak. Jó az ötlet, de jaj nekem, ha elfelejtem, vagy éppen az időjárás nem veszi figyelembe, hogy hogyan állnak a lapátok.

Az első ülések külső oldalánál lévő peremen át kell magát az embernek küzdenie kiszálláskor. Ez kellemetlen élményeket is okozhat. Tudom, hogy oldaltámasztás, meg ülésoldalfal, stb. de kizárt, hogy ezt csak így lehet megoldani. A feleségem gyakorlatilag kiesik a kocsiból, mikor ki kell szállni. Ha szoknyában van, akkor meg használhatatlan az ülés. Nem a kiszállást segíti, hanem a kiesést. Ez nagyon nem jó! Első negatív pont.

A hátsó csomagtér ajtó teleszkópja gyenge. Tudom, hogy hidegben fáznak, de 0 fok környékén gyakorlatilag félig fel kell a hátsó ajtót emelni, és csak ezt követően emeli saját magát.
24000km-es Update: Változatlanul gyenge megoldás
60000km-es Update: Nem fog ez már javulni!

A hátsó csomagtér ajtó lecsukásával is gondok vannak. A fogantyú belül van, melyet csak kifordított tenyérrel lehet megfogni és lefelé meghúzni. Lehúzáskor hamarabb éri el az alkaromat az ajtó széle, mint ahogy a teleszkóp átbillenési pontját elérnénk, azaz ha nem lendületből csináljuk akkor az ajtó csak lecsukódik, de a reteszek bekattanásához már nincs elég lendület benne. Kívülről megfogva kell az ajtót ismételten felemelni és rácsapni, ami lássuk be, ilyen nedves időkben, megegyezik a kezünk összekoszolásával.
Az asszony be sem tudja csukni. Se nem elég magas, se nem elég erős egy ekkora erő kifejtésére. Lehet, hogy családi autónak készül, de csak férfiak pakolhatnak bele. Megjegyzem, nekem sem sikerült minden esetben elsőre, egy lendülettel becsukni. Második negatív pont, de ez annyira zavar, hogy 2 rossz pontot adok!

A gyári hangszórók illetve az audió rendszer kicsit gyenge, vagy még nem tudtam rendesen beállítani. Ez később fog kiderülni. Mivel CD-t, Iphone-t és mp3-t is kezel egyszerre, így lehet hogy elnézem neki. Még nem döntöttem el.
24000km-es Update: Gyenge, nem elég ide
60000km-es Update: Gyenge, ezt bebuktam!

No és amit imádok benne, az a sok, sok, sok, sok sok rekesz. Mindenhová raktam valamit!!! bicska, zsepi, kefe, térkép, szemüveg, stb.

Hibalista

- Minden működik rajta - - 24000km-nél 1 év után a fűtés akadozik, a lábtérre váltáskor 50% leáll és újra kell indítani a kocsit, hogy elinduljon. - - 60000km-es vélemény, hogy a lábtér fűtését nem sikerült megfelelően kitalálni. Egy apró 100,-Ft-os érme nagyságú nyíláson áramlik a levegő be, ami kevés. A nyílás iránya is rossz, mivel akkor fúj a lábfejedre, ha tövig van nyomva a gáz vagy a fék vagy a kuplung. Ha nem akarom, hogy fázzon a lábam, akkor max hőfokon, max fordulatszámon megy a lábtér fűtése. Na akkor jó, viszont gyorsan megfulladok, így leeresztett ablaknál megy csak ez a játék. A tervezőt elküldeném egy Budapest - Vlagyivosztok körútra, melyet követően már ő tervezné magától át. -2pont! - - Az elakadásjelző gomb ha a napsütés hatására felmelegszik a műszarfal beesik a falba és használhatatlan. Eddig 2x cserélték. Mindenkitől elnézést, de csak kézfeltartással tudom az előzékenységet megköszönni, mert félő hogy beesik.

Ide hordtam szervizbe

Ferihegyautó

Értékelése: 8

Másik szerelő értékelése

undefined

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Sharan, 1,9, TDi Következő autója? később nyilatkoznék róla
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Touran 2010 (2011)

További ítéletek (5 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)