Praktikum a köbön!
Szöveges ítélet
Középkategóriás limuzint kerestem a családnak, de a fiamnak tetszettek a hétüléses egyterűek is. Megnéztünk párat, és miután - nagy nehezen - találtunk egy megkíméltet, első tulajtól, frankó kilométerrel, meg is vettük.
Eddig beváltotta reményeinket. Szempont volt a megbízhatóság. Ez bejött, mert az időszakos szevizeken kívül csak egy terven felüli szélvédő csere ( faág ) és egy durdefekt volt ( pótkerék nincs, a defektjavító egy 0 ). Fontos volt a praktikum és ennek is maradéktalanul megfelel. Tele van tágas, jól rakodható rekeszekkel, zsebekkel a szokásosakon túl a padló és az ülések alatt is vannak, valamint a plafonon három is található. Az ülések pillanatok alatt kivehetőek, könnyen pakolható és a teherbírása is kiemelkedően nagy: plafonig pakolva is alig "ül" le az autó.
Minden remekül működik benne. Viszont a fütésrendszer néha, halkan de ütemesen kattog egy kicsit. Mivel egyébként működik rendesen, nem nagyon foglalkozom a dologgal. A gyári hifi amúgy is szépen szól, motorhang is alig jön be az utastérbe.
Műszakilag is nagyon rendben van a touran. Fogyasztása vegyes üzemben, télen-nyáron egyaránt 8 liter körül alakul. Természetesen a gyorsulása nem egy rakéta ( 102Le - 1,5t ), de átlag elvárásoknak tökéletesen megfelelő. Autópályán, 4 személlyel és tele csomagtartóval a tartós 150km/h fogcsikorgatás nélkül tartható. A futóműve fantasztikus, remekül "fekszik" a kanyarokban, tiszta gokart fílíng. Parkolni meglepően könnyű vele mert aránylag rövid ( 4,4 m ), bár a szélességét szokni kell.
Sajnos nem lehet elhallgatni az autó - szerintem - legnagyobb hibáját sem: a belső kárpítok minősége kritikán aluli, sőt helyenként hitvány. Új korában biztos nagyon szép lehetett, de így, hat évesen az összes kapaszkodóról, kapcsolóról hámlik a bevonat, a kormánykerék kopott, a műanyagok hamar karcolódnak. Belülről, koránál sokkal idősebbnek néz ki, és ezért nagyon kár mert egyébként nagyon jó autó.
Kiegészítés 215000 km-nél:
Eddigi véleményem és tapasztalataim mit sem változtak az évek múlásával. Az autó változatlanul megbízhatóan teszi a dolgát. Fogyasztása, menetdinamikája nem változott. Töréskár sem történt még, így kívülről nagyon szép de sajnos a belső kárpítok minősége tovább romlott. A kormánykerék már teljesen vállalhatatlan, bőrözés vagy csere szükséges. A világítás kapcsoló is inkább fehér már mint fekete de kapcsol rendesen. A műszerfalat és a kárpítokat csak nagyon óvatosan lehet tisztítani, ezért ott a kopások még elfogadható mértékűek.
Néhány hibát már produkált az autó, de csak az AC pumpa hibája miatt lett mozgásképtelen, a zörgő szabadonfutóval és a szalajtó vízpumpával még haza lehetett jönni. Ezek kijavítása azonban nagyon olcsón sikerült, így nagy bosszúságot nem okoztak.
Más hiba sehol sem jelentkezett, a műszaki vizsgákon is gond nélkül megfelel. Még egy jó ideig biztosan megtartjuk az autót.
Hibalista
- Olaj, szűrők, fékbetétek és egy betört szélvédő. - Generátor szabadonfutó,vízpumpa,bal hársó ajtózár,AC pumpa
Ide hordtam szervizbe
Régi ismerős, márkafüggetlen "maszek" szerelő, és én magam, bár javítani való nem volt eddig az időszakos szervizeken kívül.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 90000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | VW csoport, Toyota, Honda |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
