Túrára termett
Szöveges ítélet
Miért éppen Touran?
3 gyerekes családi autót kerestem és hosszas vizsgálódás után döntöttünk a Touran mellett elsősorban azért, mert a kompakt külső méreteket nem túllépve nagyszerű tágas belső teret kínál és a gyerekek is hamar meglátták benne a hancúrozási lehetőségeket. Bár több helyen uncsinak nevezik, de nekem tetszik az inkább szögletes forma. Nyilván lecsaphatták volna a hátulját, mint ahogy manapság divatos, de akkor legalább 15 centivel meg kellett volna nyújtani, hogy legyen hely hátul is - ami már a Sharan birodalma. Ha az oldalakat húzzák fent összébb, a szélességet kellett volna növelni.
Melyik motorral?
Az 1.6-os benzines nem elég nyomatékos az üresen is másfél tonnához. A TSI nem olcsóbb a kisebb dízelnél és azért többet fogyaszt. No meg kérdéses, hogy járt utat járatlanért érdemes-e elhagyni. TDI -k mindegyike elég nyomatékos az autó súlyához. Végül az 1.9-re esett a választás, mert tudása már elég az autóhoz és inkább megéri az árát, mint a 2.0-es, bár így sem olcsó.
Az érkező CR valószínű, hogy kifinomultabban fog járni a Touran-ban is, mint a PD, de használati értéke kb. ugyanott lesz.
Itt van, nézzük csak!
Tágas belső tér; 3 gyerekülés is elfér egymás mellett; magasra és jól beállítható üléspozíció; variálhatóság 7 üléssel, aminek inkább az a haszna, hogy éppen hol legyen az öt ülés; masszív felépítés; ügyes részletmegoldások; megnyugtató biztonsági felszereltség; légbefúvók a második sornál is; antenna nem lóg ki fölfelé; jól használható tetőléc a kombiknál megszokott kialakításban; tetőboxal is kifér a garázsból; praktikusan megoldott gyári vonóhorog; vonóhorogra akasztható biciklitartóval is 5m-en belül marad.
Nem kínálnak lehúzható napvédő rolót a hátsó ablakokhoz; a második sor üléseinek állító karjai zavaróan kilógnak.
Menjünk vele!
Az 1.9-es TDI jól viszi az autót megpakoltan is. Gázadásra ugyan morog a dízel, de ugrik is. Autópályán utazó sebességnél elcsendesedik és az együttes zajterhelés mellett (motor, futómű, szél) kellemesen lehet utazni és zenét hallgatni. Kanyarban nem kell visszavenni a gázt, szépen tartja magát. Fogyasztása nagyon rendben van 6 liter körüli átlaggal.
--------------
Közel egyéves használat után…
Az autó megfelelt az elvárásaimnak. Legutóbb teljesen megpakoltan, tetőboxal és túlnyomórészt autópályán utazva 6,6-ot fogyasztott ezer km-es úton. Persze, aki ilyen terheléssel is gyorsan szeretne előzni, annak jobb a 2-es dízel.
Meghibásodást nem tapasztaltam. A kapcsolók működnek és nem zörög semmi.
1 liter olajat kapott.
Hibalista
- Gyári hibákat eddig nem tapasztaltam.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Octavia kombi 1.9 TDI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
